Jump to content

En liten ideologi om droger

epix
 Share

Recommended Posts

Nej - såklart inte! Klart att han gjorde det? Det vore ju idiotiskt om han inte gjorde det för att testa effekten. Samma sak med LSDs uppfinnare. Han måste ju ha testat effekten?

Varför skulle det vara så självklart att han gjorde det? Jag menar, många knarklangare använder sig inte själva av droger, de är bara mellanhanden och kan tjäna ganska bra på det.

Kanske för att de vet hur det (kan) gå för dem som de säljer till? :P vad vet jag...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 262
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Barracuda: Men läs tråden är du snäll, vi har kommit fram till en hel del vettiga saker som talar emot mycket av det du säger.

I Sverige blir man matad av antidrogpropaganda genom hela sin uppväxt och till för kanske ett år sen trodde jag också att alla som använder droger är missbrukare. Nu har jag börjat ta reda på fakta själv och pratat med folk som faktiskt använder preparaten och inte bara lyssnat på vad motståndarna har att säga. Du däremot verkar ju inte ha forskat nåt vidare mycket om det, eftersom du inte ens kan stava till hasch.

Jag vet inte vem du är eller va du vill, men du kan fan inte förneka att det är farligt med droger. O va fan gör de om jag inte kan stava till hasch?? betyder de att jag är mindre påläst? tror du attdet blir mindre farligt för att man är mer påläst?

Å ge fan i att uppmuntra folktill att börja med droger!

Du däremot verkar ju inte ha forskat nåt vidare mycket om det, eftersom du inte ens kan stava till hasch.

Du är sorjlig! :mellow:

Sen att jag inte läste hela tråden är väll mitt fel, ja..

Förresten visste du att en "medståndare" kan bli en motståndare?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet inte vem du är eller va du vill, men du kan fan inte förneka att det är farligt med droger.

Kan inte förnekas men det är fan farligare att köra bil.

finns så mycket saker som är farliga så det är egentligen ingen ursäkt för att folk inte ska hålla på med droger

Redigerad av emo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan inte förnekas men det är fan farligare att köra bil.

finns så mycket saker som är farliga så det är egentligen ingen ursäkt för att folk inte ska hålla på med droger

Precis!

Så länge man får köra bil får man använda droger, så länge folk använder droger får man köra bil.

Smart!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Precis!

Så länge man får köra bil får man använda droger, så länge folk använder droger får man köra bil.

Smart!

Vad jag menar är att folk som säger nej till droger för det är farligt är som att säga nej till att köra bil för att det är farligt. varför är alkohol lagligt då, det är väll också farligt. plus att det sker fler olyckor och brott av alkoholpåvärkade människor än drogpåvärkade männiksor (och ja jag vet att alkohol är en drog men ni fattar nog vad jag menar)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad jag menar är att folk som säger nej till droger för det är farligt är som att säga nej till att köra bil för att det är farligt. varför är alkohol lagligt då, det är väll också farligt. plus att det sker fler olyckor och brott av alkoholpåvärkade människor än drogpåvärkade männiksor (och ja jag vet att alkohol är en drog men ni fattar nog vad jag menar)

Det är ju något fler människor som dricker alkohol än vad det är människor som knarkar. Så såvida du inte har några procentuella uppgifter så..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Resonerar man så borde väl den enda slutsatsen man kan dra vara att man borde förbjuda alkohol och bilkörning, än att legalisera droger? Eftersom då blir ju allting bara ännu farligare.

Abservera att jag inte tycker att man ska förbjuda alkohol och bilkörning :mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är ju något fler människor som dricker alkohol än vad det är människor som knarkar. Så såvida du inte har några procentuella uppgifter så..

Ja och det är just det jag vill komma fram till. att alkoholen är väll mer ett problem än "knark", vad jag hört, sett och upplevt så gör alkoholen värra skada.

Tweak- bilen va bara ett dåligt exempel.

Redigerad av emo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja och det är just det jag vill komma fram till. att alkoholen är väll mer ett problem än "knark", vad jag hört, sett och upplevt så gör alkoholen värra skada.

Tweak- bilen va bara ett dåligt exempel.

Men återigen, sålänge det inte är procentuella uppgifter så betyder det ingenting. Det är en väldigt liten del av de som dricker alkohol som ger sig ut på vägarna, som blir våldsamma osv. Så påsätt och vis kan man inte säga att alkohol är värre än vad knark skulle vara.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men återigen, sålänge det inte är procentuella uppgifter så betyder det ingenting. Det är en väldigt liten del av de som dricker alkohol som ger sig ut på vägarna, som blir våldsamma osv. Så påsätt och vis kan man inte säga att alkohol är värre än vad knark skulle vara.

Ja du värkar ju veta mycket om saken, synd bara att du har fel. alkoholpåvärkade gör mer skada för sammhället.

Redigerad av emo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja du värkar ju veta mycket om saken, synd bara att du har fel. alkoholpåvärkade gör mer skada för sammhället.

Men snälla. Läser du vad jag skriver. P R O C E N T U E L L T sätt. Nu ska jag försöka göra det lätt för dig. Vi har 100 personer i ett rum där alla dricker alkohol. Här kanske det är 4-5 stycken som ballar ur.

Nu tar vi ett annat rum, med 100 andra människor, där alla knarkar. Jag är ganska säker på att betydligt fler skulle kunna balla ur av dessa.

MEN. Eftersom det är fler människor som dricker alkohol än vad det finns personer så knarkar så är det såklart vanligare med alkoholmissbruk.

MEN. Man kan inte säga att alkohol är farligare än knark.

Och förresten, vad exakt är det som säger att jag inte verkar veta speciellt mycket om saken?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bara för att man inte kan stava till hasch betyder det inte att man inte är påläst, man kan ju ha tagit det för mycket eller vara påverkad just i tillfället och inte kunna skriva ordentligt. ^_^ Eller så kan man vara dyslektiker eller bara vara trött och råka stava fel, alla har stavat fel någon gång.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det går väl inte att säga att alkohol är farligare än knark, då knark inte bara är knark, utan är ett samlingsnamn för en radda farliga och mindre farligare ämnen. T.ex är heroin _långt_ mer farligt än t.ex cannabis. Så om vi hade haft ett rum med 100 stycken alkholpåverkade personer och fyra ballar ur, samt ett rum med hundra cannabisrökandes personer så tvivlar jag på att det skulle vara fler som ballar ur där.

Vad jag har hört så har det väl inte existerat ett enda dödsfall i hela världen som har dött p.g.a cannabis? Dessutom har läkemdelsvärlden äntligen insett att hasch motverkar en hel del sjukdomar. Läs det näst senaste numret av "Illustrerad vetenskap" för mer information.

Personligen ser jag tämligen lätt på alla sorters droger, och anser att om en person hamnar utanför konum vid trettio år, helt pank och alldeles nerknarkad, så beror detta på ett aldeles för labilt psyke, och därmed inte borde druckit upp den där flaskan med vin, eller tagit den där tabletten med E. Känner man dessutom att man inte kan vara utan drogerna mer än en dag anser jag att man borde söka hjälp. Klara man inte av droger bör man inte använda dem.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor