aikjonas12 Skrivet 9 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2006 Ja är miljön viktig för er? När ni köper bil tex, köper mat, eller när ni handlar möbler (köper tex inte regn skogsmaterial etc) m.m Min vote går på: Ja, synd att förstöra jorden helt. Fast jag skulle nog kunna trappa ner ännu mer utan att göra närvaron svårare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 9 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2006 Lite kanske. Men jag tänker inte på det. Ändå har jag ingen moppe eller egen bil så jag släpper inga avgaser, och man kan lika gärna åka buss eftersom det är avgaser i alla fall även om man åker med eller inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aKi Skrivet 9 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2006 Fan heller bryr mig inte, får nästa generation sköta. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BroDD Skrivet 9 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2006 Miljön är väll viktig men jag kör moppe när jag vill ändå, och bil om vi ska nånstans, försöker inte hålla ner på körandet eller nåt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 9 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2006 Miljön är väl viktig, men jag tänker inte på det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
CurunirOfValinor Skrivet 9 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2006 Vote: Nej, vem bryr sig om miljön?! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crice Skrivet 9 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2006 Tänker på det, men kunde helt klart tänka mer på det. Crice-ätten ska frodas i miljarder år, ska ni veta. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chiligr Skrivet 9 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2006 Miljön är viktig! Kommer köpa mig en del regnskog senare nöär jag har en fast inkomst...just för att rädda den! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 9 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2006 (redigerad) @ aKi, BroDD och CurunirOfValinor: Hur kan ni inte bry er om något så viktigt? Ynkliga egoister är ni, och det låter desstom som ni tycker det är "coolt" att skita i det, kanske inte BroDD då, han är bara för dum Vote: Jo, jag försöker åtminstone. Redigerad 9 januari, 2006 av The Dude Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 9 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2006 Klart att jag bryr mig men jag går inte och tänker på naturen så fort jag ser ett godispapper på marken. Däremot när folk röker så blir jag förbannad. Men jag använder de utplaserade papperskorgarna som finns här och var. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 9 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2006 Nej väljer dessvärre bekvämlighet före miljön, tar bilen istället för cykeln, vilket även min kondition får lida av. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 9 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2006 Nej väljer dessvärre bekvämlighet före miljön, tar bilen istället för cykeln, vilket även min kondition får lida av. Tur att bensinen snart tar slut då så alla som gör som du får tänka om. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 9 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2006 Tur att bensinen snart tar slut då så alla som gör som du får tänka om. Är bensinen påväg att ta slut säger du? Vart har du hört det ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
epix Skrivet 9 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2006 Är bensinen påväg att ta slut säger du? Vart har du hört det ? Om jag inte är ute och svävar så håller väl oljan på att ta slut? Vi konsumerar väl mer än vad vi producerar. Jag finner miljön väldigt viktig och har en stor respekt för naturen, men som Crice sa så skulle jag kunna bry mig mer, önskar jag gjorde det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 9 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2006 Tur att bensinen snart tar slut då så alla som gör som du får tänka om. Då etanolkonventerar man sin bil för ca 1000kr och så får regnskogarna lida istället Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
CurunirOfValinor Skrivet 9 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2006 @ aKi, BroDD och CurunirOfValinor: Hur kan ni inte bry er om något så viktigt? Ynkliga egoister är ni, och det låter desstom som ni tycker det är "coolt" att skita i det, kanske inte BroDD då, han är bara för dum Nej, jag tycker inte att det är "coolt", jag orkar bara inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ace Skrivet 9 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2006 Vote: Jo, jag försöker åtminstone. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 9 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2006 (redigerad) KalleR: Visst kommar regnskogarna att lida, men vad har det med etanoldrift att göra? Alkohol gör man på socker, jäst och vatten (som om inte du visste det ) SlewME: Har inga uppdaterade källor men ja, det pratas en del om att oljan kommer ta slut, och den bara ökar ju och ökar i pris. Har iaf hört att den kan tar slut om 20-80 år, men som sagt vet jag inte. Redigerad 9 januari, 2006 av The Dude Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 9 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2006 (redigerad) KalleR: Visst kommar regnskogarna att lida, men vad har det med etanoldrift att göra? Alkohol gör man på socker, jäst och vatten (som om inte du visste det ) SlewME: Har inga uppdaterade källor men ja, det pratas en del om att oljan kommer ta slut, och den bara ökar ju och ökar i pris. Har iaf hört att den kan tar slut om 20-80 år, men som sagt vet jag inte. Alkohol kan man även utvinna ur trä (den 85% spriten man fyller tanken med idag, e85, kommer från träd mestadels från brasilien). Regnskogen är väldigt optimal för utvinning av etanol. Redigerad 9 januari, 2006 av KalleR Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
HOWHOW Skrivet 9 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2006 Som SlewME tänker inte på det allt för mycket men slänger i papperskorgar om det finns någon nära. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts