Jump to content

Bärbara Playstation

Vice.
 Share

Recommended Posts

Sökte på PSP men hittade inget så...

Köpte denna maskin i går. Sjukt fin grafik men jag är besviken på knapparna. Den hörgra spaken saknas på PSP:n och det är mycket svårare att styra utan den. Man är van att använda två spakar. När man spelar det nya GTA spelet så blir det inte samma känsla. Stort minus till Sony för den missen tycker jag.

Någon mer som har PSP?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Japp jag har en PSP och gillar den skarpt. Har använt den som både filmspelare, mp3-spelare och som spelmaskin. Jag fick GTA: LCS nu för några dagar sen och gillar det skarpt men som du säger så blir kontrollen aningen knepig. Ibland så är knapparna inte särskilt tryckkänsliga heller. Men en väldigt bra maskin är det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En fråga till ang. PSP: (Köpte det utan manual) Kan man spela med någon annan?

Personen måste personen befinna sig brevid en då eller kan man spela över "nätet"? Hur gör man i så fall? Behövs något extra?

Du måste ha tillgång till internet, sen kan du nog spela med nån i Japan om du vill..

tror jag

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag, erfaren PSP ägare, ska nog kunna komma med några svar :P

Ang. Multiplayer. Du kan antingen spela mot en kompis i närheten då genom WLAN funktionen som du startar genom att dra ner den lilla knappen på nedre vänstra sidan av PSP:n. Sen söker du bara med hjälp av spelet efter andra spelare. Du kan också spela över internet även det med WLAN funktionen men du måste då, precis som när du vill koppla upp dig till internet, så måste du koppla upp dig till en trådlös uppkoppling i närheten. Brukar funka nästan var som helst i storstäder.

Ang. "Bränning" av UMD-skivor så nja. Du måste ju då ha sönder plastskyddet som måste vara på för att du ska kunna spela spelet och sådana säljs inte vad jag vet. Sen ska spelen vara väldigt skyddade för att kunna kopieras.

Azore, ja ungefär som Gamecubens skivor. Men dom ligger i ett speciellt plastfodral för att man ska kunna spela med dom.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 3 weeks later...

Ville bara snabbt saga att funderar ni pa att kopa PSP sa lat bli. Kopte den for att ha i Thailand men har spelat 3-4 ggr bara. Jag kopte 4 spel har (jatte billigt har, typ 150 svenska kronor) men det e super dalig grafik, och spelkanslan gar inte att gemfora mot tex PS2. Det ar jatte jobbight att spela pa den.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ville bara snabbt saga att funderar ni pa att kopa PSP sa lat bli. Kopte den for att ha i Thailand men har spelat 3-4 ggr bara. Jag kopte 4 spel har (jatte billigt har, typ 150 svenska kronor) men det e super dalig grafik, och spelkanslan gar inte att gemfora mot tex PS2. Det ar jatte jobbight att spela pa den.

Det tycker jag var och en får bestämma själv. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har en PSP och jag kan säga som så att jag hellre spelar på den än mina stationära, det beror nog på att jag alltid har haft en förkärlek att kunna spela varsom helst, (har Nintendo DS med).

Så, om man gillar att lira lite GTA på toaletten så är det ju ett självklart köp. Fast visst, Nintendo DS har mer spel som är "bärbara".

Edit: Glöm bort det här inlägget, har helt ändrat uppfattning, PSp 'r inte värd att köpa, spelar hellre på PS2, Xbox eller X360 än den. Samma spel fast i nerskalat format. Nä, Nintendo DS tillför något nytt och originella och bra spel.

Redigerad av Frostic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 1 month later...

Bra att det kom upp en PSP-tråd! (Vad nu den gör i ett GTA-forum.)

I alla fall, jag har lite frågor som jag hoppas att någon erfaren ska svara på:

1. Vad jag har fattat det som så finns det två 'paket', Value Pack och Giga Pack. Jag antar väl att Giga Pack:et innehåller ett 1GB kort istället för 32MB som Value Pack har?

2. Jag vill givetvis spela på PSP:n, möjligtvis ha några låtar och några filmer (fotbollsklipp etc.). Vad är rimligt för mig? Räcker 32MB eller ska jag satsa på en gig? För det är väl filmerna (om jag inte köper de på UMD förstås), bilderna och musiken samt sparfiler till spelet som går på minneskortet eller?

Så alltså, 32MB eller 1GB. Och svara gärna på mina andra små frågor.

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så alltså, 32MB eller 1GB.

Kollade vad de olika paketen kostade på webhallen och det skiljde bara 400 kr mellan dem och för det får du inte ett 1 gb minneskort. 32 mb är ju ingenting om du vill ha låtar och filmer på den också så jag skulle ta giga pack om jag var du.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor