Jump to content

Dr Pepper.

Perlan
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 122
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Flaming Dr Pepper

Detta är en intressant (och oprövad) drink. Enligt de som vet ska den smaka precis som Dr Pepper.

Ingredienser:

* Halvmörk öl

* Amaretto

* Kahlúa

* "151 proof" rom

Öl, mandellikör, kaffelikör och rom... det förklarar ju precis hur jävla äklig dr.pepper är

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Smakar ju precis som cherry coke? och det är fan bland det godaste som finns.

Håller med om att det är en missförstådd dryck, såklart det bli äckligt om man förväntar sig cola?.

Expriment: ta någon färglös kolsyrad läsk(sprite, sockerdricka, vad som helst) häll det i en tom cola flaska, droppa i lite svart karamellfärg tills det ser ut som äkta cola... ställ in flaskan i kylen hos nån kompis som gillar cola OCH den dryck det egentligen är, tror ni då han tycker det är äckligt för att han förväntade sig cola eller tycker det är gott för att han gillar det som det egentligen är? kan också göras så att om man har en ovetande kompis på besök, när han ber om ett glas cola ger man honom den här blandningen (kanske enklare att genomföra).

DR. PEPPER FOR LIFE! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har du smakat riktigt cherry coke? smakar inte ett dugg likt dr pepper :wub: eller har du smakat fejknickaren som finns i sverige? den smakar ju bara rutten gurka :D den i usa är god.. och dr pepper är god, men dom smakar inte lika :)

EDIT: går det att köpa rootbeer i sverige??

Redigerad av BroDD
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Håller med om att det är en missförstådd dryck, såklart det bli äckligt om man förväntar sig cola?.

Expriment: ta någon färglös kolsyrad läsk(sprite, sockerdricka, vad som helst) häll det i en tom cola flaska, droppa i lite svart karamellfärg tills det ser ut som äkta cola... ställ in flaskan i kylen hos nån kompis som gillar cola OCH den dryck det egentligen är, tror ni då han tycker det är äckligt för att han förväntade sig cola eller tycker det är gott för att han gillar det som det egentligen är? kan också göras så att om man har en ovetande kompis på besök, när han ber om ett glas cola ger man honom den här blandningen (kanske enklare att genomföra).

DR. PEPPER FOR LIFE!  :wub:

Bra skrivet :(;)

Ärligt talat så ska jag testa att blanda Fanta med svart karamellfärg :)

Dr Pepper 4 Lajjf :P

Btw.. Jag trodde Jolt skulle smaka godare... Doctorn är ju fett mkt godare ^_^:D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

EDIT: går det att köpa rootbeer i sverige??

Det fanns förut i vissa butiker men jag tror dom har slutat sälja det.

Men om du bor i Stockholm kan du kolla in den Amerikanska butiken i Gamla Stan.

Dom brukar ha Rootbeer där, men om den skulle vara slut så pröva "Creme" det smakar som vanilj och är också riktigt gott.

Det kan ju även finnas i någon "turkaffär" som IceCandy sa.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är jävligt less, för det finns inte ett enda ställe där dom har Dr.Pepper i hela min kommun, och mig veterligen inte i närliggande heller.

Fanns en kiosk i stan där jag bor som sålde, men dom gick i konkurs, för att han som tog över då ägarna inte gjorde annat än att beställa "PC Gamer Special: GTA Vice City" i hundratals exemplar, och så lät han lösgodiset och läsken ta slut, samt nästan alla andra tidningar!

Dr.Pepper ÄR INTE EN COLA. Det marknadsförs inte som en cola (som, exempelvis pepsi, som marknadsförs som Pepsi cola, trots att det inte står cola på burken), det heter inget med kola och smakar inte cola.

Det smakar KANEL.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor