Ceone Skrivet 14 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2006 Action, Komedi och krig Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 14 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2006 Vote: komedi Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 14 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2006 (redigerad) Du glömde Erotik Vote: Action.. Men gillar mest Action-komedi Redigerad 14 januari, 2006 av I lol Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xemtoth Skrivet 14 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2006 Vote: Skräck! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
gizmo91 Skrivet 14 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2006 Null vote, jag gillar både komedi, skräck och action typ lika mycket. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
CurunirOfValinor Skrivet 14 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2006 Förresten gillar jag nog action-komedi mer än Sci-Fi. Älskar verkligen filmer som Kill Bill, Kill Bill 2 och Mr and Mrs Smith. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 14 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2006 Krigsfilmer har jag alltid varit svag för. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kalan Skrivet 14 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2006 Zombie-, Teen slasher- och Splatter-film. Vote: Skräck. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 14 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2006 Krig,sci fi,action och komdei gillar jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
jaeger Skrivet 14 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2006 Vart är 80-tals komedierna som alternativ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
alexzander Skrivet 14 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2006 Du glömde Erotik Vote: Action.. Men gillar mest Action-komedi Wörd! och VOTE: komedi Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 14 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2006 Drama/flumfilmer med en jävla massa undertoner av 'importance' (Fear & Loathing in Las Vegas, The Big Lebowski (mja, låt gå då))/komedier (Dum & Dummare). Eat the document like an Allen Ginsburger. Äh The Big Lebowski är väl inte en viktig film på det sättet, bara grymt rolig. Jag votar nog också komedier, eller smarta Sci-fi/ thrillers. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 14 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2006 Vart är 80-tals komedierna som alternativ? Förhoppningsvis inte bara bortglömda utan ignorerade. Dock inget ont om Chevy Chase, som var ett geni! Men ack så dåligt åttiotalet var... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crice Skrivet 14 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2006 80-tal = dekadens. Miami Vice var satans sexigt, dock. @ Duderino: Meh, TBL hade ju en stor "relax"-mening, som i alla fall måste ha gjort ett intryck på vissa. Även slackern kan vinna, typ. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
jaeger Skrivet 14 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2006 Förhoppningsvis inte bara bortglömda utan ignorerade. Dock inget ont om Chevy Chase, som var ett geni! Men ack så dåligt åttiotalet var... Inte bara Chevy filmerna jag menar, alla komedier gjorda det årtiondet förtjänar en Oscar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crice Skrivet 14 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2006 Inte bara Chevy filmerna jag menar, alla komedier gjorda det årtiondet förtjänar en Oscar. Nej, det gör de sannerligen inte. Dragna över en kam är de alla osatiriska små-slapsticksnederlag med fjantiga överspel och syntetiskt popsoundtrack. Tacka fan för Dum & Dummare, och andra exceptionella Carrey-filmer. Det är humor, inte "Twins". Men smaken är olika, även om jag har rätt och du har fel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Matteus Skrivet 14 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2006 En bra komedi slår nog det mesta. När man sett en film som gjort att man gapskrattat så får man en skön känsla. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
jaeger Skrivet 14 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2006 Nej, det gör de sannerligen inte. Dragna över en kam är de alla osatiriska små-slapsticksnederlag med fjantiga överspel och syntetiskt popsoundtrack. Tacka fan för Dum & Dummare, och andra exceptionella Carrey-filmer. Det är humor, inte "Twins". Men smaken är olika, även om jag har rätt och du har fel. Feelgood-stämningen i åttiotalskomedierna är väldigt svårslagna. Omöjligt att inte vara på bättre humör efter att ha sett en sån komedi. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 14 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2006 Feelgood-stämningen i åttiotalskomedierna är väldigt svårslagna. Omöjligt att inte vara på bättre humör efter att ha sett en sån komedi. Inget ont om matinéefilmer i slapstick-anda, sexbaserade skämt, pappor som faller från hustak, poolincidenter, fördomsfullhet, amerikansk patriotanda osv., men det är ju inte BRA film. Det kan du inte påstå. Ingmar Bergman gör bra film. Amy Heckerling eller nån annan sån där typ gör, på sin höjd, måttligt underhållande film. Det är en ganska markant skillnad. Och just åttiotalet - då det kommer till dessa matinéefilmer - var verkligen själva definitionen av allt ovanstående. Resultat - inte bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crice Skrivet 14 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2006 (redigerad) Feelgood-stämningen i åttiotalskomedierna är väldigt svårslagna. Omöjligt att inte vara på bättre humör efter att ha sett en sån komedi. Måste erkänna att feelgoodkänslan infann sig efter att jag sett sådana där filmer när jag var omkring tio år, men nu är den som bortblåst. Det usla skådespeleriet, de lama skämten, musiken och den tidigare nämnda patriotismen får mig att äcklas. Kul för dig att du fortfarande känner så, dock, ta vara på det. Glädjekällor kan man fan inte ha för många av. Redigerad 14 januari, 2006 av Crice Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts