Jump to content

San Andreas-Känslan

Share

Recommended Posts

Har den tyvärr inte längre. San Andreas känns som ett helt utforskat område. Känslan av att det finns något fortfarande kvar att göra som man inte testat. Sen att man inte gjort någonting i början när man aldrig spelat spelet tidigare gav mig en riktig kick att få sitta där och spela hur mycket som helst.

Bästa känslan fick jag i Los Santos i början faktiskt. Jag gillade den där ghetto, gangster-stilen, när man kom till SF kändes det som man mest bara jobbade åt andra, och LV kändes det för mycket lyx. Men jag måste erkänna att när man kom hem och fick blåsa hål i några Ballas-huvuden när man kom hem igen till Grove Strett var roligt som fan. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

GTA känslan för mig är landet och den lugna och märkliga milön som finns där. Det absolut bästa som finns är att åka den långa, tråkiga motorvägen en regning natt på väg till Angel Pine och lyssna på K-Rose. Man fördjupar sina sinnen om man säger så.

Eller lyssna på RadioX i San Fierro och hoppa på massa roliga gupp med en NRG, det ska vara regnit också samt mycke blåsigt och skärmen ska vara helt suddig.

Eller åka med en Freeway i Tierra Robada och Bone County och lyssna på just Freebird. Fyfan va underbart det är.

Men det man bli mest rörd varje gång när man spelar SA är ju självklart när man kommer till Grove Street första gången och CJ säger; "Groove Street, Home. Least it work before i fucked everything up". Minnen.

Eller uppdraget Local Liquor Store med Catalina, tänker på Smack med 3 Doors Down, vet inte varför ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kul att forumet är uppe igen, höll nästan på att få panik. ^_^ Ja får jävligt bra känsla när ja åker runt i början i LS och tar över områden,bråkar med Ryder,testar vapen hos Emmet, Gör Drive-by´s med några "homies", knullar,äter,blir arg på mina "homies" när dom ger en elaka kommentarer. Ja får bra känsla när ja åker runt i en Walton med KRose på högsta volym och kraschar höbalar, Lyssnar på gnisslanden från Gant Bridge, åker med Freewayn och lyssnar på K-DST eller åker båt och lyssnar på La Raza eller Young Turks. Whee vilka minnen. :P:)

Redigerad av Reve
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det finns ju olika "känslor" och stämningar i hela spelet. som att gå eller åka igenom Los Santos i en lowrider i den orangeaktiga skymningen med en bandana runt huvudet och lysssna på Dr Dre och Cypress Hill, det är grymt skönt. likaså att åka genom öknen iklädd läderställ på en Freeway och lyssna på America eller The Who, eller att åka genom "Badlands" i en pickup och lyssna på K-Rose eller kanske Mother av Danzig.

det är ganska underbart helt enkelt. spelar SA i små portioner ibland, och då och då får man den där riktigt trevliga känslan som bara ett på alla plan välgjort spel kan ge en.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 1 month later...

Finns många bra kännslor. Köra med traktorn I morgonsolen ute på landet. :)

Grafiken är dock skit enligt mig, i allafall på ps2. Sen, är det bara jag som tycker det är störande att tiden I spelet går för fort? Man hinner inte njuta av morgonsolen eller natten gång.

Redigerad av Cyprez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Finns många bra kännslor. Köra med traktorn I morgonsolen ute på landet. :)

Grafiken är dock skit enligt mig, i allafall på ps2. Sen, är det bara jag som tycker det är störande att tiden I spelet går för fort? Man hinner inte njuta av morgonsolen eller natten gång.

Jo de där med att tiden går fort håller ja med om..

Men så dålig grafik är det inte i ps2 versionen (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har inte heller någon känsla för det längre, tyvärr men när man först gjorde dom första updragen i Los Santos och när man för första gången kom över till badlands... känslan att utforska är borta med vinden. Jag spelar det på PS2an och jag tror på någotvis känslan är större om man spelar på den; gud vet varför men kanske är det för man kan lägga sig ner i sängen eller soffan och spela osv?

Jag längtar iafall tills nästa GTA kommer ut, då man kan känna samma uphetsande känslan igen, som man gjorde för längesen.

Redigerad av Celeborn
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

:) Den mest exetrema känslan kommer första gången man crusar med en lastbil... :)

Jag speciellt brukar crusa med min moddade scania eller en dragspels buss...

Ibland stannar man för lite paus jämte motorvägen i en bensinmak... (w00t)

Kollar på bilar som drar förbi och kanske blir jagade av polisen....

MMMmmm......

As skönt... ;)

Crusa med en H2 full med gäng medlemar runt i SF.... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor