VaXXoR Skrivet 9 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2006 Utan spis? Jo man klarade sig på medeltiden också men frågan är om levandsstanarden var så hög. Men om du vill spendera 2 timmar med att göra upp en eld varje gång du ska koka makaroner så, visst inte mig emot. Fast du kanske syftade på elvispen? Det tar typ 3 gånger så långt tid att vispa grädde för hand och det är svårt att få samma tjocka skum. Palla vispa upp ägg och socker till en jämn och porös smet för hand? Ja, vart fick du spisen ifrån ? jag hade pallat iaf Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 9 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2006 (redigerad) Ja, vart fick du spisen ifrån ? jag hade pallat iaf "Jag hade pallat" Bah! Du har alltså inte ens provat, utan låter din stackars mamma vispa sönder sin arm bara för att spara 0,00001 kWh. Jag tog spisen som exempel. Du sa att man inte behöver elvisp och jag menade att man inte behöver spis, ugn, mixer, rinnande vatten, glödlampor, eller någon av de elartiklar som finns på marknaden heller. Men det underlättar vårt arbete och sparar tid. Det är verkligen inte onödigt. Redigerad 9 januari, 2006 av The Dude Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 9 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2006 "Jag hade pallat" Bah! Du har alltså inte ens provat, utan låter din stackars mamma vispa sönder sin arm bara för att spara 0,00001 kWh. Måste bara säga en sak: Touché! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VaXXoR Skrivet 9 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2006 "Jag hade pallat" Bah! Du har alltså inte ens provat, utan låter din stackars mamma vispa sönder sin arm bara för att spara 0,00001 kWh. Jag tog spisen som exempel. Du sa att man inte behöver elvisp och jag menade att man inte behöver spis, ugn, mixer, rinnande vatten, glödlampor, eller någon av de elartiklar som finns på marknaden heller. Men det underlättar vårt arbete och sparar tid. Det är verkligen inte onödigt. Okej det kanske är skönare och vispa med el-visp, man ja säger bara att det går och klara sig utan, i vår familj använder vi sällan el-visp. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stora_tomtefar Skrivet 9 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2006 I sverige är det olagligt att köra utan lysen på . Således den alternativa ljuskällan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bubbli Skrivet 9 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2006 Elektrisk handuks ställ (värmer upp dom). Har alltid trott att dom var till för att torka handdukarna när man var klar . Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Anathema Skrivet 9 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2006 "Jag hade pallat" Bah! Du har alltså inte ens provat, utan låter din stackars mamma vispa sönder sin arm bara för att spara 0,00001 kWh. Jag tog spisen som exempel. Du sa att man inte behöver elvisp och jag menade att man inte behöver spis, ugn, mixer, rinnande vatten, glödlampor, eller någon av de elartiklar som finns på marknaden heller. Men det underlättar vårt arbete och sparar tid. Det är verkligen inte onödigt. Haha hmm, elektrisk pennväsare är onödigt. Fast nånting som inte är onödigt för mig kan ju vara det åt någon annan. Smaken är som baken. Stor ;O Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VaXXoR Skrivet 9 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2006 Har alltid trott att dom var till för att torka handdukarna när man var klar . Ja menade de Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bubbli Skrivet 9 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2006 Ja menade de Då är det väl ganska smart än att dom hänger och är fuktiga då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 9 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2006 Såg en elektrisk tejprulle en gång. Man höll in en knapp tills önskad mängd tejp matats ut, sen rev man bort biten. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VaXXoR Skrivet 10 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2006 Då är det väl ganska smart än att dom hänger och är fuktiga då? Funkar ju att bara hänga dom. annars finns de ju torkskåp Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BroDD Skrivet 10 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2006 Alla ni som säger reflexer... hur har ni tänk att dom ska kunna reflekteras om bilarna inte har några lampor att lysa med? tex. jag åker på höger sida som man ska, så kommer det en bil mot mig.. utan lampor.. men med reflexer.. och jag har inte heller lampor för det skulle man ju byta ut mot reflexer.... hur har ni då tänk att det ska komma ljus på reflexerna så jag ser bilen som är framför mig?? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Chilli_13 Skrivet 10 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2006 Alla ni som säger reflexer... hur har ni tänk att dom ska kunna reflekteras om bilarna inte har några lampor att lysa med? tex. jag åker på höger sida som man ska, så kommer det en bil mot mig.. utan lampor.. men med reflexer.. och jag har inte heller lampor för det skulle man ju byta ut mot reflexer.... hur har ni då tänk att det ska komma ljus på reflexerna så jag ser bilen som är framför mig?? *Applåder* Äntlign nån som kom på det Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 10 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2006 Utan spis? Jo man klarade sig på medeltiden också men frågan är om levandsstanarden var så hög. Men om du vill spendera 2 timmar med att göra upp en eld varje gång du ska koka makaroner så, visst inte mig emot. Det tar inte 2 h att göra eld, du har nog aldrig gjort det . Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 10 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2006 Alla ni som säger reflexer... hur har ni tänk att dom ska kunna reflekteras om bilarna inte har några lampor att lysa med? tex. jag åker på höger sida som man ska, så kommer det en bil mot mig.. utan lampor.. men med reflexer.. och jag har inte heller lampor för det skulle man ju byta ut mot reflexer.... hur har ni då tänk att det ska komma ljus på reflexerna så jag ser bilen som är framför mig?? Solljuset? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
swat Skrivet 10 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2006 Det tar inte 2 h att göra eld, du har nog aldrig gjort det (:!!! . Om det blåser mycket kan det göra det. och om det snöar eller regnar så kan det också bli svårt. (:!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
CurunirOfValinor Skrivet 10 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2006 Solljuset? Så det är alltid soligt där du bor? (:!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pKz Skrivet 10 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2006 Så det är alltid soligt där du bor? (:!!! Och han går alltid emot solen också verkar det som. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 10 januari, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2006 Solljuset? Kan vi lägga ner det här? Att ha ljusen tända innebär INTE att bilen drar mer bensin! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 10 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2006 Det tar inte 2 h att göra eld, du har nog aldrig gjort det (:!!! . Jodå, kakelugnen brinner varje dag nu på vintern och på sommaren grillen. Och när man man ska grilla en stor bit kött från man ju räkna med först en timme för att få fin grillglöd (ved, givevis (:!!!) och sen ytterligare en timme för köttet, nästan åtminstånde. Jeje onödiga elprylar var det.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts