Jump to content

Hjälp men dator köp

filip
 Share

Recommended Posts

Hej!

Jag har tänkt mig att köpa http://www.netgiganten.se/product_info.php...&products_id=29 och ett nvidia geforce 6600 gt är den värd pengarna? Om den inte är det kan nån tipsa om en dator i samma pris klass som är mer värd pengarna?

MVH Filip :rolleyes:

Den såg riktigt prisvärd ut! Kollade runt på lite andra sidor och kunde inte hitta något bättre till det priset. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är verkligen inte nöjd med RAM-minnet. Jag tycker att du borde skaffa 1024 mb, minst.

PC 3200 är också det minsta acceptabla, tycker jag. DDR2 skulle vara fint på en Gamerdator, men då blir det givetvis dyrare.

Då får han byta processor också. AMD stödjer väl inte DDR2 än? Men som du sa borde han iallafall ha 1024.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Frågan var ju faktiskt om den var värd pengarna. Och nu ska vi väl inte trycka ner allt för mycket, det där duger fint.

@SAAB: Jo, antagligen, men jag utgick ifrån att han antagligen inte kunde så mycket.

Jo det är nog sant. Jag orkar inte göra det nu iallafall, är trött och måste sova.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Att bygga själv är inte alls svårt. Den där är verkligen värd sina pengar, tycker jag! :rolleyes:

Jag förstod mig inte på grafikkortet, men det låter lovande.

Dock så känner jag instinktiv motvilja gentemot chassin med fönster.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor