Alpha Skrivet 1 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 februari, 2006 (redigerad) Bor i stockholm, pratar Ren svenska. Pratar du som en ren? Där förstördes skämtet pga ny sida... Redigerad 1 februari, 2006 av Alpha Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Roxxy Skrivet 1 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 februari, 2006 Bor i helsingborg....jag har ingen riktig skånsk dialekt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 1 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 februari, 2006 Pratar du som en ren? Där förstördes skämtet pga ny sida... Hade han pratat som en ren så skulle det ha sått något i stil med "Pratar rensvenska" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 1 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 februari, 2006 Örnsköldsvik aka. Foppaland. Talar.. Ja men hjälp av wikipedia så. Jag lät nog mäst likt överkalix - dialekt. Men annars så tycker jag att jag pratar helt normal svenska Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
krull Skrivet 2 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 februari, 2006 Ja snackar flen dialect.allså ingen spec dialect tycker ja låter som vandligt. men vi snor ord från anndra städer som t.ex någon från sth sa palla.. sen har någon i flen hört det då säger alla det Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bobbo Viking Skrivet 2 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 februari, 2006 Bor i en håla som heter Bodafors, som ligger 1.6 kilometer från den stora metropolen Nässjö, som i sin tur ligger ett par mil söder om Jönköping. I Småland alltså Min dialekt, hm.. Småländska! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hummler Skrivet 2 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 februari, 2006 Bor i Helsingborg, pratar Helsingborgs-skånska Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chiligr Skrivet 2 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 februari, 2006 Bor i Helsingborg, pratar Helsingborgs-skånska OOH! porrigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 2 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 februari, 2006 Pratar Normalt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bobbo Viking Skrivet 2 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 februari, 2006 Bor i Helsingborg, pratar Helsingborgs-skånska OFFTOPIC Vart i Helsingborg bor'u? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 2 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 februari, 2006 (redigerad) Bor i Helsingborg, pratar Helsingborgs-skånska Helsingborgskånska Det måste vara Sveriges finaste dialekt alltså. Till helsingborgarna: Vi ses på Olympia Har årskort. Och ni vet säkert var Bjuv ligger. Där bor jag. Redigerad 2 februari, 2006 av rabarben Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skytten Skrivet 3 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 februari, 2006 Gävlemål som tydligen hör till Sveamålen... Sen blir jag så trött på alla stockholmare som tror dem pratar rikssvenska. (Gäller dem som pratar stockholmska.) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 3 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 februari, 2006 Gävlemål som tydligen hör till Sveamålen... Sen blir jag så trött på alla stockholmare som tror dem pratar rikssvenska. (Gäller dem som pratar stockholmska.) Jag trodde jag pratade rikssvenska (bor en bit utanför gbg), men när jag tyckte att Weener pratade rikssvenska så blev jag snabbt motbevisad. Och vi talar typ samma dialekt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crice Skrivet 3 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 februari, 2006 Sen blir jag så trött på alla stockholmare som tror dem pratar rikssvenska. (Gäller dem som pratar stockholmska.) Vad är rikssvenska, då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
guardian Skrivet 4 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 februari, 2006 Bor i sundsvall och pratar svenska Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hew Skrivet 4 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 februari, 2006 Bor i sundsvall och pratar svenska Frågan var dialekt inte språk. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 4 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 februari, 2006 (redigerad) Bor i Norrkööööping. Vet inte riktigt om ja pratar riktig östgötska. Men ja hatar verkligen skånska, tål bara inte att höra det. Har 5 lärare på min skola som är från skåne och jag får spader på dem !! :'( Redigerad 4 februari, 2006 av Saleen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 4 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 februari, 2006 Kom på en sak för alla er som förmodligen undrar hur min dialekt låter.. (eller antagligen inte). Ni har väl alla hört det underabra bandet Onkel Kånkel. Dom är urspungligen från Kalmar, och sjunger därför mer eller mindre på kalmaritiska. Så det är bara lyssna och njuta Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 4 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 februari, 2006 Bor i Östersund, Jämtland...pratar ingen särskilld dialekt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
r2obx Skrivet 11 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 maj, 2006 Vadstena, Östergötland. Pratar ganska neutralt, inte den "underbara" ösgötska som pratas i Norrköööping. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts