kattälskaren Skrivet 9 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2006 Citerar en Dr Mugg bok "Skit för miljön - Skit i miljön!" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 9 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2006 (redigerad) Alkohol kan man även utvinna ur trä (den 85% spriten man fyller tanken med idag, e85, kommer från träd mestadels från brasilien). Regnskogen är väldigt optimal för utvinning av etanol. Vet faktiskt inte om det där med regnskogen men på Wikipedia står det iaf såhär om E85: "Etanolen i E85 utvinns ur grödor som vete och sockerrör är och är därför en förnyelsebar energikälla. Det innebär att E85 bidrar mycket lite till växthuseffekten och är ett mer miljövänligt bränsle än till exempel bensin och diesel. Av detta skäl är E85 idag skattebefriat." http://sv.wikipedia.org/wiki/E85_%28br%C3%A4nsle%29 Redigerad 9 januari, 2006 av The Dude Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Anathema Skrivet 9 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2006 Som SlewME tänker inte på det allt för mycket men slänger i papperskorgar om det finns någon nära. Jag med. Vote: Försöker Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sikorka Skrivet 9 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2006 Tänker ofta på miljön, skräpar aldrig ner utomhus osv.. Men det finns skit många människor som inte förstår sig på sånt så jorden kommer ändå förstöras. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Benvit Skrivet 9 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2006 Well.. Vi sopsorterar och försöker köpa kravmärkta grejer.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pKz Skrivet 9 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2006 HELL NO! Haha! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 10 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2006 Finns det en soptunna slänger jag det där. Men ofta finns det inte. Sen köper morsan alltid ekologisk mjölk och ägg från frigående höns. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 10 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2006 Det känns fel att slänga godispåsar och glasspapper mitt på gatan och sånt. Då stoppar jag det hellst i fickan (inte glasspapper såklart). Men därimot så kanske man slänger kolapapper och sånt lite då och då. Allt som är smått nog för att skrynklas ihop till små bollar som man kastar. Och som sagt, finns det papperskorgar så slänger jag skräpet där i. Men missar jag går jag inte fram och plockar upp det. Om ingen koller då vill säga. Missar man och nån ser det (som man inte känner) så får man allt gå fram och slänga det igen för att visa lite hyffs. annars är det inte mycket mer än det. Åker bil till skolan varje dag istället för bussen. Käkar oftare på pizzerior/resturanger/hamburgeplace än hemma faktist. Kanske inte har med miljö att göra. Mer hälsa men men. Same shit. Skiter iaf i hälsan och miljän i viss mån. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 10 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2006 Det känns fel att slänga godispåsar och glasspapper mitt på gatan och sånt. Då stoppar jag det hellst i fickan (inte glasspapper såklart). Men därimot så kanske man slänger kolapapper och sånt lite då och då. Allt som är smått nog för att skrynklas ihop till små bollar som man kastar. W0rd. Det är bara det att det samlar upp sig rejäla högar i fickorna till slut. Nån gång påväg hem, där det inte finns papperskorg nån stans, har jag gjort en multidrop. Men då känner man sig jävlig, så oftast gör jag inte det utan går runt med högar i fickorna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 10 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2006 W0rd. Det är bara det att det samlar upp sig rejäla högar i fickorna till slut. Nån gång påväg hem, där det inte finns papperskorg nån stans, har jag gjort en multidrop. Men då känner man sig jävlig, så oftast gör jag inte det utan går runt med högar i fickorna. Duh. Man slänger ju skiten när man kommer hem. Och om man inte hinner det så slänger morsan det åt dig när hon snor byxorna till tvätten. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SAAB Skrivet 10 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2006 Röstade på ibland men kom på att jag bryr mig rätt mycket efteråt. Självklart ska vi tänka på hur jorden ser ut men jag tycker egentligen inte att vi som unga ska behöva göra det, det är regeringen och alla dom nissarna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 10 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2006 Vote:Jo, jag försöker åtminstone. Däremot håller jag inte ner, och kommer inte heller hålla ner på körandet. Ge statligt bidrag för att etanolkonvertera sina bilar, och köpa nya miljöbilar, så kanske jag vårdar miljön på det viset. Men i den bok jag gör som projektarbete skriver jag som sagt om att rädda miljön på alla möjliga sätt UTOM att sluta använda datorer, bilar eller på annat vis sänka vår levnadsstandard. Har skrivit på bensinskatteupproret, och ska rösta blått i nästa val, för JAG SKA HA BIL! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 10 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2006 Tänker inte på det om jag t.ex ska gå och köpa någonting, men hör eller ser jag någon som medvetet förstör miljön eller så brukar jag bli riktigt förbannad. På busshållsplatser är det t.ex idiotproppat med cigarettfimpar på marken, gråter alltid en skvätt inombords när jag ser det Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aikjonas12 Skrivet 10 januari, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2006 Tänker inte på det om jag t.ex ska gå och köpa någonting, men hör eller ser jag någon som medvetet förstör miljön eller så brukar jag bli riktigt förbannad. På busshållsplatser är det t.ex idiotproppat med cigarettfimpar på marken, gråter alltid en skvätt inombords när jag ser det Samma här, sen när polare slänger flaskor i buskarna... :'( Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 10 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2006 Tänker inte på det om jag t.ex ska gå och köpa någonting, men hör eller ser jag någon som medvetet förstör miljön eller så brukar jag bli riktigt förbannad. På busshållsplatser är det t.ex idiotproppat med cigarettfimpar på marken, gråter alltid en skvätt inombords när jag ser det Medans man väntar på bussen är det jävligt skönt att ta ett bloss, finns det ingenstans att fimpa då blir det ju som det blir. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 10 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2006 Medans man väntar på bussen är det jävligt skönt att ta ett bloss, finns det ingenstans att fimpa då blir det ju som det blir. Aningen skabbigt med folk som blåser rök i ansiktet på en på busshållplatser, det borde faktiskt förbjudas. Tror länstrafiken har rätt att göra det också, eftersom dom äger marken under busskuren. Men nu när vi pratar om miljön är det väl inte nerskräpning och sånt utan klimatförändringar? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 11 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 januari, 2006 Medans man väntar på bussen är det jävligt skönt att ta ett bloss, finns det ingenstans att fimpa då blir det ju som det blir. Du borde gora som min chef jag hade pa sommarjobbet. Tryck ihop toppen av cigaretten med fingrarna for att den ska slockna, stoppa sen skiten i fickan. Att du tycker det ar skont att roka da du vantar pa bussen ar ditt problem, som du ska losa, och ingen annan! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 11 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 januari, 2006 (redigerad) Du borde gora som min chef jag hade pa sommarjobbet. Tryck ihop toppen av cigaretten med fingrarna for att den ska slockna, stoppa sen skiten i fickan. Att du tycker det ar skont att roka da du vantar pa bussen ar ditt problem, som du ska losa, och ingen annan! Eller Så släker man ciggen mot nåot annat än sina fingrar för att slippa bränna sig. men jag sparar hells inte på ciggaretter, släkt cigg luktar satan. Redigerad 11 januari, 2006 av KalleR Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aikjonas12 Skrivet 11 januari, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 11 januari, 2006 (redigerad) Men nu när vi pratar om miljön är det väl inte nerskräpning och sånt utan klimatförändringar? Jo jag tycker faktiskt det har lite med miljön att göra, miljön känns otrevlig om det ligger burkar, fimpar, hundskit över allt. Tex miljön på en soptipp är ju betydligt sämre en mitt inne i en orörd skog. När jag gjorde pollen så tänkte jag lite på nedskräpning också. Edit: Röstade på ibland men kom på att jag bryr mig rätt mycket efteråt. Självklart ska vi tänka på hur jorden ser ut men jag tycker egentligen inte att vi som unga ska behöva göra det, det är regeringen och alla dom nissarna. Det blir ju omöjligt för regeringen att skapa en bra miljö i samhället(och över allt iof) om vi tänker så, allt godispapper som vi tycker inte borde göra något blir ju skit mycket sen när varenda jävel kastar skräp i buskarna. Samma sak med bilkörandet, många tänker säkert; det kommer inte göra någon skillnad om bara jag slutar köra. Men vafan, då är ju trängselskatt m.m den ända lösningen, det blir ju en ond cirkel annars. Btw tycker jag trängselskatten är en bra lösning. Edit2: Är det inte staten som håller i miljöfrågor först och främst? Redigerad 11 januari, 2006 av aikjonas12 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 11 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 januari, 2006 Medans man väntar på bussen är det jävligt skönt att ta ett bloss, finns det ingenstans att fimpa då blir det ju som det blir. De busshållsplatser där jag ofta väntar på finns det alltid minst 2 "askkoppar". Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts