Jump to content

Bitcomet..

_EmiL_
 Share

Recommended Posts

Testa Azureus.... om inte det funkar så ... :'( ta Standard... (Världens minsta Bittorrent program)... inte så snabb men du klarar dig :(

Stay away from BITCOMET! (w00t) : det är en farligt program :(

A story way back...

Once a upon time there was a sad boy who wanted to download a movie.

He had the Standard but it was not enough. He downloaded Bitcomet because

experts recommended it. The install was succefully made and there was no errors with the program. One day he started Bitcomet to download a movie. KABOOM! hes internet connection was lost. Wtf is he going to do one? he thought... he restarted the Router and the connection came back. He started Bitcomet again. BOM! the connection was lost. Know he had enough!, the shit program is going to hell!...10 seconds later.

The uninstall was succefully made.

^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Testa Azureus.... om inte det funkar så ... :'( ta Standard... (Världens minsta Bittorrent program)... inte så snabb men du klarar dig :(

Stay away from BITCOMET! (w00t) : det är en farligt program :(

A story way back...

Once a upon time there was a sad boy who wanted to download a movie.

He had the Standard but it was not enough. He downloaded Bitcomet because

experts recommended it. The install was succefully made and there was no errors with the program. One day he started Bitcomet to download a movie. KABOOM! hes internet connection was lost. Wtf is he going to do one? he thought... he restarted the Router and the connection came back. He started Bitcomet again. BOM! the connection was lost. Know he had enough!, the shit program is going to hell!...10 seconds later.

The uninstall was succefully made.

^_^

Jag har haft Azureus men det är samma problem!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har inte stängt av branväggen,jag använder Router

Jag har också router... så det är inget fel där. Virus är det nog inte heller.

Brandvägg? kanske... Det finns en standard port som Azureus använder som har stängts av. Har du testat att ändra Port numret i inställningar? (Gäller alla Bittorrent klienter).

Det kan vara så att när du ska ladda ner nåt och försöker kontakta andra personer så låter inte din Router eller brandvägg de... så programmet krashar. Eller så är Port numret låst i din router så programmet kan inte kontakta andra och krashar..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Routern är inget att leka med heller. Jag rekommenderar att man fråga föreldrarna först innan man börjar leka runt och forwarda massa saker och sen få massa Hackers efter sig :P

Tja att öppna en port är inte så farligt :P

Fråga föräldrarna? Tänk om dom är som dom flesta andra, inte kan nått..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor