Jump to content

Epostjänst.

SlewME
 Share

Recommended Posts

Hej.

Har valt att starta en ny epostjänst. Men för att göra detta så behöver jag viss hjälp ifrån allmänheten. Det jag vill ha hjälp med är att alla gemensamt kommer överens om en tuff domän till epostänsten. Ex. slewme@hiho.se

Ska berätta lite mer. Jag kommer att registera valfri domän men eftersom att detta kostar pengar så vill jag vara säker på att jag registrarar rätt domän, en domän som många gillar.

Om ni skulle vara intresserade utav att ha en ball epost eller bara läsa mer om projektet så går det bra att besöka http://projektet.beffo.se/

Innan ni drar ur er några dumma kommentarer så gå in på http://projektet.beffo.se/ och läs om det!

Uppskattar om fortsatta diskussioner angående domän forsätter i projektets egna forum. Det går bra att ge förslag här också.

Detta är ett projekt som Beffo Webbhotell har valt att starta för att erbjuda alla en egen hemsida helt gratis och i framtiden även en epost.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Suck....

"Projektet bygger på att skapa en helt ny epostjänst. Det vi har är en server och pengar att registera domän för.

Det är tänkt att epostutrymmet till en början ska ligga på 300MB. Detta kommer att öka då vi har köpt lite nya hårddiskar till epostservern. Servern stödjer IMAP, POP3 och SMTP. Spamskydd ingår. Allt detta helt gratis och givetvis från Beffo Webbhotell. Du kan även länka din epost från oss till en annan epost. Så när du får mail till din epost hos oss så hamnar mailet i din andra epost.

Ni kanske ställer er frågan: Varför ska beffo göra detta? Vi har ju gmail.

Hur tufft låter gmail? Gmail är ett ganska tråkigt namn på en epostadress. Vi vill erbjuda en tuff epostadress men vi vill inte konkurrera med gmail. Vi skulle aldrig klara av att konkurrera med gmail."

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Suck....

"Projektet bygger på att skapa en helt ny epostjänst. Det vi har är en server och pengar att registera domän för.

Det är tänkt att epostutrymmet till en början ska ligga på 300MB. Detta kommer att öka då vi har köpt lite nya hårddiskar till epostservern. Servern stödjer IMAP, POP3 och SMTP. Spamskydd ingår. Allt detta helt gratis och givetvis från Beffo Webbhotell. Du kan även länka din epost från oss till en annan epost. Så när du får mail till din epost hos oss så hamnar mailet i din andra epost.

Ni kanske ställer er frågan: Varför ska beffo göra detta? Vi har ju gmail.

Hur tufft låter gmail? Gmail är ett ganska tråkigt namn på en epostadress. Vi vill erbjuda en tuff epostadress men vi vill inte konkurrera med gmail. Vi skulle aldrig klara av att konkurrera med gmail."

Tack.. Vissa läser inte allt i ett inlägg. Bara det de vill läsa, tyvärr.

Som sagt. Hoppas på lite fler förslag :ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Aight, my bad... Nåväl, 300 meg gentemot Gmails 2600 känns inte så väldigt häftigt.

Och Gmail är ju ett hett namn. Gangstah-Mail in yo' face.

Sedan som det står så kan man koppla sin mail mot en annan mail om man behagar att få mailen till en annan mailkorg istället. Detta gör att du kan ha ett mailkonto hos oss och sedan få mailen till en annan mailkorg. En till fråga. Använder du allt utrymme? ^_^

Men eftersom att du inte är intesserad så behöver du inte skriva mer.

Redigerad av SlewME
Länk till kommentar
Dela på andra sidor