okka Skrivet 14 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2006 (redigerad) Jag bor i Luleå. Dock ingen kraftig dialekt; det är väl en snabb version av lulemål. Redigerad 14 januari, 2006 av okka Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wallemart Skrivet 14 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2006 Typ samma som Bullet. Bodde inte du i Flen? Vad jag vet bor han en bit utanför storstaden Malmköping... där är det trevligt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aikjonas12 Skrivet 14 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2006 (redigerad) Stockholm, hägersten, liljeholmens stadsdels förvaltning, aspudden och snackar riks-svenska. Edit: Hägersten is da' shit. Redigerad 14 januari, 2006 av aikjonas12 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Geten123 Skrivet 14 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2006 Vad jag vet bor han en bit utanför storstaden Malmköping... där är det trevligt Då är det nog Flen. Storstaden Malmköping? Storstaden Katrineholm ffs! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zack Skrivet 14 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2006 Lyssnat på alla... Tycker min dialekt liknar Floby. Var jag bor vill jag inte avslöja, men det är ju inte så extremt långt bort... Haha, känner du min kusin Harald Sörensen? Han är lite egen sådär Har du gått i Ollebergsskolan? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alpha Skrivet 14 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2006 Bor i Malmö utanför Danmark(tihi). Snackar ibland med skånsk dialekt utan det skånska R:et, och ibland vanlig rikssvenska. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 14 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2006 Typ samma som Bullet. Bodde inte du i Flen? Sådär låter jag med på ett ungefär, Bullets inspelning alltså. Fast inte riktigt riktigt, men riktigt nära haha. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kattälskaren Skrivet 14 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2006 Borås och "Boråsiska" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wallemart Skrivet 14 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2006 Stockholm, hägersten, liljeholmens stadsdels förvaltning, aspudden och snackar riks-svenska. Edit: Hägersten is da' shit. Eyy!, du bor inom gångavstånd från mig vafan Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Geten123 Skrivet 14 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2006 (redigerad) Eyy!, du bor inom gångavstånd från mig vafan Sök upp honom! Redigerad 14 januari, 2006 av Geten123 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hew Skrivet 14 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2006 Botkyrka ligger i Stockholm. Inte city men botkyrka är en förort till Stockholm. Mjo, det jag menade. Gick lite för snabbt när jag skrev inlägget :"> Xogede: Everest här på forumet är också rätt ball på att härma olika dialekter, språk etc, hans brittiska är t.ex klockren Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dangerboy Skrivet 14 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2006 Varberg. snackar typ wannabe göteborgska Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
CurunirOfValinor Skrivet 14 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2006 (redigerad) Bor i Luleå, fast jag har inte kraftig dialekt, om man säger så. Kanske som okka säger att han har, en snabb version av lulemål. Vet inte riktigt. Redigerad 14 januari, 2006 av CurunirOfValinor Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
coola Skrivet 14 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2006 Bor i göteborg men är halv skånsk och halv småläning.Dialekt ummh........ Göteborska men utan R . Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 14 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2006 (redigerad) Bor 3 mil söder om sthlm och pratar som nån från Irak enligt min syster. Så kan det gå antar jag när de enda svenska man pratar med är några få i skolan, och mina systrar och min pappa, ingen av dom som jag träffar särskilt ofta. Redigerad 14 januari, 2006 av Cortez Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wallemart Skrivet 14 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2006 Sök upp honom! Ooh, trust me I will Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
flogiz Skrivet 14 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2006 Stockholm/Rikssvenska. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Dumbom Skrivet 14 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2006 Värmand/Filipstad så jag pratar iallafall väll lite värmlänska tror jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bubbli Skrivet 14 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2006 Jag bor i Göteborg och snackar rikssvenska med inslag av göteborska... Inte så mycket dock. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 14 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2006 (redigerad) Rikssvenska, vad är det? Tal utan dialekt? Svårt att tro att man bor i Stockholm i sånna fall. Redigerad 14 januari, 2006 av GTA3 freak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts