Upson Skrivet 6 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 januari, 2006 Hejsan folket. (ursakta men jag ar i england, darav spraket) Jag haller pa med en hemsida i flash, uppenbarligen da med knappar till olika sidor med innehall pa sajten. Nu ar grejjen sadan att jag vill att den knappen som lankar till sag "sida 1" ska vara i en annan farg nar man befinner sig pa "sida 1" sa att besokaren har en aning om var den ar pa sidan. Forstar nagon? Ge mig garna en atgard, om det ar vad som behovs, men helst inga krangliga koder, men jag tackar och tar emot allt! Tack for svar. Puss. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 6 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 januari, 2006 Ok, är hela sidan i flash? Isf är det ju bara att ändra färgen på knappen på den framen där "sida 1" är? Forstar du? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Upson Skrivet 6 januari, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 6 januari, 2006 Saken ar den att knappen inte uppdateras pa varje sida utan ligger som den ligger pa ett separat lager... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 6 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 januari, 2006 Jojo, men gör bara en keyframe. Annars kan man göra det med koder. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Upson Skrivet 6 januari, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 6 januari, 2006 Om du ville vara snall och forklara keyframe skulle jag bli sa glad! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 6 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 januari, 2006 (redigerad) F6. Markera en frame och tryck F6 så blir det bra, gör hela lagret till bara keyframes, så kan du ändra knapparna på varje frame. Redigerad 6 januari, 2006 av Patrik Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Upson Skrivet 6 januari, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 6 januari, 2006 Du menar pa knapplagret, i samma bildrutenummer som sidan jag visar? For det later logiskt i mitt huvud, det borde funka... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts