Jojje Skrivet 7 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 januari, 2006 Det är ju roligt att lyssna på musik. Men ibland finns det mer till låten än du tror. Om man vänder en låt baklänges blir det en helt ny spännande melodi. T. ex. Queens "Another one bites the dust" blir "It's fun to smoke marijuana" om man spelar den baklänges på en speciell plats. Om du vill spela en låt baklänges rekommenderar jag GoldWave. Jag hittade något roligt i Björn Rosenströms "Muffins" Ladda ner här Här är lyrics: Björn Rosenström - Muffins Nadir En hojihoj Gammal trä Naj nesjuhoj Mosajkå En girig burk med kalha Här går vi inte Fram roh Vi sitter fram Våra råg Vi sitter fram Våra råg Vi sitter fram Oh woah Auf winennen säljes till mig Och tjuckaneckomo här, sa ähmo Ramatjuckeno här Ehni jama Posta låtar du har vänt baklänges! Lyrics är inget måste, men det är ett stort plus. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 7 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 januari, 2006 . http://jeffmilner.com/backmasking.htm Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jojje Skrivet 7 januari, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 7 januari, 2006 Haha, jo, den är rolig. Den har jag sett förut, men den är klassisk! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bobbo Viking Skrivet 7 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 januari, 2006 "Åh, vilket lyckat party. Buffé!" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 7 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 januari, 2006 Spela smells like teen sprit baklänges. Blir lite grejs vid 1:47 (1:47 framlänges), och delen med "hello hello hello hello how low" blir "why live why live why live blabla". Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 7 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 januari, 2006 Spela Vermillion pt.2 baklänges så låter det som Corey sjunger: Here again. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jojje Skrivet 7 januari, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 7 januari, 2006 (redigerad) Spelade nyss Amy Diamonds "What's It In For Me" baklänges och fick fram det här. Ladda ner här Amy Diamond - What's It In For Me Fell down me Woooh shame over reset Heeee More fenishoh Woooooh una raEDIT: Spelade Frondas "Rullar Fram" baklänges, och... ja. Ladda ner här Fronda - Rullar Fram Jag ska multa dom med läppstift i rosten Jag ska mulla dom med jockihemma oss Black man Best soll! Redigerad 7 januari, 2006 av Jojje Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tija Skrivet 9 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2006 Spela smells like teen sprit baklänges. Blir lite grejs vid 1:47 (1:47 framlänges), och delen med "hello hello hello hello how low" blir "why live why live why live blabla". Har också utrönat följande ur Nirvanas Smells Like Teen Spirit: When do I run away when I'm lost I'm so scared to say Yeah, you say I should take her from you And I know it's all my fault Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
leftbehind Skrivet 9 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2006 Spela Vermillion pt.2 baklänges så låter det som Corey sjunger: Here again. Ja vaddårå? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tija Skrivet 9 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2006 (redigerad) Ja vaddårå? Om du inte märkt det så är detta en tråd om att spela låtar baklänges... Redigerad 9 januari, 2006 av Tija Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
.:Gurkan:. Skrivet 9 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2006 Han är ju leftbehind! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 9 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2006 Han är ju leftbehind! Nu kommer han ytterligare en gång förklara att han heter det efter en slipknotlåt. Var beredd. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
jaeger Skrivet 9 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2006 Nu kommer han ytterligare en gång förklara att han heter det efter en slipknotlåt. Var beredd. Hehe. För trettioelfte gången. Leftbehind, är du efterlämnad eller bara efterbliven? Provocera is the shite!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
leftbehind Skrivet 9 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2006 Jag vet mkt väl vad detta är för tråd. Men det var väll lite väl, det var ju bara here again eller vare var. Men jag ber om ursäkt, det var nog häftigt ändå. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pKz Skrivet 9 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2006 Han är ju leftbehind! Och du är en gurka då eller? Fast du består väl av 99% fett, och inte vatten. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 9 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2006 Fanns en annan slipknot låt, om man spelade den baklänges blev det typ "I love myself", eller nåt liknande. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
.:Gurkan:. Skrivet 10 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2006 Och du är en gurka då eller? Fast du består väl av 99% fett, och inte vatten. HUr visste du?!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 10 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2006 (redigerad) Finns baklänges- meddelanden i två av Franz Ferdinands låtar. Efter första refrängen i Michael hör man en mörk röst som säger något ( när man spelar det framlänges). Spelar man det baklänges hör man att rösten säger "Call your mother, she's worried about you!" Bandet spelade inte låten i Malmö, och dagen då dem gjorde det råkade vara Bobs (bassistens) födelsedag. Hela dagen tjatade resten av bandet på honom om att han borde ringa sin mor hemma i England. Så bara för skojs skull spelade man in ett klipp där Alex sa "Call your mother, she's worried about you!" och la det som ett baklängesmeddelande. Precis i slutet på Outsiders hör man också en mörk röst som säger "Fall asleep, fall asleep, fall asleep..." Baklänges blir det "Peace and love, peace and love, peace and love..." Redigerad 10 januari, 2006 av Jacker Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pKz Skrivet 10 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2006 HUr visste du?!! Jag ser dig härifrån, inte så svår och missa precis. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 10 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2006 Jag är älskare deluxe av musik/tal baklänges. Dels för att det "är" djävulens verk och dels för att det låter så damn cool. Ayep, och turligt nog är det mycket sådant inblandat i den musik jag lyssnar på, alltså vissa verser spelas upp baklänges Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts