mr_tobbe Skrivet 7 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 januari, 2006 Så behöver det inte vara. Min kanske äger din, eller hur? Du kan ha 100st virus och jag 0, vem äger vem då? Nu säger jag inte att du har det men man kan ju även se på andra sätt vem som äger vem och inte bara på hårdvaran. Jo självklart men "vad ni har för grafikkort, ram minne, m.m....."=hårdvara? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 7 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 januari, 2006 (redigerad) Så behöver det inte vara. Min kanske äger din, eller hur? Du kan ha 100st virus och jag 0, vem äger vem då? Nu säger jag inte att du har det men man kan ju även se på andra sätt vem som äger vem och inte bara på hårdvaran. Det var väl mest hårdvarumässigt de menade, skulle jag tro. *EDIT* Herr Tobbe han före. Fanken. Redigerad 7 januari, 2006 av Siana Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pain To ThE MaX Skrivet 7 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 januari, 2006 Oveeeeeerkiiiiiiiiiiill Okejrå, säger bara så för att jag är lite avunsjuk men min dator räker fint^___^ Det enda som är overkill i det systemet är RAM:en. 4gb behövs inte. Är knappt (alltså finns en minimal) någon skillnad mellan 1gb och 2gb. Annars har han ju två grafikkort. Visst, ETT hade räckt - tills han går och maxxar FEAR. http://www.xbitlabs.com/articles/video/dis...x1800xl_10.html Vi ser att ett vanligt 7800GTX knappt klarar av att spela spelet i 1280X1024 (4xAA, 16xAF) - och då ska vi komma ihåg att softshadows är AV. Ett 7800GTX512 (mr.tobbe har TVÅ) är rätt spelbar med 49fps. Bäst är X1800XT (mitt X1800XT TOP är ännu snabbre ) som NÄSTAN klarar 60fps. Notera även att X1800XL (oklockat) kan jämföras med vanliga 7800GTX. Vill man spela i högre upplösningar än så krävs helt enkelt två grafikkort. Eftersom han verkar ha råd, och kunnat få tag på två stycken så behöver han även en stark processor som matar dessa kort - alltså en FX57. En AMDX2 hade väl varit ett bättre val, men nu vet jag inte när han köpte datorn så.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
oscarw_89 Skrivet 7 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 januari, 2006 Burk 1 AMD Athlon 3000+ (2Ghz) 512 Mb Kingmax Super ram MSI K8 Neo-3 moderkort Samsung Spinpoint 200 Gb HD 256Mb Gigabyte Geforce 6600 Turbo Force Edition Burk Skärm Logitech Trådlös mus & Tangentbord Massa sladdar Burk 2 HP NC6220 PM (Lap Top) Processortyp Intel Pentium M 760 2MB cache Chipset Intel 915GM Express Processorhastighet 2GHz Minnestyp DDR SDRAM II Minne som ingår 512MB Maximalt minne 2GB Minnnesplatser (Lediga) 2(1) Hårddiskstorlek 80GB 5400 RPM Hårddisktyp Ultra ATA/100 Skärmstorlek 14.1 tum SXGA+ Maximal skärmupplösning 1400 x 1050 bp Grafik (Grafikminne) Intel Graphics Media Accelerator 900, upp till 128MB delat grafikminne Floppy Medföljer ej CD/DVD/CDRW DVD/CDRW Modulplats 1 (upptagen av DVD/CDRW) Antal Seriella portar 1 Antal Parallella portar Ingen Antal USB portar 3 Antal Firewire portar Ingen Antal Infraröda portar 1 Antal VGA portar 1 Antal PC-Card-portar 1 Type I/II SD-Kortplats Ja TV-utgång Ja, S-video Ljud Ja, HP Premier Sound Modem Ja Bluetooth Ja Nätverk 10/100/1000Mbit & WiFi 802.11b/g Dockningsmöjlighet Ja Drifttid batteri Upp till 4,5 timmar Operativsystem Microsoft Windows XP Professional Svensk Pekdon Styrpinne och pekplatta Dimensioner (BxDxH) 257 x 315 x 26.5 mm Vikt 2.26 kg Gammal burk (står under skrivbordet med massa grejer uppe på) Acer något Intel pentinum II 450Mhz 128Mb ram 8Gb HD 8Mb ATI grafikkort m.m. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maxz Skrivet 7 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 januari, 2006 AMD 64 3500+ 1 GB RAM Geforce 6800GT Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 8 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 januari, 2006 Det enda som är overkill i det systemet är RAM:en. 4gb behövs inte. Är knappt (alltså finns en minimal) någon skillnad mellan 1gb och 2gb. Annars har han ju två grafikkort. Visst, ETT hade räckt - tills han går och maxxar FEAR. http://www.xbitlabs.com/articles/video/dis...x1800xl_10.html Vi ser att ett vanligt 7800GTX knappt klarar av att spela spelet i 1280X1024 (4xAA, 16xAF) - och då ska vi komma ihåg att softshadows är AV. Ett 7800GTX512 (mr.tobbe har TVÅ) är rätt spelbar med 49fps. Bäst är X1800XT (mitt X1800XT TOP är ännu snabbre ) som NÄSTAN klarar 60fps. Notera även att X1800XL (oklockat) kan jämföras med vanliga 7800GTX. Vill man spela i högre upplösningar än så krävs helt enkelt två grafikkort. Eftersom han verkar ha råd, och kunnat få tag på två stycken så behöver han även en stark processor som matar dessa kort - alltså en FX57. En AMDX2 hade väl varit ett bättre val, men nu vet jag inte när han köpte datorn så.. Skumt då att FX-57:an kostar 6000 mer än X2 4400+, dock så vinner ju X2:an på vissa tester och FX-57:an på andra, oftast i spel då. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pain To ThE MaX Skrivet 8 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 januari, 2006 Priset har aldrig något med hur bra hårdvaran presterar (visst, en aning, men inte direkt). AMDX2 är framtiden, den har två kärnor. AMD FX60 som släpps snart, är även den flerkärnig. När spel patchas till eller får stöd för dual core kommer prestandan från X2 att flyga över FX57 nivå hur enkelt som helst. Jag såg ett test med Call of duty - med och utan senaste patchen. Utan så ledde FX57 ohotat. Med nya patchen ökade X24800+s prestanda med ca 50%, placerade denna processor 40fps framför FX57:an. Det är en enorm prestanda ökning med tanke på att Cod2 är ett spel som kräver mer av grafikkort än CPU. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts