Stora_tomtefar Skrivet 6 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 januari, 2006 (redigerad) Ja, som titeln lyder så har jag återigen skrivigt ett litet spel (Inte att förglömma så har min bror gjort musiken, och en vän ljudeffekter). Durado bestämde jag att det skulle heta (Jag tänkte på ordet El Dorado, men jag insåg att även efter att "El" togs bort så var det fortfarande lite likt ursprungsorden, därför bytte jag ut O:et mot ett U ) Nu är det TYVÄRR så att min egen server inte riktigt orkar med storleken på .zip-filen, som är ungefär 35 Mb, så jag lade upp den på rapidshare istället. Det har än så länge fungerat utmärkt... Jag hoppades att det fortsätter att göra det. Hursomhelst!... Länken till nedladdningen på rapidshare finns här, och för de nyfikna kan även en liten screenie synas här. Dessutom kan jag tillägga att själva spelet går ut på något ack så simpelt som att skjuta de rosa konstiga sakerna, hålla sig undan från de röda sakerna, inte krocka med hinder och att få så mycket poäng som möjligt (som pinsamt nog inte sparas i en highscoretabell... Hehe...) Kom gärna med synpunkter och vad ni tycker bör finnas med, och vad som inte bör finnas med. Då blir jag glad! (Men jag gör antagligen inget åt det, såvida ni inte hittar en überbugg som förstör hela spelet, ty jag håller just nu på med ett helt annat spel och orkar inte sätta mig in i Durados kod igen ) Nåja. Mycket nöje på er! Redigerad 6 januari, 2006 av Stora_tomtefar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Blues Skrivet 6 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 januari, 2006 Riktigt kul! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Marquis Skrivet 6 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 januari, 2006 Tänkte bara säga att filerna på rapidshare väl inte går att ladda ner mer än 30 ggr elelr nått, sen måste man regga sig eller hur var det nu? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stora_tomtefar Skrivet 6 januari, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 6 januari, 2006 Tänkte bara säga att filerna på rapidshare väl inte går att ladda ner mer än 30 ggr elelr nått, sen måste man regga sig eller hur var det nu? Det är mycket möjligt, men det är en så länge bara en tillfällig lösning. Skall försöka fixa den på servern. Huvudsaken är väl att man KAN ladda ned det, aight? @Blues Tackar. Känns fint att du tyker så Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bobbo Viking Skrivet 6 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 januari, 2006 Jag har ingen lust att spela Skepplanda-spel. Fast det é säkert jättebra och gulligt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stora_tomtefar Skrivet 6 januari, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 6 januari, 2006 Jag har ingen lust att spela Skepplanda-spel. Fast det é säkert jättebra och gulligt Du skulle bara veta Typ värsta skepp... Som man kan landa Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bobbo Viking Skrivet 6 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 januari, 2006 Du skulle bara veta Typ värsta skepp... Som man kan landa Jag syftade på spelet men hålan é nog också mysig Skeppslunden låter finare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 9 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2006 Det var lite svårt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 9 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2006 Ah, jag har längtat efter en skärmtäckande bakrund som blinkar epileptiskt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stora_tomtefar Skrivet 9 januari, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2006 Ah, jag har längtat efter en skärmtäckande bakrund som blinkar epileptiskt. Nu hänger jag inte riktigt med? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 9 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2006 (redigerad) Nu hänger jag inte riktigt med? När man startar spelet blinkar det svart och vitt så man blir galen. Redigerad 9 januari, 2006 av Siana Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bullet Skrivet 9 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2006 När man startar spelet blinkar det svart och vitt så man blir galen. Ja. Stängde skiten direkt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stora_tomtefar Skrivet 9 januari, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2006 När man startar spelet blinkar det svart och vitt så man blir galen. Det var skumt... Har inte hänt innan... Nåja, det skedde säkert bara för er. (Ni har väl directX 8.1, gossar? ) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 9 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2006 Det var skumt... Har inte hänt innan... Nåja, det skedde säkert bara för er. (Ni har väl directX 8.1, gossar? ) Nice, men du borde kolla lite på kollisionerna! Vad använde du när du gjorde det? (program?, språk?) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stora_tomtefar Skrivet 9 januari, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2006 Nice, men du borde kolla lite på kollisionerna! Vad använde du när du gjorde det? (program?, språk?) Som vanligt använde jag DarkBasic... Bygger på det vanliga Basic, fast annorlunda kommandon. Samma grundprinciper dock; If Then Do loop for next goto gosub And so on Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 9 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2006 Som vanligt använde jag DarkBasic... Bygger på det vanliga Basic, fast annorlunda kommandon. Samma grundprinciper dock; If Then Do loop for next goto gosub And so on Wie, ok, har du gjort 3D-modellerna själv? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stora_tomtefar Skrivet 9 januari, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2006 Wie, ok, har du gjort 3D-modellerna själv? Jupps. Använde anim8or. Körde fegstilen på sakerna man ska skjuta... Gör en boll, subdividera med något positivt eller negativt tal två gånger, och beskåda resultatet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkfejs Skrivet 11 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 januari, 2006 Var får jag tag på anim8or Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Blues Skrivet 11 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 januari, 2006 Var får jag tag på anim8or Prövat www.anim8or.com? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Dumbom Skrivet 11 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 januari, 2006 Var får jag tag på anim8or Jag måste passa på dig att ge dig ett hett länktips. http://www.google.se Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts