Kebab Skrivet 14 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2006 Så snackar vi när vi ska överdriva Det gjorde jag med. Förr. Men min dialekt har bara blivit värre med åren. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
IceCandy Skrivet 14 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2006 Bor i göteborg, pratar Isgodiska. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 14 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2006 (redigerad) Bor i göteborg, pratar Isgodiska. Göteborska är en härlig dialekt. Góa göbbar . eller vänta här nu.. Isgodiska? Redigerad 14 januari, 2006 av Kebab Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RadiuZ Skrivet 14 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2006 Bor i Halmstad, pratar nån blandning med 80% halländska och 20% skånska. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crice Skrivet 14 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2006 Bor i en förort till Stockholm och talar rikssvenska. Hail me. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 14 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2006 Det gjorde jag med. Förr. Men min dialekt har bara blivit värre med åren. Oops, då får jag väl se upp med åren Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tija Skrivet 14 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2006 Bor fyra mil norr om Göteborg och tycker själv att jag pratar "rikssvenska", men alla mina ickegöteborgska vänner säger att jag pratar vääääldigt göteborgskt... Däremot säger jag inte R, för jag har typ...talfel. Men jag skorrar inte, och säger varken j eller l, jag har utvecklat en egen form av R. Vet inte hur man kan skriva den... Siana, help me out! Hur fasen låter jag? Dessutom är östgötska den goooaste dialekten, tätt följd av skånska. Sen är det göteborgska som gäller. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 14 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2006 Bor i Halmstad, pratar nån blandning med 80% halländska och 20% skånska. Hm.. Hur fasen låter det? Kan inte tänka mig hur det låter. Det är kul när halläningar säger Kortarmad sportskjorta ^^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 14 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2006 Lyssnat på alla... Tycker min dialekt liknar Floby. Var jag bor vill jag inte avslöja, men det är ju inte så extremt långt bort... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 14 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2006 Dessutom är östgötska den goooaste dialekten, tätt följd av skånska. Sen är det göteborgska som gäller. Yay ! Östgötska ftw, synd att jag inte snackar den. Får öva Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stardust Skrivet 14 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2006 Bor i Stockholm och pratar rikssvenska. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xemtoth Skrivet 14 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2006 Bor i alunda, utanför Uppsala, antar att det är nåt åt rikssvenskan oxo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 14 januari, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2006 Lyssnat på alla... Tycker min dialekt liknar Floby. Var jag bor vill jag inte avslöja, men det är ju inte så extremt långt bort... Falköping? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 14 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2006 Bor i Karlskoga, är väl lite värmlandska. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Elander Skrivet 14 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2006 Norra Skåne,asså en liten blandning av skånska och småländska Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xogede Skrivet 14 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2006 (redigerad) Stockholm/Rikssvenska. Har en klasskompis som kan härma exakt alla dialekter och accenter som finns. Ni skulle bara höra! Redigerad 14 januari, 2006 av Xogede Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Peskele Skrivet 14 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2006 Bor i Karlstad, pratar inte värmländska, tyvärr. Hade vart kul att prata sin egna dialekt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SAAB Skrivet 14 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2006 Jag bor utanför Kungsbacka, Halland men jag pratar Uppländska. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wallemart Skrivet 14 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2006 Söderort, blandning av riks-svenska och rinkebysvenska. Hail me? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Geten123 Skrivet 14 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2006 Bor 10 mil söder om stockholm och snackar eskilstuna-dialekt typ Ungefär så här : http://swedia.ling.umu.se/Ljud/Svealand/So...a/soa_ym_1i.mp3 Typ samma som Bullet. Bodde inte du i Flen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts