Tux Skrivet 15 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 april, 2007 Bor i Malmö, Skåne. Pratar skånska. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 15 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 april, 2007 Precis som senast så är jag östgöte så det bara smäller om det. (Hehe, men inte lika mycket som simpa/eXotic iallafall. ) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
T-Bone Mendez Skrivet 15 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 april, 2007 Pratar nog mest göteborgska, men det blir en del angeredsiska ibland. Jag använder även eller mycket ofta i slutet på menningar lägger jag till det såhär typ, ska vi gå eller, är du dum eller osv. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Roxxy Skrivet 15 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 april, 2007 (redigerad) Bor i Helsingborg, pratar helsingborgs-skånska, även kallad för ''fin-skånska'' har jag för mig. Redigerad 15 april, 2007 av Roxxy Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 15 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 april, 2007 Jag kanske har sagt det innan, men jag bor i Götlabörg! Jag hör ingen Göteborska när jag pratar, men jag antar att ni som inte bor här skulle höra det xD Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eliizar Skrivet 15 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 april, 2007 "Gnällbältet" - Västmanlenska - "guuu va tråååkigt". Fast Småländska är finast och Skånska är tyvärr fulast. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Reve Skrivet 15 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 april, 2007 Bor i Kristianstad i Skåne. Talar skånska med litet göteborgsinfluenser(är född där). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 15 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 april, 2007 Bor i Lund pratar Lundensiska. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 15 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 april, 2007 Ingen som reflekterat på WiboO's tråduppdragning på över ett år. Najs. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 15 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 april, 2007 (redigerad) Ingen som reflekterat på WiboO's tråduppdragning på över ett år. Najs.Men det är så typiskt GTAsajten och så grymt uttjatat. Östergötland och pratar så normal svenska jag kan - Alltså INTE östgötska. Redigerad 15 april, 2007 av Maimstream Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nord Skrivet 15 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 april, 2007 Jag har iaf inte skrivit här innan... Pinsamt nu om någon hittar ett inlägg här.. Bor i Helsingborg, har dock ett "mellanting" på Helsingborgs skånska och Malmöitiska eftersom jag är uppvuxen i något som heter Svalöv... I Svalövs kommun ingår även Teckomtorp, mer kända för sin "BT KEMI" skandal under 70 talet men även för sin "Panelkung"... Så, nu vet ni det! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SiXxe Skrivet 16 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2007 Bor i småland så har antagligen småländsk dialekt, även fast jag själv inte tycker det. Men alla andra som kommer utanför småland säger att jag har det Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 16 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2007 Bor i Arvidsjaur, Lappland. Pratar väl med den norrländska dialekten antar jag Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pillipossa Skrivet 16 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2007 Bor i Eskilstuna i Södermanland och snackar typ (enligt wikipedia) Sveamål. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 16 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2007 Bor i Örnsköldsvik, känns som att man pratar "rikssvenska" men jag skulle nog tro att folk kan gissa att jag kommer uppifrån om dom dömmer av min dialekt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 16 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2007 Bor i Helsingborg, pratar helsingborgs-skånska, även kallad för ''fin-skånska'' har jag för mig. Bor i Lund pratar Lundensiska. Vice., du behöver inte skämmas längre Numera finns det en fin-skånska, så nu kan du säga det istället för att hitta på en egen dialekt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 16 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2007 Bor i Skåne, Malmö. Pratar lite blattesvenska och skånska. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 16 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2007 (redigerad) Jag har iaf inte skrivit här innan... Bor i Helsingborg, så, nu vet ni det! Härligt, Helsingborg är fan finast i Skåne! Ja och det visste jag innan! Jag satt i bilen i över en och en halv timme utanför ert sjukhus i förra veckan och väntade! Men inte en ända ambulans kom förbi! :'( Har ni inga sjuka eller det är bara det att ni inte orkar jobba i det fina vädret?! StellHell: Jo jag. Men han hade ju nått att tillföra tråden... Redigerad 18 april, 2007 av Nord Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 16 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2007 "Gnällbältet" - Västmanlenska - "guuu va tråååkigt". Fast Småländska är finast och Skånska är tyvärr fulast. Woho, jag pratar smålänska.. fast jag hör det inte själv men.. aa, ni vet hur det är. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 16 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2007 Bor i Stockholm, pratar rikssvenska. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts