Jump to content

Världens onödigaste elprylar

darkjak
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 151
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jag vet inte om jag fattat rätt... Men du tycker att det är onödigt att ha strålkastare på, på dagen och vill byta ut dom mot något? Är det inte bättre att bara stänga av dom. Man syns ju ändå på dagen...

Något = Alternativ ljuskälla...

I sverige är det olagligt att köra utan lysen på :) .

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Någon sa alla usb-sakerna, det håller jag med om. Finns ju typ kaffekopp-värmare och sånt, fan vad onödigt :P

USB tangentbord och möss också? MP3 spelare? (MP3 spelare lär ju vara bättre än cd skivor, säg att all musik kommer till MP3 i framtiden, då behövs inga skivor som tar på naturen för att producera, förstår ni?).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

USB tangentbord och möss också? MP3 spelare? (MP3 spelare lär ju vara bättre än cd skivor, säg att all musik kommer till MP3 i framtiden, då behövs inga skivor som tar på naturen för att producera, förstår ni?).

Nej sånt är inte onödigt, och det har jag aldrig sagt. Men kaffekopp-värmare, tallrikvärmare och dylikt som inte har med datorer att göra tycker jag är onödigt :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skotorkare? Vad är fel på den?

Menar du när man blött ner skornam, så sätter man i en slang så den sprutar i varm luft, och dom torkar?

Och hårfön? Du har inte haft långt hår i vintern förmodar jag. Usch.

Varför inte bara ta och lägga dom på elementet?

Hårfön drar MASSVIS med el, och torkar inte håret nämnvärt mycket snabbare än en handduk. Däremot så skadas håret (det är en orsak till att dagens kvinnor börjat bli skalliga: dom håller på med plattänger, hårfönar, hårfärg och sån skit)

Citat:

"Att ha igång bilens strålkastare under ljusa dagen kräver, om man lägger ihop alla de bilar som finns, rätt mycket bensin. Skulle man under dagtid byte ut dessa mot en reflex, eller något liknande som inte kräver bilens energi så skulle det vara bra :o

(Visst, det elen tas av batteriet, men det laddas ju upp av motorn... Eller? Jag kan inget om bilar)"

Låt mig reda ut begreppen: då man kör bil, laddas batteriet like mycket hela tiden. Det spelar ingen roll om du har lysena på eller av, det påverkar ändå inte bränslekonsumtionen. Det enda som händer då du inte har ljuset på är att batteriet laddas och laddas tills det är fulladdat, varefter den ström som skulle kunnat urvinnas ur bensinen går förlorad!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vi har ett par skotorkare hemma, som ingen orkar använda dock. Men det är två st 1,5 dm långa stavar med plastpådrag som blir varma när man kopplar in dom i uttaget. Det låter väl som en ganska bra uppfinning om man inte hinner låta skorna självtorka. Och vad menar du med att man ska sätta dom på elementet istället, det är ju knappast bättre ur energisynpunkt eftersom det går åt samma mängd energi att värma skorna ett visst antal grader hur man än gör.

En riktigt miljöbov är däremot flygplan, som du glatt gör reklam för i din signatur :o

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ok, en handuk gör bara håret mindre blött. En hårfön gör håret väldigt jävla torrt, tro mig, det var bara 3 veckor sen jag använde en sån, så nu behöver du icke säga emot att hårfönar inte torkar håret bra.

Du har förmodligen inte värst långt hår? Slår vad om att pKz har långt hår. Själv har jag ner till mitten av skulderbladen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vi har ett par skotorkare hemma, som ingen orkar använda dock. Men det är två st 1,5 dm långa stavar med plastpådrag som blir varma när man kopplar in dom i uttaget. Det låter väl som en ganska bra uppfinning om man inte hinner låta skorna självtorka. Och vad menar du med att man ska sätta dom på elementet istället, det är ju knappast bättre ur energisynpunkt eftersom det går åt samma mängd energi att värma skorna ett visst antal grader hur man än gör.

En riktigt miljöbov är däremot flygplan, som du glatt gör reklam för i din signatur :o

Elementen har du ju på i vilket fall, annars blir det väldigt kallt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor