Jump to content

En liten ideologi om droger

epix
 Share

Recommended Posts

Ok, inte för att förstöra stämningen här men jag har lite att säga som jag förmodligen även kommer att få endel skit för.

Tycker att det är ganska lågt att ha en diskussion om knark då majoriteten som skriver i tråden är för knark och säger att det inte finns nackdelar osv. Detta gör att folk, unga människor utan eget förstånd tar åt sig och tror att knark skulle vara några bra.

Lovar att det är betydligt fler som tjuvläser allt detta än vad det är som skriver. Vissa har även erkänt att det skulle vara ballt att knarka, exempelvis Dibel(eller vad han heter)

Visst ni säger att knark är bäst och att allt blir frid och fröjd men det vet även ni att det inte bara är, alla reagerar olika och det är onödigt att uppmuntra unga att testa droger.

Håller med lite där.. Jag är ju en av dem som just nu är jävligt lättpåverkade, märker ju själv hur jag har ändrat syn på droger sen jag blev medlem här.

Iofs så behöver ju inte det vara något dåligt, att jag vet mer hur det är, men som jag sa föru, på samma sätt som polisen vinklar det till att det är jättefarligt,så ka jag de som brukar knark vinkla det till att det är mycket bättre än vad det egentligen är..

pKz: Det är väl klart att folk reagerar på att du snackar, enligt dem, en massa skit?

Redigerad av Tweak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 262
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jag förutspråkar inte canabis. Jag vill inte heller att den ska legaliseras. Jag försöker inte få någon att testa heller.

Allt är ett personligt beslut. JAG bestämde mig för att testa, och gillade det. Thats life.

Jag gillar att röka på i skymmundan. Det blir mysigare att röka på när ingen ser än att ta en cigg ute bland folk som vilken vanlig rökare som hellst.

Och pKz, do you mind? Jag vill inte höra mer av ditt opålästa fördomsfyllda shabbel. Du har ju helt klart inte en suck om vad du snackar om i något syfte, så dra igång CS en stund och gör ett par HS istället. Det vinner vi alla på i längden. (:!!!:)

Det må hända att du har tagit ett eget beslut men det betyder inte att du behöver dela med dig utav det beslutet. Det är många mellan 13 och 16 här och i ålder 13-16 så påverkas man mycket utav vad andra säger och om ni nu säger att droger är så coolt så tror ju även vissa på det och kanske till och med vill testa. Är du nöjd då?

Vet inte varför hultenius kan ta sitt ansvar och slänga denna tråd för allas bästa. Den leder ingenstans och dessutom är den full med lagbrytare. Sad but true.

Redigerad av SlewME
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

.pKz: Fattar inte varför du inte skulle vilja veta sanningen. Rädd för att inse att du haft fel? Eller vill du helt enkelt bara hålla fast vid dina fördomar för sakens skull?

Jag är heller inte 100% övertygad att vi drogliberala sitter inne med sanningen, men om man läser på lite verkar det onekligen så. Jag forskar på det.

Och det där betygssnackat kan ju inte vara något argument eftersom det är nyktra-du som är IG/G-barnet, har tillochmed sagt själv.

Du är out of your element pKz, inse!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

@emo: Jag skrev G i allt, inte IG i allt, ta synundersökning medans du håller på.

Och kalla mig inte "mannen", jag är ingen hiphopare, jag är inte man heller. Är 16 år. Right..?

Nä du är absolut ingen man, och det kommer nog inte bli så mycket man av dig heller och du fortsätter diskutera som du gör. och om jag ska ta synundersökning kan du få slå upp en bok och läsa lite om droger. sen kan vi komma tillbaka och diskutera vidare.

men i eftertanke så behöver jag nog ingen undersökning, kan bara ta på mig mina glasögon istället så kan jag iaf fortsätta diskutionen, medans du letar efter boken

Redigerad av emo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ok, inte för att förstöra stämningen här men jag har lite att säga som jag förmodligen även kommer att få endel skit för.

Tycker att det är ganska lågt att ha en diskussion om knark då majoriteten som skriver i tråden är för knark och säger att det inte finns nackdelar osv. Detta gör att folk, unga människor utan eget förstånd tar åt sig och tror att knark skulle vara några bra.

Lovar att det är betydligt fler som tjuvläser allt detta än vad det är som skriver. Vissa har även erkänt att det skulle vara ballt att knarka, exempelvis Dibel(eller vad han heter)

Visst ni säger att knark är bäst och att allt blir frid och fröjd men det vet även ni att det inte bara är, alla reagerar olika och det är onödigt att uppmuntra unga att testa droger.

Yah visst skulle det vara lika ballt som cigg och dricka om det var lagligt. Men en sak är säker om jag någonsin ska röka något så blir det gräs!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det må hända att du har tagit ett eget beslut men det betyder inte att du behöver dela med dig utav det beslutet. Det är många mellan 13 och 16 här och i ålder 13-16 så påverkas man mycket utav vad andra säger och om ni nu säger att droger är så coolt så tror ju även vissa på det och kanske till och med vill testa. Är du nöjd då?

Vet inte varför hultenius kan ta sitt ansvar och slänga denna tråd för allas bästa. Den leder ingenstans och dessutom är den full med lagbrytare. Sad but true.

Jag tror knappast att finns folk som springer och testar cannabis nu bara för att stell skriver att han har gjort det i en tråd.

Jag började snusa i höstas(vilket jag håller på sluta med nu tyvär), och jag har inga kompisar som jag umgås med som snusar och har heller inte fått någon att börja, och det jag vill säga med det är att jag har svårt att tro att det finns folk som är så lättpåvärkade som du påstår.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror knappast att finns folk som springer och testar cannabis nu bara för att stell skriver att han har gjort det i en tråd.

Jag började snusa i höstas(vilket jag håller på sluta med nu tyvär), och jag har inga kompisar som jag umgås med som snusar och har heller inte fått någon att börja, och det jag vill säga med det är att jag har svårt att tro att det finns folk som är så lättpåvärkade som du påstår.

Det kanske är så att dina kompisar har så pass mycket vett att de inser att man inte ska snusa. Alla har dock inte det. Vet själv när jag gick i 8an-9an. Alla ville vara som alla men inte jag, därför stog jag ensam i ett hörn.

Tweak sade själv att han kan tänka sig att testa och det på grund av att han registerade sig här! Ett exempel!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

"The Dude"

Döööööö

pkz är du rädd för att få reda på att knark inte är farligt?

Dööööö

Är ni rädda för att springa in i en vägg... Dööö det är inte farligt..

prova att svälja huvudet, det funkar det blir inte mörkt alls döööö eller du kanske inte vågar för att du ser att så inte är fallet....

För fan lås tråden, och ta bort den helt.

Finns det inget ställe man kan anmäla sånt här?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

.pKz: Fattar inte varför du inte skulle vilja veta sanningen. Rädd för att inse att du haft fel? Eller vill du helt enkelt bara hålla fast vid dina fördomar för sakens skull?

Jag är heller inte 100% övertygad att vi drogliberala sitter inne med sanningen, men om man läser på lite verkar det onekligen så. Jag forskar på det.

Och det där betygssnackat kan ju inte vara något argument eftersom det är nyktra-du som är IG/G-barnet, har tillochmed sagt själv.

Du är out of your element pKz, inse!

Japp, jag hade IG/G, och vad berodde det på tror du?

Jo, jag lära natta barnen kl 21:00, för att sedan kunna göra min läxor.

Jag lära gå upp 05:00 för att sedan skicka iväg ena barnet till dagis, och det andra till skolan. Sedan fick jag själv sticka till skolan.

Sedan fick jag åka hem, göra kvällsmat och städa lägenheten. Hade jag tid och göra läxor tror du? Nej? Bröt jag ihop ofta, Ja. Var jag svag, och alla gick på mig? Ja.

Allt detta jag skrivit här har jag inte sagt till någon.

Han har väl iaf en hel familj, och slapp gå upp 05:00, och gå och lägga sig runt 00:00, 01:00?

Men jag lägger mig i denna diskutionen, jag vet inget om detta.

Tack och hej.

Finns i PM om någon vill något, haj.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej men man kan fortfarande ändra uppfattningen om det rejält, på gott och ont. Man kanske inte springer och testar det men när man väl får chansen att testa kanske man handlar annorlunda än vad man hade gjort utan den drog-förespråkningen som pågår här.

Men jag är inte ens nära säker, har inga egna erfaranheter eller något.

Men du verkar vara för allting, och du är 90 va?

Du kanske är en av de lättpåverkade?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

"The Dude"

Döööööö

Dööööö

prova att svälja huvudet, det funkar det blir inte mörkt alls döööö eller du kanske inte vågar för att du ser att så inte är fallet....

Håll käften och för en vettig istället för att dra sarkastiska 'skämt'.

Redigerad av P-C
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det kanske är så att dina kompisar har så pass mycket vett att de inser att man inte ska snusa. Alla har dock inte det. Vet själv när jag gick i 8an-9an. Alla ville vara som alla men inte jag, därför stog jag ensam i ett hörn.

Tweak sade själv att han kan tänka sig att testa och det på grund av att han registerade sig här! Ett exempel!

Ja nu har det ju framkommit att snus kan öka risken för bukspottskörtel cancer.

Sen så snusar jag absolut inte för att vara cool brukar att undvika så gott det går att ta snus i skolan.

Men eftersom jag är så jälva nojjig och tror att jag ska få allt så håller jag på försöka sluta med snuset.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

"The Dude"

Döööööö

Dööööö

VARNING!!! Spela inte tv-spel då ökar risken att man kommer man döda någon (:!!!:)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej, hultenius skiter blanka fan i detta.

Polisen är det enda alternativet. Det skulle gå!

Jasså? Så du har bevis på att Stellan eller The_Dude har rökt på? De kanske ljuger?

Gå du till polisen HA!

Lite ironiskt att ni sitter och skriver detta på ett GTA-forum då GTA består av bilstöld, mord och knark.

Redigerad av P-C
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu ska vi inte överdriva, jag sa att jag har ändrat uppfattning, vill veta mer, är osäker och absolut inte har bestämt mig. Försökte även framföra att jag absolut inte kunde tänka mig att testa nu när jag bara är 14, genom att säga att jag hade mpnga år på mig att bestämma mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hejsan, känner för att skriva av mig lite, då detta dunkel har kommit och kylan svider en in på kroppen. Det finns massor av smartare människor här som kan formulera och förklara saker bättre än mig, men jag vill skriva som sagt.

Jag tänkte skriva lite kort om droger, varför och Sveriges propaganda mot droger. Jag finner droger ett intressant ämne, och jag ser det också som en vardag av mitt liv. Det finns massor av droger; hallucinogener, opiater, centralstimulantia, cannabis och mycket mycket mer. Vad man tar för drog är en smaksak, och allt beror egentligen på hur ditt liv ser ut. Är du en stressad människa, som vill koppla av kanske man ska testa ta ett neråtrus med cannabis. Har man dåligt självföretroende och inte kan hantera sociala situationer ska man kanske testa E? Det finns mycket positivt med droger, men beroende på vad du är för person finns det också negativa effekter. Själv är mitt mål i livet att ha kul, och drogerna är trappan för att komma upp dit. Självklart går det att ha jättekul utan droger, men för mig så har man roligare med droger. Men det öppnas också en massa dörrar i min hjärna, jag föstår vissa saker som jag inte skulle ha förstått lika snabbt utan droger. Det är en frälsning för vissa, en förbannelse för andra, men i slutändan drabbar det alla brukare både positivt och negativt. Sverige är fullt av antidrogpropaganda, och jag tror det är därför att det drabbar samhället. Vissa droger gör en slöare och då förstörs arbetssamhället. Andra droger får en att tänka över sitt liv, och inse att man vill göra nåt av det som finns kvar, vilket får vissa att sluta bruka det yrke man för närvarande är i. Sen finns det dom som har kommit in i en bana av kriminalitet för att komma över pengar, så dom kan missbruka. Det är vad jag kallar missbruk, när man måste kriminalisera sig för att knarka. Och jag tycker att cannabis borde vara olagligt, just därför att det kan leda in en i banan om man inte är nog stark, och vissa människor kan inte se att man kanske kommer in i den banan, utan dom tänker bara "Äh, jag kan väl fan hålla kontrol på mig själv, jag röker bara marijuana". Droger ska vara svårt att få tag i, och man ska vara hängiven för att få tag i det.

Jag avslutar det här, det blev rätt så kort men jag vill gärna ha en ny fräsch tråd där man debattera och diskutera droger. Så egentligen vill jag bara inleda en helt ny tråd på ett bra sätt. Korrektera gärna fel, skriv om eran kontakt med knark, varför och varför inte och så vidare. (:!!!:)

Personligen anser jag att man bör legalisera knark, skatta skiten ur den, så betalar knarkarna för den skit de själva ställt till med!

Personligen ska jag aldrig knarka, eftersom att sprit öppnar lagom många dörrar för mig. Räcker att man börjar garva för ingenting, så vet man att det är dags att lägga av.

Har vänner i min klass som super sig redlösa varje helg. Förra året hade dom nyårsfest... alla plockade med sig en varsin champagneflaska, och allt gick åt. Var tydligen spyor överallt, och så var det nära på ett homogangbang i vardagsrummet... Jag tycker redan att dom har stött på för starka grejer (:!!!:)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det finns väl moddar som är till för att stänga såna här trådar ifall det skulle vara nödvändigt? Sluta klaga på Hultenius, han har antagligen inte ens sett den här tråden.

Jo jag vet att han har det. Pmade han om det igår och jag såg att han läste den. Så jag är besviken på han.

P-C .

Sluta upp att vara så jävla uppkäftig. Jävla unge säger jag bara. Stryk ska du ha så att det räcker och blir över egentligen.

Klart att polisen bryr sig. Om de ser att folk sitter och säger att droger är bra i ett forum med en snittålder på 13 - 16.

Btw, jag lägger ner detta nu. Har sagt vad jag vill och är nöjd. Återgå till tråden.

Redigerad av SlewME
Länk till kommentar
Dela på andra sidor