SAAB Skrivet 14 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2006 Bor i Göteborg och pratar göteborgska min dialekt låter inte så speciell för mig men nån från nån annat ställe skulle nog tycka att jag pratar ganska grov götteboska ^^ Då pratar du lätt Sveriges grymmaste dialekt (om det är den jag tror att det är). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 14 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2006 Jag bor utanför Linköping (Östergötland). Men jag har ingen dialekt vad jag vet. Inte Östgötska iaf. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
berit Skrivet 14 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2006 Då pratar du lätt Sveriges grymmaste dialekt (om det är den jag tror att det är). Det går inte att mista sig på göteborgska (de vet...veiron i ottan) e du goo eller?! Jag bor utanför Linköping (Östergötland). Men jag har ingen dialekt vad jag vet. Inte Östgötska iaf. Det ska du vara glad för, det finns fan inget värre JÄVLA GNÄLLBÄLTE! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bullet Skrivet 14 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2006 Då pratar du lätt Sveriges grymmaste dialekt (om det är den jag tror att det är). Nejru. Lasse Kongos är coolast. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maxz Skrivet 15 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 januari, 2006 Nejru. Lasse Kongos är coolast. Vad fan har Lasse Kongo för dialekt då? Själv pratar jag rikssvenska. Förresten har han som har köpt 200 st värmeljus och har Torsten Flinck i en tunna med hårbalsam den skönaste dialekten. Värmländska bör det vara, fast det är nog dött lopp mellan värmländska och göteborgska. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VaXXoR Skrivet 15 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 januari, 2006 (redigerad) Jag är GangsteR och pratar stockholmska. bor i stockholm. Redigerad 15 januari, 2006 av VaXXoR Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Benvit Skrivet 15 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 januari, 2006 En salig blandning av pitemål och skelleftebondska. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 15 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 januari, 2006 Iron Maiden - The Wicker Man EDIT: haha ajdå, HELT fel topic *Skrattar sig våt* Känns som om jag pratar rikssvenska, men många säger att jag inte gör det. Jag bor en liten bit norr om gbg. Weener bor rätt nära mig, jag pratar samma dialekt som honom i hans busringningar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 15 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 januari, 2006 (redigerad) Kalmaritiska, fast inte ren bonnkalmaritiska, utan bara mer problem med "rullander r" och så Kalmaritiskan är nog den fulaste dialekten förutom öländska och skånska Redigerad 15 januari, 2006 av KalleR Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 15 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 januari, 2006 Bor i skåne och pratar nått som inget vet vad det är.. Vissa säger att det låter som om jag kommer från sthlm/gbg/malmö med mera... jag vet inte! *identitets kris* Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crice Skrivet 15 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 januari, 2006 Eyy!, du bor inom gångavstånd från mig vafan Hoho, då bor du inom gångavstånd från mig. Hägersten är sannerligen the shit. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
epix Skrivet 15 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 januari, 2006 Norrländska. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pico Skrivet 15 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 januari, 2006 Rikssvenska. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Invictus Skrivet 15 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 januari, 2006 Eftersom jag är ifrån Uppsala, pratar jag rikssvenska. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Coach Skrivet 15 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 januari, 2006 Rikssvenska talar jag. Vår klass hade en lärare från Eskilstuna. Alltid när han blev arg skrek han: NÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖUUJJ! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
JMC Skrivet 15 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 januari, 2006 Bor i Göteborg och snackar såklart Gôteborska Ett av dom mest omtyckta dialekter i Sverige enligt svenskarna exkl. Stockholmarna. Dom hatar den konstogt nog... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bullet Skrivet 15 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 januari, 2006 Vad fan har Lasse Kongo för dialekt då? Själv pratar jag rikssvenska. Förresten har han som har köpt 200 st värmeljus och har Torsten Flinck i en tunna med hårbalsam den skönaste dialekten. Värmländska bör det vara, fast det är nog dött lopp mellan värmländska och göteborgska. Han har sin egen. cool är den iaf. -- Äh, Håll käffen! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
C-J Skrivet 15 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 januari, 2006 Jag bor i Täby utanförr Stockholm å ja pratar täbyska. lite likt rikssvenska:) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aikjonas12 Skrivet 15 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 januari, 2006 (redigerad) Hoho, då bor du inom gångavstånd från mig. Hägersten är sannerligen the shit. Och du bor gångväg från mig(lågiskt), fast jag har nog alltid trott att du är en i skolan som nog inte är du. Redigerad 15 januari, 2006 av aikjonas12 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 15 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 januari, 2006 Stockholm -> Stockholmska. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts