Mathias Skrivet 16 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2007 (redigerad) "Gnällbältet" - Västmanlenska - "guuu va tråååkigt". Fast Småländska är finast och Skånska är tyvärr fulast. Varför tycker du att småländska är så fint? Woho, jag pratar smålänska.. fast jag hör det inte själv men.. aa, ni vet hur det är. Me 2 Redigerad 16 april, 2007 av Qouad Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 16 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2007 Luleå, Kalixmål Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SiXxe Skrivet 16 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2007 Woho, jag pratar smålänska.. fast jag hör det inte själv men.. aa, ni vet hur det är. Äh, du pratar kalmarländska, inte samma sak som småländska Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eliizar Skrivet 16 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2007 Varför tycker du att småländska är så fint? För att halva min släkt kommer därifrån och jag bara tycker det, fast norrlänska på tjejer är ju jävligt hett också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 16 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2007 Har säkert skrivit något i den här tråden, men... Vi här omkring pratar väl en lättare variant av norrländska. Jo. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Juster Skrivet 16 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2007 Bor i Smedjebacken (smébacken kallas det på dalmål) och talar lite dalmål. Dä ni pöjkar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 16 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2007 Äh, du pratar kalmarländska, inte samma sak som småländska Haha just det, det har du faktiskt rätt i. Men nog heter det kalmaritiska? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 16 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2007 Haha just det, det har du faktiskt rätt i. Men nog heter det kalmaritiska? True. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SiXxe Skrivet 16 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2007 Haha just det, det har du faktiskt rätt i. Men nog heter det kalmaritiska? Jaja jag vet inte. Men det låter förjävligt i alla fall Skojjade. Det är faktiskt en ganska go dialekt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MAFIA_KING Skrivet 16 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2007 Jag bor i sverige och pratar svenska. Nädå, jag bor i uppsala och pratar.....öh vanligt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 16 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2007 Varför tycker du att småländska är så fint? Me 2 Trodde du bodde uppåt i landet? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 16 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2007 Bor i Eskilstuna och här pratar man..... här pratar man.... här pr... Ärligt så vet jag inte, om nån vet så är de Lajnux Bodde i Karlskoga och där fanns de några med riktig karlskoga-dialekt, mycket konstig en Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xemtoth Skrivet 16 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2007 (redigerad) Bor i en förort till Uppsala, antar att jag pratar som man gör o uppsala, typ lika som stockholmare edit: Ojfan, nån glad jävel hade dragit upp den, såg inte att jag hade postat tidigare Redigerad 16 april, 2007 av Xemtoth Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 16 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2007 Bor i Lingbo(hälsingland). Pratar en dialekt som består av både blekingska och hälsingemål. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 16 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2007 Bor varfan som helst, lite i Lund, lite i Staffanstorp och lite i Gårdstånga. Jag pratar skånska, sen skiter jag i vad det är för typ av skånska. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr_Dufus Skrivet 17 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 april, 2007 (redigerad) Hisings Island på framsidan av sverige... Inte klockren göteborgska men kommer kanske bli lite bättre. nyinflyttad. Redigerad 17 april, 2007 av Mr_Dufus Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FoxtroT Skrivet 17 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 april, 2007 (redigerad) Östergötland. Sveriges fulaste dialekt enligt mig. Usch och fy för den! Redigerad 17 april, 2007 av FoxtroT Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 18 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 april, 2007 Bor i Eskilstuna, snackar Eskilstunianska. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 18 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 april, 2007 Bor i Upplands Väsby, ytterförort till Stockholm och pratar därmed Stockholmska, dock inte lika utpräglad som de som bor i innerstan. Betonar inte E lika strakt t.ex. Lite roligt att de flesta stockholmare verkar tro att det är rikssvenska. Lyssna på hur t.ex. Vanheden eller Uggla talar, det är stockholmska. Hehe, jag har hört att det är i Nyköping, Södermanland som man pratar allra mest rikssvenska, kommer inte ihåg var jag snappade upp det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 18 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 april, 2007 Trodde du bodde uppåt i landet? Varför trodde du det? Västervik vet du, Tobias Nilsson som vi alla älskar bor väl här? Vet inte vem det är dock. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts