Jump to content

Miljön?

aikjonas12
 Share

Är miljön vikt för er.(försöker hålla ner på körandet etc.)  

69 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

• Inlägg 40
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

@ aKi, BroDD och CurunirOfValinor: Hur kan ni inte bry er om något så viktigt? Ynkliga egoister är ni, och det låter desstom som ni tycker det är "coolt" att skita i det, kanske inte BroDD då, han är bara för dum ^_^

Vote: Jo, jag försöker åtminstone.

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är bensinen påväg att ta slut säger du?

Vart har du hört det ? ^_^

Om jag inte är ute och svävar så håller väl oljan på att ta slut? Vi konsumerar väl mer än vad vi producerar. ^_^

Jag finner miljön väldigt viktig och har en stor respekt för naturen, men som Crice sa så skulle jag kunna bry mig mer, önskar jag gjorde det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

KalleR: Visst kommar regnskogarna att lida, men vad har det med etanoldrift att göra? Alkohol gör man på socker, jäst och vatten (som om inte du visste det ^_^)

SlewME: Har inga uppdaterade källor men ja, det pratas en del om att oljan kommer ta slut, och den bara ökar ju och ökar i pris. Har iaf hört att den kan tar slut om 20-80 år, men som sagt vet jag inte.

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

KalleR: Visst kommar regnskogarna att lida, men vad har det med etanoldrift att göra? Alkohol gör man på socker, jäst och vatten (som om inte du visste det ^_^)

SlewME: Har inga uppdaterade källor men ja, det pratas en del om att oljan kommer ta slut, och den bara ökar ju och ökar i pris. Har iaf hört att den kan tar slut om 20-80 år, men som sagt vet jag inte.

Alkohol kan man även utvinna ur trä (den 85% spriten man fyller tanken med idag, e85, kommer från träd mestadels från brasilien).

Regnskogen är väldigt optimal för utvinning av etanol.

Redigerad av KalleR
Länk till kommentar
Dela på andra sidor