Jump to content

En liten ideologi om droger

epix
 Share

Recommended Posts

Mycket postas när man är och käkar.

SlewME & Gizmo04: Jepp, tysta ner oss bara, lås tråden och låtsats som om drogerna inte existerar, frys ute knarkarna från samhället och bura in oss på livstid. Fy fan.

*S* Jag försöker inte tysta er *S*

Jag säger bara min åsikt i ämnet. vilket jag också har rätt till.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 262
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Nej, du är en trähatt. 'So ist es und so wird es immer sein...'

Dina argument var ganska barnsliga och provocerande men alla har som sagt rätt till en åsikt.

Redigerad av P-C
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag citerar:

"För fan lås tråden, och ta bort den helt.

Finns det inget ställe man kan anmäla sånt här?"

Det var vi som försökte säga våra åsikter, och du ville stoppa oss.

Nu skulle det sitta fint med lite Mahalonizing i denna tråd men det verkar som om han inte orkar med oss längre. Sålänge inte fascisterna låster tråden så kommer han väl till sist.

Epix: Mm får bli medlem där och fråga runt lite. Men vet du var man kan hitta statestik över skador/dödsfall med narkotikaanslutning. Jag vill se om antal döda av cannabisöverdos = 0 stämmer.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu skulle det sitta fint med lite Mahalonizing i denna tråd men det verkar som om han inte orkar med oss längre. Sålänge inte fascisterna låster tråden så kommer han väl till sist.

Epix: Mm får bli medlem där och fråga runt lite. Men vet du var man kan hitta statestik över skador/dödsfall med narkotikaanslutning. Jag vill se om antal döda av cannabisöverdos = 0 stämmer.

Jo, han brukar alltid vara sist in och sist ut för efter att han har talat så slutar allt helt. Som en vägblock. Kanske vore bra. Men från och med nu så lovar jag att ni ska få ha dessa trådar för er själva. Vill ni snacka knark och satyg så ska jag låta er göra det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, han brukar alltid vara sist in och sist ut för efter att han har talat så slutar allt helt. Som en vägblock. Kanske vore bra. Men från och med nu så lovar jag att ni ska få ha dessa trådar för er själva. Vill ni snacka knark och satyg så ska jag låta er göra det.

Jag tycker att du ska vara med och snacka, det är nyttigt att ha en motpart i diskussioner så man kan vässa argumenten. Men jag tycker också att du kan lyssna mer på vad vi har att säga.

Anledningen till att det slutar måste helt enkelt vara för att han har rätt? Eller vad tror du?

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lite fakta:

Så här påverkas kroppen

Cannabisruset gör att man till en början känner sig avslappnad och pratar och skrattar mer än vanligt. Tidsupplevelsen förändras ett par minuter kan verka som timmar eller tvärtom. Senare blir man ofta tyst, fundersam och sömnig.

De kroppsliga tecknen på ett cannabisrus är att hjärtat slår snabbare och ögonvitorna blir rödaktiga. Man blir torr i munnen och halsen och känner sig ofta hungrig eller sugen på sötsaker. Det är också vanligt med ångest, olust, panikkänslor och förföljelsemani.

Ruset är i regel över på 2-3 timmar. Korttidsminnet och inlärningsförmågan kan vara nedsatta upp till ett par dagar.

Långtidseffekter kommer efter att man använt drogen under lång tid. När cannabisruset är borta finns fortfarande cannabinoiden THC kvar i kroppen. Den är fettlöslig och kan lagras i kroppens fettvävnad i tre till fyra veckor. På så sätt påverkas nervsystemet under lång tid.

Om man använder cannabis regelbundet ökar toleransen - man behöver mer av drogen för samma effekt - och man kan bli beroende.

Kroppen - och framför allt hjärnan - kan påverkas på många sätt av cannabismissbruk. Det här är bara några exempel:

Missbruk försämrar förmågan att använda hjärnan och att reflektera över sig själv. Det gör att psyket utvecklas långsammare, och för känsliga människor finns risken för psykisk sjukdom. Hos tonåringar kan den psykiska mognaden och den viktiga frigörelseprocessen gå långsammare och försenas, vilket anses vara mycket farligt.

Korttidsminnet och förmågan till logiskt tänkande blir sämre.

Hormonbalansen kan påverkas hos både män och kvinnor (för ungdomar kan det innebära att kroppen inte utvecklas normalt).

Ökad risk för lungcancer, kronisk bronkit och andra lungsjukdomar. Cannabis innehåller minst 50 procent mer tjära än vanlig tobak.

Källa: Centralförbundet för alkohol- och narkotikaupplysning

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag, som faktiskt har provat till skillnad från Centralförbundet för alkohol- och narkotikaupplysning kan meddela att jag inte upplevde något av de bi-effekterna dom beskrev. Dom har letat upp och överdrivit de sämsta sidorna med drogen.

För att återgå till min jämförelse om GTA och våldsamhet hos barn.

Lite fakta:

Man får epilepsianfall av att spela GTA

Man skjuter ihjäl sina vänner på skolor av att spela GTA

Man snor bilar och slår pensionärer av att spela GTA

Man blir fet av att spela GTA

Man förlorar kontakten med omvärlden av att spela GTA

Man får sömnproblem av att spela GTA.

Tänker inte göra listan länge och hoppas att du förstår principen (jag tvivlar) men jag menar iaf att allt det där har faktiskt hänt GTAspelare men det betyder ju inte att det är så för den vanliga människan.

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag, som faktiskt har provat till skillnad från Centralförbundet för alkohol- och narkotikaupplysning kan meddela att jag inte upplevde något av de bi-effekterna dom beskrev. Dom har letat upp och överdrivit de sämsta sidorna med drogen.

Lite fakta:

Tänker inte göra listan länge och hoppas att du förstår principen (jag tvivlar) men jag menar iaf att allt det där har faktiskt hänt GTAspelare men det betyder ju inte att det är så för den vanliga människan.

Du har en poäng där. MEN det är faktiskt så att man har forskat i detta och kommit fram till att Droger skadar, det tror jag på. Det finns inget som helst bevis för att GTAspelen skulle ha varit grunden till någons död, fetma osv.

Att det finns bra saker i droger kan jag inte säga något om för det är som du säger, jag har inte testat. Bara läst! Men jag ställer mig fortfarande kritisk till droger och tänker inte testa då jag har läst vad som KAN hända.

Redigerad av SlewME
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lite fakta:

Det är fullkomligt korrekt, Skamligt att man blir så lätt påverkad

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lite fakta:

Jag ber om ursäkt om jag använt mig av en informationskälla som är felaktig.

Så här jobbar dom. sen är det upp till var och en att bilda sig en egen uppfattning.

Centralförbundet för alkohol och narkotikaupplysning (CAN) samlar in, bearbetar och sprider saklig information om alkohol och narkotika till alla som arbetar drogförebyggande med hjälp av bland annat faktablad och statistik. En annan uppgift som förbundet har är att följa drogutvecklingen i landet. Därför undersöker CAN varje år skolungdomars och mönstrandes drogvanor.

Din jämförelse med GTA förstår jag mig inte alls på. Eftersom den informationen kommer från personer som vill väcka debatt i ämnet, och inte ren fakta från forskning.

Missförstå mig rätt nu :">

Jag tvivlar inte på att du kan röka dina droger med enbart possitiva erfarenheter. Jag tvivlar inte ett dugg på det.

Men majoriteten av de som tar drogerna påverkas negativt på ett eller annat sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag ber om ursäkt om jag använt mig av en informationskälla som är felaktig.

Så här jobbar dom. sen är det upp till var och en att bilda sig en egen uppfattning.

Centralförbundet för alkohol och narkotikaupplysning (CAN) samlar in, bearbetar och sprider saklig information om alkohol och narkotika till alla som arbetar drogförebyggande med hjälp av bland annat faktablad och statistik. En annan uppgift som förbundet har är att följa drogutvecklingen i landet. Därför undersöker CAN varje år skolungdomars och mönstrandes drogvanor.

Din jämförelse med GTA förstår jag mig inte alls på. Eftersom den informationen kommer från personer som vill väcka debatt i ämnet, och inte ren fakta från forskning.

Missförstå mig rätt nu :">

Jag tvivlar inte på att du kan röka dina droger med enbart possitiva erfarenheter. Jag tvivlar inte ett dugg på det.

Men majoriteten av de som tar drogerna påverkas negativt på ett eller annat sätt.

Ja, men då är det oftast tyngre droger, som kokain, heroin osv.

Cannabis i sig är ingen sån drog, tänk dig någon som rånar och skjuter ihjäl för en snus.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, men då är det oftast tyngre droger, som kokain, heroin osv.

Cannabis i sig är ingen sån drog, tänk dig någon som rånar och skjuter ihjäl för en snus.

Fakta inlägget från Centralförbundet för alkohol- och narkotikaupplysning.

Handlade just om Cannabis.

De har mer fakta om de andra drogerna också men jag tyckte det räckte med det.

Men som sagt vissa anser den faktan är felaktig, så det blir upp till dig vad du vill tro (:!!!:)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Anser att knarket bör legaliseras och HYPERBESKATTAS. Tycker 50% eller mer är en lagom nivå.

Då betalar knarkarna för den skada de själva orsakar...

Förresten, det verkar bara vara forumets kommunister som verkar vara för knark...

Undrar om dom knarkar för att dom är kommunister eller tvärtom (:!!!:)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Anser att knarket bör legaliseras och HYPERBESKATTAS. Tycker 50% eller mer är en lagom nivå.

Då betalar knarkarna för den skada de själva orsakar...

Förresten, det verkar bara vara forumets kommunister som verkar vara för knark...

Undrar om dom knarkar för att dom är kommunister eller tvärtom (:!!!:)

Jag är höger och knarkar? (:!!!:)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vill se om antal döda av cannabisöverdos = 0 stämmer.

Det stämmer inte, det finns 2 dokumenterade dödsfall av cannabis. Båda var i Storbritannien tror jag. Dödsorsaken var att de kvävdes av sina egna spyor, alltså inte cannabisen i sej.

Läste någonstans att om man ska dö av en överdos måste man röka en joint som är lika stor som en telefonstolpe. Lycka till att rulla en så stor joint. Även om man skulle lyckas skulle man slockna av syrebrist långt innan man rökt upp den.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jasså, det tycker du?

Och alla högrar våldtar barn. Nöjd?

Det var en frågeställning!

Är ni vänster för att ni knarkar eller är ni knarkare för att ni är vänster.

Jag har inte sagt att alla kommunister är knarkare.

Din frågeställning skulle mer korrekt översättas till: är högrarna höger för att dom våldtar eller är dom våldtäktsmän för att dom är höger.

Och då kan jag säga att dom är VÄNSTER för att dom inte vill åka fast (kolla vad vänstern gjort med polisen de senaste tio åren! Antalet polisstationer har minskat till en bråkdel av det man hade innan, och på en polisstation med 80 pers är det bara sex pers som finns "ute på fältet"), och för att dom, ifall dom skulle åka fast antingen sätts på lyxhotell (svenska fängelser) eller släpps!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det var en frågeställning!

Är ni vänster för att ni knarkar eller är ni knarkare för att ni är vänster.

Jag har inte sagt att alla kommunister är knarkare.

Din frågeställning skulle mer korrekt översättas till: är högrarna höger för att dom våldtar eller är dom våldtäktsmän för att dom är höger.

Och då kan jag säga att dom är VÄNSTER för att dom inte vill åka fast (kolla vad vänstern gjort med polisen de senaste tio åren! Antalet polisstationer har minskat till en bråkdel av det man hade innan, och på en polisstation med 80 pers är det bara sex pers som finns "ute på fältet"), och för att dom, ifall dom skulle åka fast antingen sätts på lyxhotell (svenska fängelser) eller släpps!

Folk vill berusa sig vare sig dom är höger eller vänster. Epix & du är ju som sagt höger och drogliberala. Jag är vänster och drogliberal.

Men jag tycker också som du att det ska beskattas hårt, om det blir laglig importering kommer nog priset sjunka rejält iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det bara jag som tycker det är en liten motsägelse?

"Undrar om dom knarkar för att dom är kommunister eller tvärtom"

Ingen motsägelse.

Är det så att knark inspirerar vissa till att bli vänsterflank, eller är det kommunismen som inspirerar vissa till att knarka?

Lägg märke till termen "vissa".

Länk till kommentar
Dela på andra sidor