Jump to content

Hur bor du?

Anathema
 Share

Hur bor du?  

108 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

• Inlägg 72
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

360 kvadrat villa. Vote: Villa.

Va?!? ^_^

Direkt när jag såg din post, tänkte jag:

-360? Jag har större hus än alla jag känner. Alltså måste mitt vara mycket större än hans. Nu ska jag sätta dit den jäveln! ;) (No offense)

SÅ jag sprang och frågade pappa. Det visar sig att vårat hus är bara 177 kvadratmeter.. Snacka om att jag är knäckt. ;)

Bor du i ett slott, månne?

Jaja. VOTÉ: Villa. En gul. Med en enorm häck runtom. Den kan ni iallafall omöjligt slå :wacko:

Redigerad av Kebab
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Null vote. Bor på gård och enligt mig ligger en villa i stan eller på landet om man ej har stall eller så.

Frågade farsan förut om det där och han sa att den korrekta benämningen på bostadshuset på en gård är mangårdsbyggnad. En sån bor jag också i, har ett par lador och två hus framför "mangårdbygnaden" så det blir rätt stor boarea. Fast vi har inga djur eller så, det står bara massa bilar, husvagnar, båtar och möbler i våra lador. Det mesta annat folks.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor