Jump to content

Något amerikanskt?

Gtamama
 Share

Recommended Posts

Jag var inne på Denna sida och tittade runt lite bland programmen som går i usa, och då när jag ska titta vilken tid dom går så ser jag detta, till exempel står d att one tree hill går : wednesdays 8/7c??? Alltså 8/7 och sen ett C. (titta i menyn till höger så fattar ni vad jag menar)

Jag var sedan inne på andra seriers hemsidor och såg att det stod liknande tider för dom med, fast då kanske thursdays 10/9c.

Vad kan detta betyda, det finns inte så många säsonger i det programmet så det kan inte vara det, C:et kanske står för central american time, men vad står 8/7 för??? (:!!!:) (:!!!:)^_^

Är det någon som säkert vet vad det betyder så får ni gärna svara, jag undrar riktigt mycket vad det kan betyda, har ni några förslag...skriv!!

Tacksam för svar

Redigerad av Gtamama
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag var inne på Denna sida och tittade runt lite bland programmen som går i usa, och då när jag ska titta vilken tid dom går så ser jag detta, till exempel står d att one tree hill går : wednesdays 8/7c??? Alltså 8/7 och sen ett C. (titta i menyn till höger så fattar ni vad jag menar)

Jag var sedan inne på andra seriers hemsidor och såg att det stod liknande tider för dom med, fast då kanske thursdays 10/9c.

Vad kan detta betyda, det finns inte så många säsonger i det programmet så det kan inte vara det, C:et kanske står för central american time, men vad står 8/7 för??? (:!!!:) (:!!!:)^_^

Är det någon som säkert vet vad det betyder så får ni gärna svara, jag undrar riktigt mycket vad det kan betyda, har ni några förslag...skriv!!

Tacksam för svar

C är CURRENTLY, alltså att det pågår NU.

Då gissar jag på att 3/8 innebär att tre åttondelar av programmet redan gått...

Dock osäker!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

C är CURRENTLY, alltså att det pågår NU.

Då gissar jag på att 3/8 innebär att tre åttondelar av programmet redan gått...

Dock osäker!

Jag är ganska säker på att C är Cetral time. dom sa det i slutet av en trailer. så här säger dom på reklamen; catch fresh one tree hills at 8/7 central, dom säger liksom eight seven. Som om det skulle sitta ihop:eightseven.

Men vad kan 8/7c eller 10/9 betyda?Ingen som vet, eller skulle kunna ta reda på

Redigerad av Gtamama
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan ha något med detta att göra. Om de kanske börjar från väst och sedan går till den centrala tidszonen (därav c).

Det jag skrev verkar rätt ologiskt kom jag på då det skiftar mellan större och mindre siffror efter varandra. Men det kan ändå ha något med det länken beskriver att göra.

Redigerad av Curly
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej, nu vet jag.

Om det står t ex: 8/7c så betyder det att det visas 8pm i den östra tidszonen (Eastern time zone) och 7pm i den centrala tidszonen(Central time zone).

Alltså, 8pm East är 7pm Central och just exemplet ovan är en typisk tv-slot i den östra tidszonen (Eastern Time Zone).

Länk.

Redigerad av Benvit
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Låter ganska orimligt i de samanhangen.

8/7 Celsius?  (:!!!:)

Ja men det är inte så svårt att lista ut det. Då är det alltså runt 7-8 grader ute..

Benvit: Om jag var en mittimellan-fjant och bodde i mittersta Oklahoma t.ex. Vilken tablå ska jag då gå efter?

Redigerad av GTApimpfoolife
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

VAD FAN!!!!! Alla andra kommentarer innan "lösningen" kom var fan det dummaste jag hört! Hur svårt kan det egentligen ha varit att förstå vad det betydde? jävligt svårt verkar det som.

Edit;

Jag tänkte inte riktigt på hur hög medelåldern var här på forumet.. mitt fel..

Redigerad av Stian
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

VAD FAN!!!!! Alla andra kommentarer innan "lösningen" kom var fan det dummaste jag hört! Hur svårt kan det egentligen ha varit att förstå vad det betydde? jävligt svårt verkar det som.

Edit;

Du var ju själv med och drog ner medelåldern till tre år, så tyst med dig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Oj jag råkade visst inte klura ut det. Sakta sakta sjunker min medelålder bara för det. Nej det är klart den inte gör fattar du väl. Men visst, du fattade inte det. Så då kan man ju undra hur gammal du är?

Förresten ni som undrar så skämtade jag när jag sa något om Celsius eller vad det nu var?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Edit;

Mmmmm... Fan att alla inte är lika tuffa som dig B)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor