Zack Skrivet 12 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 januari, 2006 JÄVLA GAY som snackar skit om skåne kom hit så ska du få en kotte i hövvet. *pratar skånska* Bra att du sa det, jag fattade ingenting. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MR_Lene Skrivet 12 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 januari, 2006 VEt inte brukar inte dricka tvättsåpa :S Sant, men du har väl luktat på det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 13 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 januari, 2006 JÄVLA GAY som snackar skit om skåne kom hit så ska du få en kotte i hövvet. *pratar skånska* Kan säga dig att jag inte skattar Skåne så hemskt högt... Alla skåningar som bor utanför Malmö är nästan uteslutande bonnar (inte bonDar, utan bonNar, alltså obildade klantar som inte kan någonting om världen). Dessutom är Skånskan den fulaste, mest ociviliserade dialekt jag någonsin hört. Ungefär som Engelskans Texasdialekt. Och den genomsnittliga intelligensnivån är ungefär lika hög (för att se en person med genomsnittlig Texasdialekt: se George W Bush)... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 13 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 januari, 2006 Utan skåne hade ni inte haft ett skit! Ingen potatis, sockerbetor och massor med andra grödor. ni ska akta er vad ni säger annars gör jag påhopp på Stockholm Gbg, Norrland m.m. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AntiClimax Skrivet 13 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 januari, 2006 Har aldrig smakat! Låter som det smaka rumpa, tihihihihih Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
guardian Skrivet 13 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 januari, 2006 Dr. pepper är gott som fan, men enda stället jag vet den säljs på här i sundsvall är på "navet" busstationen, men där kostar det 18 kronor för en 50cl flaska Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 13 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 januari, 2006 (redigerad) Kan säga dig att jag inte skattar Skåne så hemskt högt... Alla skåningar som bor utanför Malmö är nästan uteslutande bonnar (inte bonDar, utan bonNar, alltså obildade klantar som inte kan någonting om världen). Dessutom är Skånskan den fulaste, mest ociviliserade dialekt jag någonsin hört. Ungefär som Engelskans Texasdialekt. Och den genomsnittliga intelligensnivån är ungefär lika hög (för att se en person med genomsnittlig Texasdialekt: se George W Bush)...Jasså nu börjar det igen... Tycker ente jag behöver citera vad tommykiller sa mycket kommer från skåne.. Och när julskinkan ligger på bordet då är minsann skåne bra.. Och vad syftar du på då? SLår vad om att du inte ens varit i skåne... Så låd dom baura gå på.. vi klaurar oss noug endåun Jag vill sjunga en visa i klaraste dur ty den handlar om Skåne och slätter och djur. kanhända det retar en del men i så fall är det deras eget fel ! Det har talats så mycket om dynga och lort men betänk vilken oerhörd nytta den gjort Så, låt dom bara gå på - vi klarar oss nog ändå ! ja, låt dom bara gå på - vi klarar oss nog ändå ! Kanske språket vi talar ej klingar så väl men det är och förbliver en del av vår själ. kanhända ... Uti i självaste rikstan på skånska dom slåss ty de flesta av dom har kommit från oss. Så, låt dom bara gå på ... Hela landet får njuta av vår Akvavit sockerbedan har lärt dom att dricka på bit. kanhända ... Dom har klagat på bostaden för våra svin men när julskinkan kommer, ja då är den fin ! Så, låt dom bara gå på ... Och egentligen.. Jag tror att det är bättre med skånes rapsfält än stockholms avgaser. Redigerad 13 januari, 2006 av rabarben Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 13 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 januari, 2006 Jasså nu börjar det igen... Tycker ente jag behöver citera vad tommykiller sa mycket kommer från skåne.. Och när julskinkan ligger på bordet då är minsann skåne bra.. Och vad syftar du på då? SLår vad om att du inte ens varit i skåne... Så låd dom baura gå på.. vi klaurar oss noug endåun Har varit i Skåne MÅNGA gånger. Får det bekräftat gång på gång på gång när jag träffar Skåningar. Och nej, vår skinka kommer från Småland det här året:P Annars brukar den vara Halländsk. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 13 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 januari, 2006 Har varit i Skåne MÅNGA gånger. Får det bekräftat gång på gång på gång när jag träffar Skåningar. Och nej, vår skinka kommer från Småland det här året:P Annars brukar den vara Halländsk. Varför,Varför är vi bonniga? VARFÖR? För vi pratar annurlunda? Ursäkta uttrycket... Men jag tycker nästan du är lite rasisktisk nu! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 13 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 januari, 2006 Kan säga dig att jag inte skattar Skåne så hemskt högt... Alla skåningar som bor utanför Malmö är nästan uteslutande bonnar (inte bonDar, utan bonNar, alltså obildade klantar som inte kan någonting om världen). Dessutom är Skånskan den fulaste, mest ociviliserade dialekt jag någonsin hört. Ungefär som Engelskans Texasdialekt. Och den genomsnittliga intelligensnivån är ungefär lika hög (för att se en person med genomsnittlig Texasdialekt: se George W Bush)... Bondar? Bönder? IQ? ja det kan man fråga sig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Perlan Skrivet 14 januari, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2006 Det finns redan en SkåneTopic. Det borde "rabarben" veta... http://www.gtasajten.com/forum/index.php?showtopic=36462 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 14 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2006 (redigerad) Det finns redan en SkåneTopic. Det borde "rabarben" veta... http://www.gtasajten.com/forum/index.php?showtopic=36462 Du jag skapade den tråden 28 minuter efter det inlägget.. Ontopic: När jag läste det där om Dr Pepper på framsidan fick jag lust att smaka en igen.. När jag köpte Dr Pepper trodde jag att det var Cola och blev grymt förvånad.. Va nog därför jag inte tyckte om den.. Tips för att man inte ska få en shock? Redigerad 14 januari, 2006 av rabarben Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sir.Per Skrivet 14 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2006 Du jag skapade den tråden 28 minuter efter det inlägget.. Ontopic: När jag läste det där om Dr Pepper på framsidan fick jag lust att smaka en igen.. När jag köpte Dr Pepper trodde jag att det var Cola och blev grymt förvånad.. Va nog därför jag inte tyckte om den.. Tips för att man inte ska få en shock? Tänk bara att det inte är cola Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 14 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2006 (redigerad) Du jag skapade den tråden 28 minuter efter det inlägget.. Ontopic: När jag läste det där om Dr Pepper på framsidan fick jag lust att smaka en igen.. När jag köpte Dr Pepper trodde jag att det var Cola och blev grymt förvånad.. Va nog därför jag inte tyckte om den.. Tips för att man inte ska få en shock? Står det ingen smak på den (Cola, Orange osv), så förvänta dig inget! Det enda som tyder på smak i namnet är "pepper". http://www.nationmaster.com/wikimir/images/upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/5/5e/Dr_pepper_can.jpg/180px-Dr_pepper_can.jpg Redigerad 14 januari, 2006 av darkjak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 14 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2006 Står det ingen smak på den (Cola, Orange osv), så förvänta dig inget! Det enda som tyder på smak i namnet är "pepper". http://www.nationmaster.com/wikimir/images/upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/5/5e/Dr_pepper_can.jpg/180px-Dr_pepper_can.jpg Jo men det är väldigt likt en cola burk... Så jag tänkte... Är det här en B-version av cola eller? Det finns så många sånna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wallemart Skrivet 14 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2006 Jo men det är väldigt likt en cola burk... Så jag tänkte... Är det här en B-version av cola eller? Det finns så många sånna. Att färgen dessutom är identisk gör inte tårtan godare heller. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
berit Skrivet 14 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2006 Hatar skiten!!! min farsas kusin bor i staden dr pepper kommer i från...waco, texas Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AntiClimax Skrivet 15 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 januari, 2006 Haha, drömde att jag drack Dr.Pepper smakade ganska hyfsat! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Benvit Skrivet 15 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 januari, 2006 Jo men det är väldigt likt en cola burk... Så jag tänkte... Är det här en B-version av cola eller? Det finns så många sånna. Nej det är inte en b-version av cola, den utger sig inte för att vara cole ens såsom "Premier-cola", "Coop-cola" och typ "turk-cola". Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FishShit Skrivet 15 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 januari, 2006 Dr Pepper låter äckligt, men det e gott....! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts