mr_tobbe Skrivet 11 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 maj, 2006 Pratar du som en ren? Där förstördes skämtet pga ny sida... Åhh nej! Snart kommer ihopläsningarna att ta över! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 11 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 maj, 2006 (redigerad) Bor i Lund och pratar en dialekt som är blandat av alla möjliga. "lunddensiska."Mycket för att det är så blandat folk här tror jag. Redigerad 11 maj, 2006 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 11 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 maj, 2006 Bor i Alfta i hälsingland å pratar väl "Alfta mål", som det kallas här omkring. Inte för att nån vet vad det är e men ändå. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 11 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 maj, 2006 Bor i Kalix och pratar Kalixmål som är utsedd till sveriges vackraste dialekt Tjiifing Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 11 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 maj, 2006 Vet inte om jag har skrivit i den här tråden? Jaja, jag pratar Östgötska. Fast inte lika hemsk sådan som Anders & Måns - Anders iallafall ..eller är det Måns? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 11 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 maj, 2006 Jag bor i *SUPERSUUUUUUUUUCK* Ödeshög, in da Östergötland. Talar äl normal ösgötska som vi kallar den, byter ju ut o mot ö i bland och har ''tunga'' utal. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DrStupid Skrivet 11 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 maj, 2006 Jag bor i *SUPERSUUUUUUUUUCK* Ödeshög, in da Östergötland. Talar äl normal ösgötska som vi kallar den, byter ju ut o mot ö i bland och har ''tunga'' utal. Ödesög och Norrköping har sveries coolaste dialekter, vi borde bilda klubb! Jag bor i norrköping, fast jag har någon helmuppig dialekt som inte hör hemma någonstans Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MyStiC Skrivet 11 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 maj, 2006 Ödesög och Norrköping har sveries coolaste dialekter, vi borde bilda klubb! Jag bor i norrköping, fast jag har någon helmuppig dialekt som inte hör hemma någonstans Då har vi något tillsammans. jag bor också i Norrköping.. Värst vad länge sen det var jag postade här.. Riktigt fin update vart det.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bozzard Skrivet 11 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 maj, 2006 Bor på öarna, talar ömål Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 12 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 maj, 2006 Pratar ungefär såhär: Min hemby fanns med bland dialekter på "skånska dialekter" Bjuvskånska! lyssna här Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DimpZ Skrivet 12 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 maj, 2006 Bor i Arvidsjaur och pratar väl norrlänska, men man försöker väl låta lite mer svensk Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Officer Hernandez Skrivet 12 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 maj, 2006 (redigerad) Jag bor i Skellefteå i Västerbottens Län. En stad med 35 233 invånare, och är den största staden i länet direkt efter Umeå. Jag pratar ganska grov Skelleftemål. (En dialekt av norrländska). http://sv.wikipedia.org/wiki/Skellefte%C3%A5 Redigerad 12 maj, 2006 av Officer Hernandez Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Rasken Skrivet 12 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 maj, 2006 Vet inte om jag har skrivit i den här tråden? Jaja, jag pratar Östgötska. Fast inte lika hemsk sådan som Anders & Måns - Anders iallafall ..eller är det Måns? Det är Anders som är östgöttalande. Om man nu kan säga så. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
guardian Skrivet 12 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 maj, 2006 Bor i sundsvall, västernorrland. pratar typ lätt norrländska Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
WiboO Skrivet 15 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 april, 2007 Jag bor i Trollhättan och jag har ingen särskilld dialekt, hmm lite av varje men antar la att de e mer thn dialekt av annat Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 15 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 april, 2007 (redigerad) Bor i Tyresö, ca 1 1/2 - 2 mil från Downtown Stockholm, Tyresö är den bästa förorten, no questions askt no quarter given. Här finns ingen tunnelbana så inget drägg söker sig hit, bussarna till stan går hela tiden dygnet runt, tar ca 15-20 min till gullmarsplan. Snackar "rikssvenska". För övrigt tycker jag Värmländska är den skönaste dialekten. Redigerad 15 april, 2007 av Kiedis Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Foo Skrivet 15 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 april, 2007 (redigerad) Bor i Lund, uppväxt i Trollhättan, Pratar Västgötska/Värmländska med lite inslag av Göteborska. Redigerad 15 april, 2007 av Foo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 15 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 april, 2007 Bor i Hedesunda, snart Gävle. Talar Gävlemål. Talade Häsenmål (som det kallas) förut innan jag fick se omvärlden Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 15 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 april, 2007 Norrländska mål så klart! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fireinthehole Skrivet 15 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 april, 2007 Bor i Falun, bryter väldigt lite på dalmål. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts