tommy killer Skrivet 11 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 januari, 2006 Tror du att det handlar om grupptryck när mina föräldrar tar några öl och ett par nubbar till maten vid julbordet? Det var så jag menade, att den typen av alkholförtäring är det inget som helst fel på. Ser att jag var otydlig, men jag menar när han blir vuxen. Ok, nu fattar jag hur du menar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sofie Skrivet 11 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 januari, 2006 Njae =) Dom har tydligen kommit fram att man kan få bukspottkörtelcancer av det, 2% som överlever det =/ Om meningen med mitt liv skulle vara att dö av det så får jag ta den smällen.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Explosiv Anka Skrivet 11 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 januari, 2006 Om meningen med mitt liv skulle vara att dö av det så får jag ta den smällen.. Det är nästan så att det är värt det, försöker iallafall sluta jag har klarat mig i några dagar =) Du som är tjej snusar du catch då eller ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zack Skrivet 11 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 januari, 2006 Det är nästan så att det är värt det, försöker iallafall sluta jag har klarat mig i några dagar =) Du som är tjej snusar du catch då eller ? Wtf? Min morsa snusar grov portion. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sofie Skrivet 11 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 januari, 2006 Det är nästan så att det är värt det, försöker iallafall sluta jag har klarat mig i några dagar =) Du som är tjej snusar du catch då eller ? Humm ne kan man snusa det.? Just nu snusar jag Rapé Om inte det finns Grov white eller General/General white.. blöja såklart... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 11 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 januari, 2006 Folk kanske tänker att jag är "omogen" för att jag gjorde det, men hey! Alla har fel och brister. Kan lova att alla här har någon gång fått ett utbrott eller gjort något man ångrar och jag kan även förlåta en person som har fått det då jag vet att man bara är människa. Jag ber inte er att tycka bra om mig nu eller att ni ska förlåta mig men jag vill i alla fall få förklarat vad som hände igår, det är lika bra att få det gjort. Sedan att pKz hoppar in och spelar allan i ett bråk som är mellan P-C och mig gör ju även att jag måste försvara mig mot två och dessutom blev mer och mer förbannad. Även tweak var emot mig då(kändes det som) vilket gjorde att det även blev tre att försvara sig emot. Ni vet själv vad man gör när man är i underläge. Är ledsen att det kändes så, kan också ha varit otydlig men så var det iallafall inte. Jag tyckte bara, som även du själv har insett nu i efterhand, att det var löjligt av dig att hota med stryk. Jag ville verkligen inte ta någons sida, vilket jag även har förklarat för dig via pm, kanske var därför du la till "(kändes det som)" i din post, vilket var trevligt. Du skrev också igår att du sket i om du sjönk i mina ögon, vilket du kanske också gör, och bara syftade på alla andra i din förklaring/ursäkt. Iallafall, jag utgår från att du även menade mig, och jag förstår. Det är bra att du kan erkänna att du tänkte fel och så vidare, så det är lugnt för mig iallafall Verkar inte bli någon fajt på DH trots allt... Ganska off-topic jag vet, men jag är inte den första och lär inte vara den sista. Plus att diskussionen känns ganska avslutad just nu, när Mahalo kom in men mycket fakta och egna erfarenheter, och nu är det väl upp till var och en bestämma sig ifall de vill prova eller inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Explosiv Anka Skrivet 11 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 januari, 2006 Humm ne kan man snusa det.? Just nu snusar jag Rapé Om inte det finns Grov white eller General/General white.. blöja såklart... Fan vad "karig" du är då =) Men förstår inte hur man kan snusa portion då får man ju skavsår :S Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 11 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 januari, 2006 text Nu när jag vet varför du skrev det du skrev så "godkänner" jag det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sofie Skrivet 12 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 januari, 2006 Fan vad "karig" du är då =) Men förstår inte hur man kan snusa portion då får man ju skavsår :S Lös är godare men det ser inte så fräsht ut på tjejer därför det blir blöja Igentligen hade det varit bättre med inget av dem.. Men vad gör man.. Haha karig mm verkligen jag går ju fordon med Men jag har mens ibland (hoppas ni antecknade de) Var mest så ni inte tror jag är någon karl Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Explosiv Anka Skrivet 12 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 januari, 2006 Lös är godare men det ser inte så fräsht ut på tjejer därför det blir blöja Igentligen hade det varit bättre med inget av dem.. Men vad gör man.. Haha karig mm verkligen jag går ju fordon med Men jag har mens ibland (hoppas ni antecknade de) Var mest så ni inte tror jag är någon karl Det är skitsnyggt med tjejer som snusar lös (inte) =P Har klarat mig utan sen i fredags nu =) Haha fordon också, erkänn att du har en kyk? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sofie Skrivet 12 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 januari, 2006 Det är skitsnyggt med tjejer som snusar lös (inte) =P Har klarat mig utan sen i fredags nu =) Haha fordon också, erkänn att du har en kyk? Sa ju att jag har mens Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Explosiv Anka Skrivet 12 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 januari, 2006 Sa ju att jag har mens Jaja =) Men du är en jävligt "karig" kvinna =P Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 12 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 januari, 2006 Sluta chatta om snus i drogtråden är ni snälla. On topic: Det är lite coolt att skaparen av LSD, Albert Hofmann, fyllde 100 år igår, och fortfarande lever alltså. Så kan det gå. http://en.wikipedia.org/wiki/Albert_Hofmann http://www.hofmann.org/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 12 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 januari, 2006 Ja, så kan det gå. Han ser lite bekant ut. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 12 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 januari, 2006 (redigerad) Sluta chatta om snus i drogtråden är ni snälla. On topic: Det är lite coolt att skaparen av LSD, Albert Hofmann, fyllde 100 år igår, och fortfarande lever alltså. Så kan det gå. http://en.wikipedia.org/wiki/Albert_Hofmann http://www.hofmann.org/ Har du kollat upp om han någonsin provat? Tror exempelvis inte att Kalaschnikow (han som konstruerade AK-47:an) har provskjutit sin Ak-47:a nån gång... Men visst dör man inte på smällen, men långtida användning kan leda till döden... tror det lagras i kroppen eller något... som arsenik. Fanns en egyptisk konung, som fick nån liten dos av arsenik i veckan, för att bli immun. Hans kropp tog det bättre och bättre, men till sist dog han ändå av en pyttedos... Redigerad 12 januari, 2006 av darkjak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 12 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 januari, 2006 (redigerad) Har du kollat upp om han någonsin provat? Tror exempelvis inte att Kalaschnikow (han som konstruerade AK-47:an) har provskjutit sin Ak-47:a nån gång... Albert Hofmann was born in Baden, Switzerland in 1906. He graduated from the University of Zürich with a degree in chemistry in 1929 and went to work for Sandoz Pharmaceutical in Basel, Switzerland. With the laboratory goal of working towards isolation of the active principles of known medicinal plants, Hofmann worked with Mediterranean squill (Scilla maritima) for several years, before moving on to the study of Claviceps purpurea (ergot) and ergot alkaloids. Over the next few years, he worked his way through the lysergic acid derivatives, eventually synthesizing LSD-25 for the first time in 1938. After minimal testing, LSD-25 was set aside as he continued with other derivatives. Four years later, on April 16, 1943, he re-synthesized LSD-25 because he felt he might have missed something the first time around. That day, he became the first human to experience the effects of LSD after accidentally ingesting a minute amount. Three days later, on April 19, 1943, he decided to verify his results by intentionally ingesting 250 ug of LSD. This day has become known as "Bicycle Day" as Hofmann experienced an incredible bicycle ride on his way home from the lab. In addition to his discovery of LSD, he was also the first to synthesize psilocybin (the active constituent of 'magic mushrooms') in 1958. Albert Hofmann, known as the 'father of LSD', continued to work at Sandoz until 1971 when he retired as Director of Research for the Department of Natural Products. Since that time he has continued to write, lecture, and play a leading role as an elder in the psychedelic community. http://www.erowid.org/culture/characters/h...nn_albert.shtml Kan hända att han inte använde det själv, för det står ju att han fick i sig drogen av misstag. Men om man ska kunna "play a leading role as an elder in the psychedelic community" var han nog ganska erfaren. Redigerad 12 januari, 2006 av The Dude Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 12 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 januari, 2006 Har du kollat upp om han någonsin provat? Tror exempelvis inte att Kalaschnikow (han som konstruerade AK-47:an) har provskjutit sin Ak-47:a nån gång... Nej - såklart inte! Klart att han gjorde det? Det vore ju idiotiskt om han inte gjorde det för att testa effekten. Samma sak med LSDs uppfinnare. Han måste ju ha testat effekten? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 12 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 januari, 2006 (redigerad) Nej - såklart inte! Klart att han gjorde det? Det vore ju idiotiskt om han inte gjorde det för att testa effekten. Samma sak med LSDs uppfinnare. Han måste ju ha testat effekten? Jo det står ju "This day has become known as "Bicycle Day" as Hofmann experienced an incredible bicycle ride on his way home from the lab." Så visst testade han den. Men förmodligen är han ingen missbrukare av drogen, för då skulle han nog inte leva idag. Redigerad 12 januari, 2006 av The Dude Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 12 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 januari, 2006 Jo det står ju "This day has become known as "Bicycle Day" as Hofmann experienced an incredible bicycle ride on his way home from the lab." Så visst testade han den. Men förmodligen är han ingen missbrukare av drogen, för då skulle han nog inte leva idag. Vad gör drogen mer exakt? För och nackdelar, k? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 12 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 januari, 2006 (redigerad) Vad gör drogen mer exakt? För och nackdelar, k? http://sv.wikipedia.org/wiki/Lysergsyradietylamid "Vanliga effekter är dagrömmsliknande hallucinationer i alla dess slag, ljus-och ljudförvrängningar, att saker uppfattas som mindre eller större än vad de är, man uppfattar sig själv i felaktig storlek (!), att föremål förvrängs, och att starka palettfärger, och färger man aldrig upplevt uppenbarar sig. Alla sinnen, lukt, smak m. m. påverkas. Drogen kan också framkalla sedan länge förträngda och bortglömda minnen. På det fysiska planet gör drogen att ögonens pupiller blir större, hjärtats aktivitet ökar, och att blodtrycket stiger. Kramper, illamående, gåshud, och darrningar kan förekomma." I suddenly became strangely inebriated. The external world became changed as in a dream. Objects appeared to gain inrelief; they assumed unusual dimensions; and colors became more glowing. Even self-perception and the sense of time were changed. When the eyes were closed, colored pictures flashed past in a quickly changing kaleidoscope. After a few hours, the not unpleasant inebriation, which had been experienced whilst I was fully conscious, disappeared. what had caused this condition? - - Albert Hofmann - -Laboratory Notes (1943) Om man ska tro den här sidan är LSD varken fysiskt beroendeframkallande och det är heller ingen som har dött av det. Lättare att ta överdos av huvudverkstabletter än LSD. Jeje, svårt att veta om det stämmer. *Edit; sidan verkar ganska oseriös. Redigerad 12 januari, 2006 av The Dude Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts