Bubbli Skrivet 12 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 januari, 2006 I åttan praoade jag och en kompis på Östra Sjukhuset. Eftervård för hjärtsjuka, när vi kom dit gick vi ronder, sedan hade vi rast. Sedan fick vi väga dom. Sedan hade vi rast... Sedan så kanske hände något. Sedan rast, sedan så.... Gick vi hem. Typ så var det varje dag. ASNICE! I nian så praoade jag och samma kompis på Göteborgs Finbager AB... Också skoj. Jobbiga arbetsförhållanden dock. Jobba från 11-14 en kvarts rast sedan 14:15-16... Men det var skoj. Vi fick ta med bullar och bröd hem . Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 13 januari, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 13 januari, 2006 (redigerad) Någon som bor i Malmö och råkar gå på Universitet-holmes Gymnasium?.... jag har en katalog om denna gymnasium men det står inga poäng... någon som vet hur mycket poäng det krävs för att komma in där? EDIT: jag har kontakta dom nu om hur mycket poäng det krävs. Ni behöveri inte svara på denna reply (sorry... ). Redigerad 13 januari, 2006 av Tux Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 13 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 januari, 2006 Hur gammal är du? För att komma in på universitets holmen beror på vilken linje du tar.... men om du ska ta aritekt & inredning så för att vara säker ska du ha minst 240 poäng. On topic: Praoa på Gocartcity eller Gocarthallen i hamen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tangelito Skrivet 13 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 januari, 2006 Prao suger...de är bara ute efter gratis arbetskraft. håller faktist med dig. Fast det kan bero på om det är en tråkigt prao eller nått sånt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alpha Skrivet 13 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 januari, 2006 Undrar också vart jag ska praoa nånstans. För jag(och Tux) kommer att praoa om nån månad. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 13 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 januari, 2006 Dammfri kör 2 veckor i 9:an istället. Tänkte proa på Game tror jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 13 januari, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 13 januari, 2006 Hur gammal är du? För att komma in på universitets holmen beror på vilken linje du tar.... men om du ska ta aritekt & inredning så för att vara säker ska du ha minst 240 poäng. Jag är 14 nu men jag går i 8an så... det är några år kvar men... jag ska välja Teknikprogrammet.... antigen i Holmes eller någon annanstans Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pKz Skrivet 13 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 januari, 2006 Praoade på: SANDVIK.se Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GrandTheftCarl Skrivet 13 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 januari, 2006 Prao suger...de är bara ute efter gratis arbetskraft. Aaa vilka jävlar....utnyttjar stackars barn, bara för att tjäna pengar praode först på en restaurang, ascool kock från bangladesh sen på EF-språkresor. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 13 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 januari, 2006 Det är inte företagen som bestämmer att man ska praoa det är skolorna... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tangelito Skrivet 13 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 januari, 2006 Aaa vilka jävlar....utnyttjar stackars barn, bara för att tjäna pengar praode först på en restaurang, ascool kock från bangladesh sen på EF-språkresor. Från Bangladesh?! Där kommer ju jag från! =) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
sebbe68 Skrivet 17 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 januari, 2006 Mmmm som andra sakt, Prao suger. Sent ute både i åttan, nian och nu på gymnasiet åttan: skansen (djurpark) fick mata några jävla babianer i två veckor, köra in armen i arslet på en gravid kossa, hjälpa till och kläcka några jävlar tranor (fågel) och jagade en kåt lemur hane, some tagit sig in till honor i 6 timmar. nian: skulle praot på en advokarbyrå men nån lävla östermalmfikus fick gå förre i kön så ja hamnade på färjeterminalen vid lidingö, fick hjäla fulla finnar av båten, städa toaletter och utfordra illegalla invandrare i deras lilla häkte. 1 på gymnasiet: åkte runt med en bonde i två veckor och skörade hö ute på landet. 2 på gymnasiet: Gröna lund, sopade upp andras kiss och spyor under två veckor 3 gymnasiet: färdtjänst, åkte runt och plockade upp dementa kärringar i Nacka. Munter läsning eller hur, ha då i åtanke att ja går juridik, å så får man dessa PISS ställen som prao Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_lance_vance_ Skrivet 17 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 januari, 2006 Ahh hade helt glömt att jag ska praoa nu i 8:an , har frågat på jmedata och optimistic solution men dom tog inte imot prao elever, så jag får väll gå till ngt jävla dagis och leka med småungar !!! Någon som har något förslag förresten ?? Bor i malmö bara så att ni vet Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
sebbe68 Skrivet 17 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 januari, 2006 Prao på en djurpark, det e.................................kul Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 17 januari, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 januari, 2006 Ahh hade helt glömt att jag ska praoa nu i 8:an , har frågat på jmedata och optimistic solution men dom tog inte imot prao elever, så jag får väll gå till ngt jävla dagis och leka med småungar !!! Någon som har något förslag förresten ?? Bor i malmö bara så att ni vet Var i malmö bor du? (inte för att jag ska spionera eller nåt... ) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Chilli_13 Skrivet 17 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 januari, 2006 Praoade på en mataffär. Kännde mig som en barnarbetare i Kina . det enda jag fick göra var ganska tunkt fysiskt arbete; Bära upp lådor med mjöl på höga hyllor osv. Dem andra i personalen satt bara i kassan =\. Men det var mycket roligare än den jävla skolan iaf. Fick ju en belöning i slutet på veckan Edit : För att gå on topic : Datorförsäljare? Reklambyrå? KOm ihåg när jag praoade på en mataffär när jag gick på högstadiet, fick ta massa godis sen när jag slutade Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_lance_vance_ Skrivet 17 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 januari, 2006 Var i malmö bor du? (inte för att jag ska spionera eller nåt... ) Malmö/Husie/Höja ...... och du sj då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BigBear Skrivet 17 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 januari, 2006 (redigerad) Fick reda på idag att jag och en polare ska praktisera på Ocellus. Börjar nästa måndag och jobbar fem veckor fram till sportlovet. Alltså ingen skola på sex veckor, mer än ett halvt sommarlov Redigerad 20 januari, 2006 av BigBear Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 17 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 januari, 2006 (redigerad) Bästa PRAO jag någonsin vart på var helt klart på F21 i Luleå. Flygflottilj 21 med andra ord.. Dom hade inte tagit in PRAOelever på 4 år, men började igen. Så jag och 3 polare härifrån for dit, vi var sammanlagt 8 st, kom folk från lite överallt i Sverige. Man vaknade 05:30 för att hinna bädda sängen och sen ta på uniform å det där, för att sen fara å äta frukost. Sen började man dagen, HLR utbildning helt gratis, flyguppvisning värd ungefär 30 000 kr i bränsle, testa på flygsimulator och en hel massa annat. Kan även lägga till att man inte bara satt inne i klassrum.. Vi gjorde inte det alls faktist. När vi hade HLR utbildning så fick vi vara i garaget till byggnaden, man måste vara flexibel På kvällen bokade vi tid till Idrotts centret som det hette där. Det fanns gym, sporthall, pingisbord, duschar, bastu och en hel del annat. Vi var delade i 2 rum, fast det fanns 4 st. Men det räckte för oss, 6 sängar i varje rum. Hade man inget å göra kunde man gå ner till dagrummet och spela PS2, kolla tv eller bara ta det lugnt. Så jag är oerhört nöjd med den PRAOen. Våran officer var väldigt trevlig, resten av folket också. Trodde faktist först att det kanske inte skulle vara så jättelyckat, men det blev stämning när dom ställde lite krav på en, och att få ha tillgång till allt på området, förutom träningssalen för hundarna och ett garage med explosiv vara. Och man klassades inte som "praoelev". HLR-utbildningen är även ett plus inom idrott i skolan, så jag fick ett snäpp bättre betyg också. Inte bara för dens skull. Men det hjälpte nog en del. Öhrm.. Är det nån som verkligen är intresserad om vad jag skriver.. Var väl bara tvungen å skriva av mig lite. Iaf, Ja till PRAO. Vet dock inget bra ställe för dina krav. Redigerad 17 januari, 2006 av Wu Zi Mu Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bullet Skrivet 17 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 januari, 2006 Prao is teh shit. har det om nåra veckor. =) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts