Perlan Skrivet 8 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 januari, 2006 För det första - vad beror det på att så få förstår att uppskatta denna läskgigant? Under sextiotalet hade Dr Pepper sloganen "The Most Misunderstood Soda" och vår teori är att det är just detta som det handlar om – ett missförstånd. Den svenske tillverkaren Carlsberg skriver på sin hemsida att "När man smakar Dr Pepper första gången är det med en härlig förvåning. Den har samma färg som cola men smakar något helt annat". Det är precis här som problemet ligger – Dr Peppers utseende förleder. Trots att han har ett glas Dr Pepper i handen tror den naive dryckeskonsumenten, helt omedvetet, att de är cola han dricker. Men det är inte cola, och den oväntade attack smaklökarna utsätts för vid den första klunken får doktorn att framstå som obehaglig. För att undvika detta måste man, i alla fall som nybörjare, vara vaken när man dricker Dr Pepper. Man måste inse att det man är på väg att läska sig med kanske ser ut som cola på alla sätt, men att det faktiskt inte är cola. Dr Pepper kräver ansträngning. Dr Pepper är den tänkande mannens läsk. Har du änns smakat det ? Dr Pepper är mkt vanligare i USA än Sverige. I usa så ser man det typ överallt. I sverige så måste man leta. Dr Pepper gjordes första gången ett år före Coca cola (1885) Okej. Här till frågan, har du smakat det ? Var det gott ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pKz Skrivet 8 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 januari, 2006 ÄCKLIGT. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 8 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 januari, 2006 Älskar dr.pepper. Brukar köpa 2l hos abdos varje gång jag är där. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 8 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 januari, 2006 Smakar som likör utan alkohol I och överdrivet mycket socker. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bobbo Viking Skrivet 8 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 januari, 2006 Jolt Cola å 7up é bättre Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Perlan Skrivet 8 januari, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 8 januari, 2006 Älskar dr.pepper. Brukar köpa 2l hos abdos varje gång jag är där. Hos oss så kostar 2 liter 10 kronor Importerat från tyskland.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 8 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 januari, 2006 Jolt Cola å 7up é bättre Jolt Cola! Wörd! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 8 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 januari, 2006 (redigerad) Hattar Redigerad 8 januari, 2006 av P-C Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
fr34k Skrivet 8 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 januari, 2006 Jag tycker att Dr.Pepper är gott.. har även kommit på att den smakar ännu bättre om man dricker den sammtidigt som man äter punchrullar ungefär som vin, det ska ju smaka bättre ifall man äter nått som passar med vinet. fast iofs så tycker jag att vin smakar piss vilket som Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 8 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 januari, 2006 Jag hattar också Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 8 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 januari, 2006 Jag hatar det mer än jag älskar det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BloodLizard Skrivet 8 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 januari, 2006 Både Jag och Xemtoth älskar det... Så skönt varje sommar då vi köper varsin dr.pepper och går runt o snackar o njuter av värmen och smaken från läsken Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bullet Skrivet 8 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 januari, 2006 Mja, det är väll rätt gott. Jolt is teh shit! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Elander Skrivet 8 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 januari, 2006 För det första - vad beror det på att så få förstår att uppskatta denna läskgigant? Under sextiotalet hade Dr Pepper sloganen "The Most Misunderstood Soda" och vår teori är att det är just detta som det handlar om – ett missförstånd. Den svenske tillverkaren Carlsberg skriver på sin hemsida att "När man smakar Dr Pepper första gången är det med en härlig förvåning. Den har samma färg som cola men smakar något helt annat". Det är precis här som problemet ligger – Dr Peppers utseende förleder. Trots att han har ett glas Dr Pepper i handen tror den naive dryckeskonsumenten, helt omedvetet, att de är cola han dricker. Men det är inte cola, och den oväntade attack smaklökarna utsätts för vid den första klunken får doktorn att framstå som obehaglig. För att undvika detta måste man, i alla fall som nybörjare, vara vaken när man dricker Dr Pepper. Man måste inse att det man är på väg att läska sig med kanske ser ut som cola på alla sätt, men att det faktiskt inte är cola. Dr Pepper kräver ansträngning. Dr Pepper är den tänkande mannens läsk. Har du änns smakat det ? Dr Pepper är mkt vanligare i USA än Sverige. I usa så ser man det typ överallt. I sverige så måste man leta. Dr Pepper gjordes första gången ett år före Coca cola (1885) Okej. Här till frågan, har du smakat det ? Var det gott ? Jag köpte en burk för att testa, som jag var HELT övertygad om att det var en liknelse av coca cola, överraskning? jaaa det kan man säga- så den blev äcklig Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
jaeger Skrivet 8 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 januari, 2006 Usch vad äcklig skiten är. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bobbo Viking Skrivet 8 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 januari, 2006 Usch vad äcklig skiten är. Ja, det har'u alldeles rätt i. Jag hallucinerade om dig 2 sekunder efter att jag druckit "skiten" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pKz Skrivet 8 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 januari, 2006 Usch vad äcklig skiten är. Ät inte ditt eget bajs, och drick drickan istället då. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
virre cool Skrivet 8 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 januari, 2006 Jag tycker den är rätt god. men vanlig cola e ju godare Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ace Skrivet 8 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 januari, 2006 Hattar Hatar du USA eller vad menar du? Och isåfall undrar jag varför. Ontopic: Jag hatar Dr.Pepper, vidrig smak. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sikorka Skrivet 8 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 januari, 2006 Ni har rätt, det är ngt speciellt med det. Jag hatar det iaf, smakar ju jord och vatten. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts