Jump to content

En liten ideologi om droger

epix
 Share

Recommended Posts

Aw. Verkade inte som det på DH i alla fall!  :D

Tror Maholo är .. 'nummer 1'.

Hade faktist vart ute och rökt brunt den dagen. drack svamp-tea dagen efter med.

Brajjen var skön men svampen kunde jag skippat. Sitta inne i en svättluktande lokal som är varm som satan, inte ha fått någon ordentlig sömn på ett par dagar och sen skithög musik rätt in i trumhinnan satt inte där det skulle kan jag säga.

Orkar inte börja nått nu eftersom jag har skola snart (bara sova lite innan) men visst, debattera får det väl bli nån dag. Folk är bara så olästa på saker så det är inte kul att föra en debatt om det.

1% "Knarkar"

2% har testat

10% är pålästa

87% tror att en som knarkar (spelar ingen roll om det är Kokain eller Marijuana) ser ut som en överdos på film.

Det är den stora skaran som aldrig kommer testa, dom kommer inte bry sig heller och dom kommer gå runt hela sitt liv och tro att allt är som på film och bara se det dåliga ur allting. Good for you, keep it that way.

Själv håller jag mig till Cannabis och Cannabis enbart. En svamp då och då kan jag klara av men jag gillar inte konsistensen av det. Skönare att röka en stor rullad spliff eller bra ett par djupa i en bong. Jag försöker inte trotsa någon eller röka det för att vara cool.

Enda anledningen till att jag började var för mitt liv var riktigt förjävligt för ett tag sen. Testa olika saker för att fixa till det men nix. Inget funkade på mig. Så jag började läsa lite om droger och fick fram att Cannabis är den ofarligaste drogen. Mindre farlig än ciggaretter faktist pga. all jävla tjära i ciggaretter. Så efter många om och men så fick jag mod till mig och började snacka med en polare som också hade tänkt i samma banor.

Till min stora förvåning så var hans syster visst en storrökare och brukade fixa grönt från Holland. Så min första röka var fint, dyrt grönt röka från Holland. Mums fillibabba! 15g av ljuvlig röka.

Efter det har det bara blivit hash och hasholja. Inget illa med det, men grönt är mycket godare i mitt tycke.

Är heller ingen storrökare. Blir några gånger i månaden om man har något hemma. Mest för att inte tappa stinget och komma in i depressionen igen. Och cannabisen har värkligen hjälpt mig i den väg att "Det som inte dödar dig, stärker dig". Och visst fasen gör de det!

Kommer aldrig testa något mer än det jag har testat. Eftersom dom andra drogerna skadar dig physiskt. Vilket jag inte är ute efter för något jag själv betalar för. Jag söker njutningen och känslan av att kunna slappna av som du aldrig kan göra utan cannabis. Det har även stärkt min personlighet och jag har äntligen fått upp kontakten med ett par gamla polare jag gled ifrån.

(lite quotes till folk)

@epix: "Och jag tycker att cannabis borde vara olagligt, just därför att det kan leda in en i banan om man inte är nog stark"

Cannabis är inte mer beroende framkallande än snus och cigaretter. Och klarar man inte av att bara hålla sig till en sak ska man inte hålla på med det alls.

@JMC: Knark kungen. Pff.. Jag har testat lite saker och skäms inte för det. Det är inte precis att jag startar dagen med ett sniff, drar en spruta till frukost och sen knaprar extacy tills jag kommer hem och drar en jolle.

@tehshit: Tunga droger är farliga för personen som tar dom och personer omkring dom. Helt rätt. 1 poäng till dig.

@The Dude: Haha, du skulle låtit skolan betala för din "forskning". (röka upp gratis röka av skolan. Drömmar :wub: ). Känns tråkigt att du har fått en dålig start på en så vacker drog som cannabis ändå är. Tror dock du helt enkelt inte kunnat känna av ruset pga. allt annat runt om kring.

Ska du röka ute ska det inte vara ute kallt. Då tänker du bara på kylan hela tiden.

Ska du röka inne ska du inte behöva gömma dig. Rök på när du är ensam hemma. Då slipper du tänka på att någon ska komma på dig. Sen att röka på en toalett kan ju inte ge mycket känsla.

Så mitt "tips" (ska inte tipsa om sånt här, eftersom "Drugs are bad, Mmmkay"..) är att fixa rökat. Fixa så att ni har huset/lägenheten/whatever för er själva. Dra på lite behaglig musik (deathmetal och marijuana funkar inte). Sitt avslapnad i soffan och puffa. Då slipper du frysa, du slipper sitta på spänn över att någon ska komma på dig, du slipper sitta/stå obehagligt. Kan inte bli bättre.

@SlewME: Kolla vad polisen skriver om Alkohol. Och jag tror och vet att många har druckit alkohol här på forumet och vet hur kul det kan vara när man är full. En bakfylla då och då KAN man faktist leva med.

Kolla också in Cannabis biverkningar. Allt utom "illamående med uppkastningar." är i princip ofarligt. Vilken vanlig person får dom sakerna om dom stannar uppe en natt (för att LANa t.ex.).

Och "illamående med uppkastningar." är inte särskilt vanligt kan jag lova dig. Det kan hända om du har känslig mage eller har ätit mycket (eller om du inte ätit på länge och är skithungrig). Har du någon utav dom kan du faktist spy även fast du inte rökt Cannabis. Det är inte precis att du växlar mellan att ta ett bloss och lägga en pizza varannan gång.

@pKz: Jag lovar att du kan röka många, många puffs och bli äldre än 80. Finns inga riktiga saker som kan förstöra din kropp med Cannabis.

@Tommy killer: FnIzZ. Det är bra att du är emot drogor, du kommer aldrig testa heller. Lev i din bubbla resten av ditt liv. Ingen kommer tycka illa om dig för det.

Bah.. Det blev en jävla "wall of text" som jag trodde. Aja, trevlig läsning. Och som ni antagligen fattat så är jag väldigt för Cannabis (och swampish i viss mån). Därimot är jag helt på "hata listan" till alla tunga drogor som förstör ditt liv och andras i din omgivning. Ser ingen anledning till att ta till sådana drogor.

Aja, trött.. sova.. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 262
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Vad kul att flera smarta personer har skrivit i tråden då jag förväntade mig smutskastning från alla. :wub:

@epix: "Och jag tycker att cannabis borde vara olagligt, just därför att det kan leda in en i banan om man inte är nog stark"

Cannabis är inte mer beroende framkallande än snus och cigaretter. Och klarar man inte av att bara hålla sig till en sak ska man inte hålla på med det alls.

Nej, men cannabis hjälper till så lätt att introducera en till nya och tyngre droger om man faller lätt för grupptryck. Iofs var det ett ganska dumt uttalande av mig, såklart man introduceras till nya droger om det vore olagligt också. :)

Om Cannabis vore lagligt, vad skulle man sätta för åldersgränser?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad kul att flera smarta personer har skrivit i tråden då jag förväntade mig smutskastning från alla. :D

Nej, men cannabis hjälper till så lätt att introducera en till nya och tyngre droger om man faller lätt för grupptryck. Iofs var det ett ganska dumt uttalande av mig, såklart man introduceras till nya droger om det vore olagligt också. :wub:

Om Cannabis vore lagligt, vad skulle man sätta för åldersgränser?

Som allt annat "Farligt" så skulle 18 vara ganska självklart.

Alkohol, snus och cigaretter har ju också 18 års gräns. Men hur många ungdomar under 18 finns det inte i dagens samhälle använder inte något utav dom preparaten dagligen.

Jag ser hur folk kan tycka det är idiotiskt att legalisera Marijuana. Det är ju "nästan" som att legalisera tunga drogor med. Tror nog många av er tänker så när folk snackar om att legalisera Marijuana. Visst, lätta drogor ledar ofta till tyngre, right? Det är mycket möjligt. Men allt handlar om självdiciplin. Skulle Marijuana legaliseras så skulle det inte heller klassas som en såpass tung drog som den inte är. Den är mildare än cigaretter och du kan inte dö av överdos av THC pga. Marijuana.

Om vi vänder på det hela. Tänk om Marijuana var lagligt och snus och cigaretter var olagligt? Tror ni inte folk folk fortfarande skulle snusa och röka i viss mån iaf?

Aja, legalisering kommer aldrig att komma på X antal år iaf. Så det är lika bra att hålla kontakterna med alla dealers.. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Knark skadar.

Varför skada sin kropp i onödan?

Jag har noll koll på E, B, C eller alla andra droger som tas upp i denna tråd.

Jag är fullt medveten om att även alkohol, vanlif tobak osv också skadar ens kropp, Vilket man inte heller bör hålla på med.

Att inte själv ha kontroll på sin hjärna och sitt tänkande är ju kusligt.

Många nämner att det beror på hur stark människa man är och hur man hanterar de olika drogerna. Varför testa om man klarar av att hantera det?

Att dricka sprit för att kunna släppa loss, eller våga ta steget till att prata med den där snygga tjejen, ger dig en tillfällig trygghet och det är alltså inte den drogfria personen tjejen möter. Skall man leva ett helt liv med någon så kan man ju inte vara påverkad och leva i en fantasi värld hela livet.

Visst kan man tycka att detta är ens eget beslut....

Men det påverkar ju också samhället och de som betalar skatt.

Kanske svårt att förstå för en hel del här inne i forumet eftersom de flesta inte betalar skatt.

Det blir säkert inte bättre av att någon talar om det heller, det är något man blir varse om så småning om.

Förstörelse, misshandel, inbrott, våldtäckt osv är en del av brått som begås av påverkade personer. (inte alla men en del).

Att göra inbrott i ett hus för att sno en cykel, en dvd spelare eller något så lite som en solcells lampa för 49kr, är väl inget att skrika om?

Men eftersom man tar droger anser jag att man är mindre smart än andra, då tänker man inte på att den familjen som bor där, påverkas på det sättet att det är ett himla jobb för att få fönsterrutan lagad, ledigheter från jobb. telefonköer, osv. och detta är inte det värsta, det värsta är att ständigt leva med att någon har varit i ens hus. och tagit sådant som man själv lärt sig att, det lönar sig att arbeta för att köpa saker.

Att lagen förbjuder saker är för att de ser problemen som uppstår, och kostnaderna som medför samhället.

Samma sak gäller när din mamma talar om för dig att du skall vara hemma 21.00, fast hon gör det av oro och kärlek.

400kr/4gram

Det är en fin flaska Whisky.

Äsch vad trött jag blir.

Pundare... är det coolt? är det något man vill bli? *Asg* det är just det ni som tar droger är. pundare, knarkare.

Jag vet inte riktigt varför jag svarade här, Jag blev tydligen bara upprörd.

Jag vet att jag inte kan påverka, Jag vet att mina tankar innehåller brister, men det skiter jag i.

Jag är ingen pundare och stolt över det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jadu *asg*

Polisen gör det av oro och kärlek. Ookej.

Du sa ju själv att du inte har nån koll. Du behövde inte säga det då du visar det klart och tydigt i din text.

Alla som brukar (inte missbrukar) är inte 'pundare'. De som testar eller brukar knark är inte ute efter att bli 'pundare'. Jag var inne på 'magiska molekyler' och läste runt lite där för att upptäcka att de flesta var helt normala människor med en normal familj och ett normalt liv. Bara det att de behövde nåt för att hålla huvudet uppe. Kanske var det depression som fick de att börja. Kanske var det familjeproblem eller att de bara ville ha kul. Hursomhelst så är det inget fel på människor som brukar droger.

En sak jag inte förstår:

Första gången du röker can. så kanske man tycker 'Whoa! Häftigt! Vilken kick!' eller vad man nu tycker.

Men första gången man röker en ciggarett så följer det _oftast_ med en akut hostattack eller strävhet i halsen. Sen så får man väl _antagligen_ sin första nickokick då det kan bli lite snurrigt .. i nån sekund. Jag hade inte det men jag har hört av många andra som detta hände.

Jag kan förstå om man vill uppleva can-känslan igen men jag förstår inte varför man vill uppleva cigg-känslan igen. (om du nu hostade eller vad du gjorde)

Jag tror att man röker cigg för att vara 'tuff' (Ja, det tror jag) och att man röker can för att uppleva känslan.

Redigerad av P-C
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu vet jag inte om jag avbryter eran längre diskussion med det här inlägget men jag kan väl slänga in min åsikt i frågan.

Jag har ingenting emot att människor tar droger. Har ofta tänkt på att prova cannabis själv men har ingen möjlighet att få tag på det. Den syn som många människor har på droger att personer sitter i en mörk källare och trycker x antal heroinsprutor är ju helt galen. Det finns säkert människor som gör detta men det är en ytterst liten del av alla som brukar nån sorts av droger.

Nåja, jag hade inte tänkt bidra med ett långt inlägg fullt med meningslös text så jag slutar här. Det är ändå dags att sticka hem :) .

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Var det NWA som sa det? HAH! Vilket skämt. Man kan ju inte säga att de är emot can på något sätt.

Jo Dre sa det. Sen går han o släpper nytt album om bitches och röka med Snopp Doggy Dogg :wub:

@Men fan det är fler som gör det än vad man tror.

Halvoff: vissa väktare/sanerare som ska stoppa/buffa klotter graffar själva :)

En dålig jmf. jag vet men men alltid nåt :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tja,

först vill jagsäga att jag inte läst hela tråden, så om de dycker upp nåt som ni reda kommenterat så får ni säga till.

första anledningen till att inte börja med droger: Det är olagligt, och det finns en anledning till det, det är farligt för dig och "personer i din omgivning". (hoppas jag slipper förklara det vidare).

:) Andra andledningen :wub: OBS!!!

Om du beslutat dig för att pröva hash då ska du veta detta: Du kan få nånting som kallas hashsykos, många vet inte vad detta är innan de prövar, då kan de vara försent.. då blir du hjärndöd. Du kan sitta och stirra in i en vägg och inte fatta ett piss, Hjärndöd!!! Tänk på det ni som röker här!?det sliter på ditt hjärta bokstvaligen, du får dåligt närminne. Hur många visste detta??

Tredje o sista.

Du hamnar i en ond cirkel, du måste ha hjälp att sluta med droger. Detta gäller inte hash då. Och vem gör det åt en pundare??

Att få tag på hash är hur lätt som helst, vet inte hur mycket jag kan säga här på detta forum, men det finns närmare än ni tror... Jag har själv prövat odla det men ha aldrig rökt på. Men har kompisar som gör/ har prövat skiten.

Sist men inte minst vill jag säga: - Ge fan i att uppmuntra folk att knarka!!

Tack för mig

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

:) Andra andledningen :wub: OBS!!!

Om du beslutat dig för att pröva hash då ska du veta detta: Du kan få nånting som kallas hashsykos, många vet inte vad detta är innan de prövar, då kan de vara försent.. då blir du hjärndöd. Du kan sitta och stirra in i en vägg och inte fatta ett piss, Hjärndöd!!! Tänk på det ni som röker här!?det sliter på ditt hjärta bokstvaligen, du får dåligt närminne. Hur många visste detta??

Jag. :E

Länk till kommentar
Dela på andra sidor