Jump to content

En liten ideologi om droger

epix
 Share

Recommended Posts

Du vill abslut inte ha något med "skiten" att göra, men ändå så diskuterar du om det här, även fasst det ända du kommer med är i stil med "mamma säger att droger är för dumma människor".

Nej, jag vill inte ha något med det att göra, kul endå och höra folk som tycker knark är värsta gudomliga saken. Yes, det är klart det är. Underbart knark är va? Slösa så jävla mycket pengar för det? Japp, det låter LYCKAT.

Mamma sa aldrig något om att droger är för dumma människor, mamma sa mer att knark var en fegs flyktväg från verkligheten.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 262
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Japp, det gör jag. Nej, det syns ju på dig.

Jaow, jag har hört nackdelar, och jag tycker dom inte låter trevliga, fast dem inte är sanna. Okej. Well, byt land då. Förstör för något annat land.

@emo: varför? "fritt land"

Men du kan absolut inte tänka dig att du har fel och känner att du vill ha reda på sanningen?

Cannabis förstör inte länder så vad menar du? Och hur kan du förespråka "fritt land" samtidigt som du vill förbjuda folk att göra vad fan dom vill med sina egna kroppar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är knark bra?

Om ni som tar droger tycker det är bra för er, så knarka ni, men låt andra vara, försök inte att sälja knark, försök inte att få oss som inte knarkar att börja.

Tydligen spelar det ingen roll för er att det är olagligt ni knarkar ju endå.

Men om En lag hindrar några att inte ta steget till att prova, så JA, då är lagen befogad.

Det spelar ingen roll hur mycket man vet om just de olika drogerna, det ger er inte mer rätt att bruka dem.

Om de som knarkar bryter mot lagen och ändå knarkar för att de tycker det inte är farligt. Låt de hålla på.

Men låt inte oss andra betala era sprutor, sjukhusvistelser, räkningar och allt annat som kostar.

Bara för att vanliga människor, kändisar, poliser knarkar.. ger inte mig en anledning till att börja knarka.

Knark löser inga problem, det föser problemen framför sig tills de är så stora att det inte går att göra något åt dem.

"The Dude" Visst kan vi låta dig göra vad fan du vill med din kropp. Jag skiter fullständigt i vad du gör med din kropp, men så fort jag blir indragen på något sätt, så kan jag inte skita i vad du gör med din kropp. eftersom det påverkar min plånbok, mina barn som blir rånade på mopeder, mobiltelefoner. min villa som blir förstörd.

Titta på dessa som alla anser vara "pundare" sitter i källaren med en aids spruta. Tror någon att detta var vad de ville.

Hmm Jo när jag blir stor skall jag sitta i en gammal trappupgång och pressa i mig droger från en aidssmittad spruta. inga vänner ingenting, enda jag då har är hoppet av att kunna fly verkligheten.

Det alla ni andra talar om, att det handlar om att vara stark, att inte ramla dit, att vara en vanlig människa som brukar droger på ett förståndigt sätt. Jag lovar det sa de också... Visst vissa av er klarar säkert att växa upp i sammhället som det ser ut idag, kanske kan ni till och med se nyktert på saker och ting... men en del kommer att ramla dit och det är vi andra som får betala. Tro fan att man inte gillar knarkare då.

Redigerad av Gizmo04
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men du kan absolut inte tänka dig att du har fel och känner att du vill ha reda på sanningen?

Cannabis förstör inte länder så vad menar du? Och hur kan du förespråka "fritt land" samtidigt som du vill förbjuda folk att göra vad fan dom vill med sina egna kroppar.

MEN JAG VILL INTE HÖRA SANNINGEN.

Nej, det gör dom inte. Klart inte, nej nej.

Jag förspråkar fritt land, men inte "Fria Pengar".

Ja, gör vad du/ni vill med era kroppar, ni lever bara en gång. Men visst, hoppas ni dör av något skit någon jävel ger er på stan, så kanske studiebidraget höjjs lite.

@Gizmo04, tack så mycket.

Redigerad av pKz
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tänkte på en sak.

Folk vill inte bli pålästa om ämnet därför att då förstår de att det inte är så farligt. Och det vore ju inte bra för att deras fördomar innan dom läser på säger att röka braj är farligt.

Jag vill inte låta som om jag är jättekunnig - jag har ju aldrig provat.

Redigerad av P-C
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej, jag vill inte ha något med det att göra, kul endå och höra folk som tycker knark är värsta gudomliga saken. Yes, det är klart det är. Underbart knark är va? Slösa så jävla mycket pengar för det? Japp, det låter LYCKAT.

Mamma sa aldrig något om att droger är för dumma människor, mamma sa mer att knark var en fegs flyktväg från verkligheten.

Men vad folk gör för sina pengar är väll deras ensak, droger är gudomligt för den som uppskattar det. måste bara säga att du är värkligen en sån människa man bara har lust att slita i tusen bitar

btw, bara för att din mamma sa så gör det inte sant

Redigerad av emo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men vad folk gör för sina pengar är väll deras ensak, droger är gudomligt för den som uppskattar det. måste bara säga att du är värkligen en sån människa man bara har lust att slite i tusen bitar

btw, bara för att din mamma sa så gör det inte sant

Jag tycker du ska strunta i knarket och börja gå i skolan istället. Ingen vill anställa en knarkluktande, G-i-ämne kille.

Nej, allt min mamma sa var inte sant. Men jag bryr mig inte, det är jag som tycker så.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag lever bra endå, trost allt jag gått igenom. Har inte tagit som jag sagt, en liten ciggaret, inte en liten snusbit, inte en droppa alkohol, och inte ett dugg knark.

Där satte du ju själv sista spiken i din egna kista!

Du skitsnackar canabis som om det vore direkt död men finsnackar om alla lagliga drogor.

Ändå har du varken provat dom lagliga eller olagliga. Och canabis är bättre än alkohol och tobak på så många punkter att jag inte äns kommer dra upp det här.

Nykterister snackar ofta skit om folk som förtär alkohol. Enda riktiga anledningen till att dom snackar skit om det är för dom aldrig testat. Det är samma med canabis. Enbart för att canabis är olagligt betyder det inte att det är farligt. (:!!!:)

Suck.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det här med att fly från problemen behöver det ju inte alltid handla om... Man kan ju röka på med sina kompisar ha trevligt, se på film, spela TV-Spel. (:!!!:)

Nu kan man juförsej säga att folk spelar TV-spel för att fly från verkligheten och problem men det beror ju på vilken syn man har på det. (:!!!:)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker du ska strunta i knarket och börja gå i skolan istället. Ingen vill anställa en knarkluktande, G-i-ämne kille.

Lovar, i det jag håller på att utbilda mig till tror jag inte att en ända jävel skulle bry sig. många inom det yrket håller på med det.

kan ni gissa vad?

btw, så är jag inte en IG, knarkluktande snubbe. fuck va du har fördommar mannen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du vill abslut inte ha något med "skiten" att göra, men ändå så diskuterar du om det här, även fasst det ända du kommer med är i stil med "mamma säger att droger är för dumma människor".

Det där kommer han säkert ta illa upp av, då hans mamma är död.

Angående tråden och diskussionen så vet jag inte mycket om droger, har dock läst allt som har postats i tråden och håller med om att polisen vinklar det.. Men det kan ju även "den andra sidan" göra, alltså brukarna?

Jag har inte riktigt bildat mig en egen uppfattning om det, så någon egentlig åsikt har jag väl inte. Men om fakta som The_Dude, StellHell och P-C har lagt fram så är det klart att att röka cannabis inte är farligt. Jag tycker ändå inte man ska legalisera det, de som vill röka på kan väl göra det som det är nu. Skulle kännas jävligt konstigt om det var lagligt i Sverige liksom..

Aja jag har många år på mig att bestämma mig ifall jag vill testa eller inte, är bara 14 än så länge..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Där satte du ju själv sista spiken i din egna kista!

Du skitsnackar canabis som om det vore direkt död men finsnackar om alla lagliga drogor.

Ändå har du varken provat dom lagliga eller olagliga. Och canabis är bättre än alkohol och tobak på så många punkter att jag inte äns kommer dra upp det här.

Nykterister snackar ofta skit om folk som förtär alkohol. Enda riktiga anledningen till att dom snackar skit om det är för dom aldrig testat. Det är samma med canabis. Enbart för att canabis är olagligt betyder det inte att det är farligt. (:!!!:)

Suck.

...

Okej, ägd. Very. *gråter*

Kan du, käre StellHell berätta vad som är så lyckat med att, när man är under 18, dricka sig full, knulla runt (Enligt min klass, där alla knullar med alla), och sedan må piss på morgonen, spy och sedan, ut igen lördag kväll, och supa.

Och även slösa pengar på det? Jag förstår inte, berätta.

Ehm, varför gör dom det olagligt om det är ofarligt? Avundsjuka? Eller bryr dom sig om sånna som dig? Jag vet inte, inte för att jävlas iaf.

@Tweak: Nej, jag tar inte åt mig nå mer. Jag försöker lämna det bakom mig.

@emo: Jag skrev G i allt, inte IG i allt, ta synundersökning medans du håller på.

Och kalla mig inte "mannen", jag är ingen hiphopare, jag är inte man heller. Är 16 år. Right..?

Redigerad av pKz
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det ska han inte pga att jag inte visste det. dessutom skiter jag i om hans mamma är död, finner inte så mycket respekt för snubben

Jag menade självklart inte att du gjorde något fel med att säga så, bara att jag trodde att han skulle ta illa upp.. Säg vad du utbildar dig till nu! (:!!!:)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ok, inte för att förstöra stämningen här men jag har lite att säga som jag förmodligen även kommer att få endel skit för.

Tycker att det är ganska lågt att ha en diskussion om knark då majoriteten som skriver i tråden är för knark och säger att det inte finns nackdelar osv. Detta gör att folk, unga människor utan eget förstånd tar åt sig och tror att knark skulle vara några bra.

Lovar att det är betydligt fler som tjuvläser allt detta än vad det är som skriver. Vissa har även erkänt att det skulle vara ballt att knarka, exempelvis Dibel(eller vad han heter)

Visst ni säger att knark är bäst och att allt blir frid och fröjd men det vet även ni att det inte bara är, alla reagerar olika och det är onödigt att uppmuntra unga att testa droger.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag förutspråkar inte canabis. Jag vill inte heller att den ska legaliseras. Jag försöker inte få någon att testa heller.

Allt är ett personligt beslut. JAG bestämde mig för att testa, och gillade det. Thats life.

Jag gillar att röka på i skymmundan. Det blir mysigare att röka på när ingen ser än att ta en cigg ute bland folk som vilken vanlig rökare som hellst.

Och pKz, do you mind? Jag vill inte höra mer av ditt opålästa fördomsfyllda shabbel. Du har ju helt klart inte en suck om vad du snackar om i något syfte, så dra igång CS en stund och gör ett par HS istället. Det vinner vi alla på i längden. (:!!!:)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

...

Okej, ägd. Very. *gråter*

Kan du, käre StellHell berätta vad som är så lyckat med att, när man är under 18, dricka sig full, knulla runt (Enligt min klass, där alla knullar med alla), och sedan må piss på morgonen, spy och sedan, ut igen lördag kväll, och supa.

Och även slösa pengar på det? Jag förstår inte, berätta.

Ehm, varför gör dom det olagligt om det är ofarligt? Avundsjuka? Eller bryr dom sig om sånna som dig? Jag vet inte, inte för att jävlas iaf.

@Tweak: Nej, jag tar inte åt mig nå mer. Jag försöker lämna det bakom mig.

@emo: Jag skrev G i allt, inte IG i allt, ta synundersökning medans du håller på.

Och kalla mig inte "mannen", jag är ingen hiphopare, jag är inte man heller. Är 16 år. Right..?

Du har verkligen inte en aning om någonting, håll dig till din flickvän som är så underbar, gå aldrig ut utan ligg bara hemma med henne så blir det bra så.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag förutspråkar inte canabis. Jag vill inte heller att den ska legaliseras. Jag försöker inte få någon att testa heller.

Allt är ett personligt beslut. JAG bestämde mig för att testa, och gillade det. Thats life.

Jag gillar att röka på i skymmundan. Det blir mysigare att röka på när ingen ser än att ta en cigg ute bland folk som vilken vanlig rökare som hellst.

Och pKz, do you mind? Jag vill inte höra mer av ditt opålästa fördomsfyllda shabbel. Du har ju helt klart inte en suck om vad du snackar om i något syfte, så dra igång CS en stund och gör ett par HS istället. Det vinner vi alla på i längden. (:!!!:)

Nej, jag har inte suck om vad jag pratar om. Endå så drar alla emot mig och skriver emot mig än att bara skriva "Du vet inte vad du pratar om", konstigt att hela förra sidan och denna är bara emot mig, en kille som inte vet vad han pratar om. (:!!!:)

Ska inte spela CS heller, försöker trappa ner lite på det.

@Explosiv Anka: Precis vad jag gör, och jag mår bra.

Redigerad av pKz
Länk till kommentar
Dela på andra sidor