epix Skrivet 9 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2006 (redigerad) Hejsan, känner för att skriva av mig lite, då detta dunkel har kommit och kylan svider en in på kroppen. Det finns massor av smartare människor här som kan formulera och förklara saker bättre än mig, men jag vill skriva som sagt. Jag tänkte skriva lite kort om droger, varför och Sveriges propaganda mot droger. Jag finner droger ett intressant ämne, och jag ser det också som en vardag av mitt liv. Det finns massor av droger; hallucinogener, opiater, centralstimulantia, cannabis och mycket mycket mer. Vad man tar för drog är en smaksak, och allt beror egentligen på hur ditt liv ser ut. Är du en stressad människa, som vill koppla av kanske man ska testa ta ett neråtrus med cannabis. Har man dåligt självföretroende och inte kan hantera sociala situationer ska man kanske testa E? Det finns mycket positivt med droger, men beroende på vad du är för person finns det också negativa effekter. Själv är mitt mål i livet att ha kul, och drogerna är trappan för att komma upp dit. Självklart går det att ha jättekul utan droger, men för mig så har man roligare med droger. Men det öppnas också en massa dörrar i min hjärna, jag föstår vissa saker som jag inte skulle ha förstått lika snabbt utan droger. Det är en frälsning för vissa, en förbannelse för andra, men i slutändan drabbar det alla brukare både positivt och negativt. Sverige är fullt av antidrogpropaganda, och jag tror det är därför att det drabbar samhället. Vissa droger gör en slöare och då förstörs arbetssamhället. Andra droger får en att tänka över sitt liv, och inse att man vill göra nåt av det som finns kvar, vilket får vissa att sluta bruka det yrke man för närvarande är i. Sen finns det dom som har kommit in i en bana av kriminalitet för att komma över pengar, så dom kan missbruka. Det är vad jag kallar missbruk, när man måste kriminalisera sig för att knarka. Och jag tycker att cannabis borde vara olagligt, just därför att det kan leda in en i banan om man inte är nog stark, och vissa människor kan inte se att man kanske kommer in i den banan, utan dom tänker bara "Äh, jag kan väl fan hålla kontrol på mig själv, jag röker bara marijuana". Droger ska vara svårt att få tag i, och man ska vara hängiven för att få tag i det. Jag avslutar det här, det blev rätt så kort men jag vill gärna ha en ny fräsch tråd där man debattera och diskutera droger. Så egentligen vill jag bara inleda en helt ny tråd på ett bra sätt. Korrektera gärna fel, skriv om eran kontakt med knark, varför och varför inte och så vidare. Redigerad 9 januari, 2006 av epix Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
emo Skrivet 9 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2006 (redigerad) Du vet att cannabis är inte en så tung drog ?! Redigerad 9 januari, 2006 av emo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
epix Skrivet 9 januari, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2006 Du vet att cannabis är inte en så tung drog ?! Självklart, jag ser mig själv mycket påläst om cannabis och jag har erfarenheter från det också, och det är också min favoritdrog då det inte har allt för negativa effekter på ett normalt psyke. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 9 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2006 Finns drogforum på flashback.info om du skulle vilja disskutera, men du kanske redan har en användare där. Att posta en sån där tråd med ett forum som har en majoritet med <14 åriga användare tycker inte jag var sådär jättegenomtänkt... Kanske inte ska nämna det positiva med droger för små barn Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
epix Skrivet 9 januari, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2006 Finns drogforum på flashback.info om du skulle vilja disskutera, men du kanske redan har en användare där. Att posta en sån där tråd med ett forum som har en majoritet med <14 åriga användare tycker inte jag var sådär jättegenomtänkt... Kanske inte ska nämna det positiva med droger för små barn Jo, jag har en användare på flashback men min intelligens är nog för låg för det forumet också, men det är ett mycket spännande forum. Jag vet dock att det finns vissa personer jag vill höra åsikter ifrån här på forumet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
JMC Skrivet 9 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2006 (redigerad) Jo, jag har en användare på flashback men min intelligens är nog för låg för det forumet också, men det är ett mycket spännande forum. Jag vet dock att det finns vissa personer jag vill höra åsikter ifrån här på forumet. Låter som du snackar om StellHell... Va jag vet så är han den ända knark kungen nummer 1 här. Annars har jag varken åsikter om droger eller vet speciellt mycket om dom. Dock skrattar jag gärna av dom som dör av överdoser. Alltid lika skönt att bli av med svinen. Knarkare har enligt mig lika lite liv som en pedofil. Redigerad 9 januari, 2006 av JMC Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
epix Skrivet 9 januari, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2006 (redigerad) Dock skrattar jag gärna av dom som dör av överdoser. Alltid lika skönt att bli av med svinen. Knarkare har enligt mig lika lite liv som en pedofil. Varför denna syn? Redigerad 9 januari, 2006 av epix Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crice Skrivet 9 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2006 Knarkare har enligt mig lika lite liv som en pedofil. Dumheter. En pedofil utsätter barn för händelser som kan ge dem men för livet och traumatiska upplevelser som aldrig släpper näthinnan, medan en knarkare frivilligt drogar sig själv. Ingen utomstående kommer väl till skada av att han/hon intar narkotika? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
JMC Skrivet 9 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2006 Varför denna syn? Nja mest kanske för jag har många i min närhet som provat eller håller på och derras liv har bara gått nerför. Tesx. En av mina kusiner börade när han va 13. Han kom dock i fel gäng och kunde inte säga ordet Nej. Han är idag 15 (fyller 16 i år) går idag knappt i skolan och lär knappast komma in på gymnasiet. Han lär få det tufft. Men han valde det. Och han fick hjälp av oss men han vill inte ha det. Då kan ha sitta där sen. Han får gärna börja råna folk för att få ihop till en liten Bigmac men han är död i mina ögon. Rått kanske men så är livet och människan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
JMC Skrivet 9 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2006 Dumheter. En pedofil utsätter barn för händelser som kan ge dem men för livet och traumatiska upplevelser som aldrig släpper näthinnan, medan en knarkare frivilligt drogar sig själv. Ingen utomstående kommer väl till skada av att han/hon intar narkotika? Tja säg inte det. En pedofil behöver ju inte ha sex med ett barn. Det går bra för en del att bara samla på barnporr eller läsa barnporrsnoveller. men så är det för knarkare också. En del slår ner folk för dom blivit helt dumma i huvet medans andra inte gör det. Så visst finns det likheter. Men det är alltid samma grej när det gäller snack om droger. Knarkarna har ju alltid rätt... Suck... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 9 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2006 Dumheter. En pedofil utsätter barn för händelser som kan ge dem men för livet och traumatiska upplevelser som aldrig släpper näthinnan, medan en knarkare frivilligt drogar sig själv. Ingen utomstående kommer väl till skada av att han/hon intar narkotika? Zing! Mitt i prick! Där satt den! Bojah! Och så vidare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tehshit Skrivet 9 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2006 Dumheter. En pedofil utsätter barn för händelser som kan ge dem men för livet och traumatiska upplevelser som aldrig släpper näthinnan, medan en knarkare frivilligt drogar sig själv. Ingen utomstående kommer väl till skada av att han/hon intar narkotika? Inte för att jag håller med JMC, men många drogmissbrukare gör faktist skada i samhället. Vissa kan vara så höga att de skjuter skallen av en, men det vanligast är ju de missbrukare som först förlorar sina jobb, och måste sedan stjäla för att få sina droger. Jag tycker inte de förtjänar att dö, de kan gärna puffa den magiska draken, så länge de lever ett hederligt liv... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
JMC Skrivet 9 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2006 så länge de lever ett hederligt liv... Det är just det som många inte gör. Vad ska vi då med såna i vårt samhälle? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 9 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2006 Det är just det som många inte gör. Vad ska vi då med såna i vårt samhälle? Drogkliniker kostar endel pengar också, gissa vilka pengar? Skattepengarna javisst Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 9 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2006 (redigerad) Jag rökte en del hasch nu i jul. Faktiskt mest av vetenskapliga skäl Nej men jag gör faktiskt ett arbete om cannabis i skolan. När vi rullade första jointen stod vi utomhus under en gatlykta på dan före julafton. Det är ju lite meck med att värma upp haschet och så för att kunna baka in det i tobaken och precis när vi kastat tändstickan kom en vindpust och hela skiten blåste ut i gräset På andra försöket fick vi till det iaf, ganska liten dock. Det var senare på kvällen som jag provade Det Bruna Guldet för första gången. Vi var alla kusiner nere vid havet och badade utomhusbalja och bastu, så efter lite bad gick jag en till ut på baksidan i bara badbyxor och rökte den. Visst det snurrade lite roligt i huvudet men det kan precis lika gärna ha varit temperaturskillnaden från det varma vattnet eller nikotinet. Liten besvikelse faktiskt, men men man ska inte känna första gången har jag hört. Andra jollen vi rullade var på juldagen. Nu pallade vi inte att stå ute att frysa så vi gick in på badrummet. Vi kom på den perfekta iden att man kunde värma haschet med en lödkolv, det funkade riktigt bra faktiskt Aningen oroliga var vi att lukten skulle stanna kvar för det rykte en del. Det är lätt att bli paranoid om sånt när det kommer till knark har jag hört. Denna förtärdes iaf sent samma kväll. Nu kändes det lite mer, men fortfarande inte mer än att det snurrade i huvudet och det betalar man väl inte 400 spänn/5 gram för! Men det var en del mer att komma. Vi gick och la oss direkt efter för klockan var typ 3 och när jag låg i sängen började jag tänka en del lustiga tankar och när jag tänkte på musik hörde jag verkligen ljudet i mina öron, fast att det var helt tyst. Det var trevligt. Sista rökat på julhelgen var även det bästa, vi rökte en ganska fet då också och det slog en del, men fortfarande inte särskilt nyskapande. Nej, hasch var ingen höjdare faktiskt, jobbigt att hålla på med också. Men det blir majja till påsk!! JMC: Då kan ju jag ta min kusin som jämförelse (eftersom din var ett pack med svagt psyke) Han bor i en asschyst familj med världens snällaste mamma (min moster), har många kompisar och bra betyg (var den enda i sin klass som fick MVG på MatteC-nationella innan julen) Han knarkar. Ganska ofta också verkar det som. Kan röka marijuana eller hasch i veckorna och tar ibland E eller amfetamin på fester. Det finns missbrukare inom det mesta, spel, alkohol, sex osv osv och ja det är lättare att bli det med droger men inte sagt att det måste vara så. Även min mor provade på lite grejer under sin studenttid, och du vill alltså jämställa henne med en våldtäktsman? SlewME: Om det hade varit lagligt i Sverige och sålts på Systembolaget hade vi fått in skatt för det, som kunnat gå till sjukvård. Men som sagt ogillar jag också såklart missbrukare men tycker fortfarande inte att det ska vara förbjudet med de lättare grejerna, som faktiskt inte är så farliga som man tror. Redigerad 9 januari, 2006 av The Dude Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kow Skrivet 9 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2006 Dumheter. En pedofil utsätter barn för händelser som kan ge dem men för livet och traumatiska upplevelser som aldrig släpper näthinnan, medan en knarkare frivilligt drogar sig själv. Ingen utomstående kommer väl till skada av att han/hon intar narkotika? Låt oss säga att knarkaren har ett barn, då tar barnet i fråga skada av detta, visst? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 9 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2006 Polisen.se Ecstacypåverkan visar sig genom: stora pupiller med långsam pupillreaktion, ökad puls, förhöjd kroppstemperatur, hyperaktivitet, kräkningar. Psykiska tecken: överdriven välvilja/"Kletighet", sexuellt intresse, ångest- och panikkänslor, förvirring med hallucinationer/psykos. Upprepat drogintag kan ge emotionell utbrändhet, sexuellt ointresse , svåra depressioner. Kokainruset höjer pulsen, blodtrycket och kroppstemperaturen, ökar andningsfrekvensen och framkallar svettningar. Drogen är extremt snabbt beroendeframkallande - ett enda experiment kan leda till ett långvarigt och förödande missbruk. Kokainet överbelastar och kortsluter de centra i hjärnan som kontrollerar lust och välbefinnande. Missbrukaren kan beskriva sitt rus som "Eld i hjärnan". Magic Mushrooms - tillhör gruppen hallucinogener som är ett samlingsnamn för droger som trots skiftande ursprung har påtagliga likheter i sina starka verkningar på människans varseblivning. De förvränger sinnesintrycken och framkallar i höga doser kraftiga hallucinationer och kan vara svår att skilja från psykoser. Heroin tillhör gruppen Opiater och kan ha skiftande färg. Ursprunget till heroin kommer från vallmosaft (opium). Missbruk ger små pupiller, hängande överlock, sluddrande tal, kontaktsvårigheter m.m. Cannabisplanta - av cannabis framställs tre huvudtyper av drogberedningar: marijuana, haschisch och cannabisextrakt. Synliga tecken på en cannabispåverkad person kan vara: stora, utvidgade pupiller, blodsprängda ögon, hängande ögonlock, hastig puls, högt blodtryck, muntorrhet, eller illamående med uppkastningar. Allt det där låter sjukt enligt mig. Fattar inte ens att man vill utsätta sig för det där. Men men. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 9 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2006 (redigerad) SlewME: Polisens uppgift är att stoppa knarkanvändningen och det är helt självklart att dom försöker få det att låta som det värsta som finns. Men hoppas att du inser att du inte kan utgå från polisen som källa när det gäller en sån sak. Det är som att fråga Jack Thompson om GTA är bra. Du kan ju fråga på http://www.magiskamolekyler.org/ vad de droger som du nämnde ger för effekter. Där finns folk som har provat och faktiskt vet. Här är min källa (från kampanjen KnarkÄrNajs, läs den är du snäll, jag läste din) : http://daij.magiskamolekyler.org/najs/najs/meromknark.gif Redigerad 9 januari, 2006 av The Dude Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 9 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2006 (redigerad) SlewME: Polisens uppgift är att stoppa knarkanvändningen och det är helt självklart att dom försöker få det att låta som det värsta som finns. Men hoppas att du inser att du inte kan utgå från polisen som källa när det gäller en sån sak. Det är som att fråga Jack Thompson om GTA är bra. Du kan ju fråga på http://www.magiskamolekyler.org/ vad de droger som du nämnde ger för effekter. Där finns folk som har provat och faktiskt vet. Här är min källa (från kampanjen KnarkÄrNajs, läs den är du snäll, jag läste din) : Du hänger inte med vad jag pratar om. Det är biverkningar som polisen har skrivit upp och det är dessa jag inte skulle vilja utsätta mig för. Antar att du inte är hulken och klarar dig undan dessa. Redigerad 9 januari, 2006 av SlewME Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 9 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2006 Du hänger inte med vad jag pratar om. Det är biverkningar som polisen har skrivit upp och det är dessa jag inte skulle vilja utsätta mig för. Antar att du inte är hulken och klarar dig undan dessa. Och jag menar att polisen överdriver asmycket, precis som Jack Thompson när det gäller hur våldsamma barn blir av GTA. Hur som helst, läste du texten? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts