RavenE Skrivet 9 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2008 Såg nyss s05e03, GRYMT bra avsnitt! Jag var rädd att dom skulle tappa spänningen, men nejdå, det äger ändå! Jag ÄLSKADE scenen när Lincoln tog yxan och gick in i huset, utan att ens tveka. Och när dom skulle fly, jävlar vad jag älskar känslan av att dom är erfarna. När man jämför Michael med datanörden så var det kung att se hur lugn han var istället för den andra. Och biljakterna är bättre! Sen gillas slutet, Mahone och Lincoln, oväntat! Gillar båda karaktärerna starkt nu! Håller med om yx -scenen! Så jävla skön. Känns som att det börjar hända saker nu, älskar det! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 9 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2008 Omfg! Prison Break är ta mig fan i Lost-klass. Detta är helt sjukt. Hur har dom lyckats har jag ingen aning om, men avsnitten blir bara bättre och bättre. Så många dör och så många blir tagna. Man blir ju nästan besatt av att tänka på vad som händer härnäst. Man kunde dragit ut detta avsnitt på säkert tre-fyra avsnitt om man velat, men istället så packar man in allt i ett, som gör att känslan blir helt magnifik. Något som man definitivt gjort underbart. Klippningen är bättre har jag märkt och även skådespelarna känns ännu bättre. Det är bara att kolla på slutscenen. Fy helvete vad känslosam och vad underbart Mahone reagerar. Yx-scenen är även den en favorit. Gillade verkligen kamerahanteringen när han tar yxan och börjar gå inåt. PB äger! Trodde att jag aldrig skulle säga det efter säsong 1. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Magic Skrivet 9 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2008 (redigerad) Yes! Yxan var tung, älskar när Linc kör gangstastilen. "Mahone" har alltid varit en bra skådespelare tycker jag. Till exempel under hans drog- och abstinensperiod i tidigare säsonger. Redigerad 9 september, 2008 av Mr.Magic Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 9 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2008 Omfg! Prison Break är ta mig fan i Lost-klass. Detta är helt sjukt. Hur har dom lyckats har jag ingen aning om, men avsnitten blir bara bättre och bättre. Så många dör och så många blir tagna. Man blir ju nästan besatt av att tänka på vad som händer härnäst. Man kunde dragit ut detta avsnitt på säkert tre-fyra avsnitt om man velat, men istället så packar man in allt i ett, som gör att känslan blir helt magnifik. Något som man definitivt gjort underbart. Klippningen är bättre har jag märkt och även skådespelarna känns ännu bättre. Det är bara att kolla på slutscenen. Fy helvete vad känslosam och vad underbart Mahone reagerar. Yx-scenen är även den en favorit. Gillade verkligen kamerahanteringen när han tar yxan och börjar gå inåt. PB äger! Trodde att jag aldrig skulle säga det efter säsong 1. Scenen när Michael skäller ut mr.jagharglömtnamnet i början är också värd att nämnas! Grymt bra ilska i hans röst där! Även scenen då dom får Sucres sms där det står "RUN!" och dom bara släpper allt och sticker, dom känns så tajta på nåt sätt, ingen tvek, ingen oro, utan, säger nån nåt, så tror vi på han och gör det. Och, var är det egentligen för fel på Michael? Är han dödssjuk nu eller nåt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DimpZ Skrivet 9 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2008 (redigerad) Och, var är det egentligen för fel på Michael? Är han dödssjuk nu eller nåt? Undrar jag med, näsblod och en massa huvudvärk är väl int så bra Grymt avsnitt btw! Redigerad 9 september, 2008 av DimpZ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 10 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 september, 2008 Undrar jag med, näsblod och en massa huvudvärk är väl int så bra Grymt avsnitt btw! Well, serien måste ju få ett slut och vad vore inte bättre än att låta protagonisten dö. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 10 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 september, 2008 Well, serien måste ju få ett slut och vad vore inte bättre än att låta protagonisten dö. I'd love it! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 11 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 september, 2008 Såg nyss s05e03, GRYMT bra avsnitt! Jag var rädd att dom skulle tappa spänningen, men nejdå, det äger ändå! Jag ÄLSKADE scenen när Lincoln tog yxan och gick in i huset, utan att ens tveka. Och när dom skulle fly, jävlar vad jag älskar känslan av att dom är erfarna. När man jämför Michael med datanörden så var det kung att se hur lugn han var istället för den andra. Och biljakterna är bättre! Sen gillas slutet, Mahone och Lincoln, oväntat! Gillar båda karaktärerna starkt nu! Helt sant, i stället för att Michael tänker ut någon snillrik plan gör Lincoln något så impulsivt är det klart att folk älskar det, det har ju aldrig hänt förut. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 11 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 september, 2008 Ogillade de två nya avsnitten starkt. Det hela kändes som en dålig actionfilm med alla pinsamma dialoger, "gadgets" och folk som dog och återuppstod . Jag verkar dock vara ensam om att tycka så. Jag instämmer. Har sett första avsnittet hittills och överväger starkt att sluta kolla på det som en gång var det bästa TV-programmet någonsin. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 11 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 september, 2008 Jag instämmer. Har sett första avsnittet hittills och överväger starkt att sluta kolla på det som en gång var det bästa TV-programmet någonsin. Ge de andra två avsnitten en chans! Första tyckte jag var " ", men det bättrade på sig rejält under de två följande! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 11 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 september, 2008 Ge de andra två avsnitten en chans! Första tyckte jag var " ", men det bättrade på sig rejält under de två följande! Agree, första är mer så dom kan förklara hur det leder till hur det ska vara. Dom andra är, somsagt, bättre! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 16 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 september, 2008 Kollade nyss S04E04.Det var ett relativt bra ansnitt och det hände betydelsefulla saker hela tiden. Undra hur de ska hantera firman som är efter sara nu?? Mitt schema passar in ganska bra till PB. Börjar först 13.20. Stiger upp på morgon och slår igång datorn för att ladda hem PB. Medans jag laddar hem äter jag lite frukost sedan är jag klar för ett avsnitt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 16 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 september, 2008 Mja. Dagens avsnitt kändes lite.. random. Visst hände det saker, men enligt mig höll det inte lika hög klass som förra. Det mest spännande var att firman nu närmar sig Sara med stormsteg. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Skotten_31 Skrivet 16 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 september, 2008 Prison break handlar inte ens om "Prison break" längre, alltså de rymmer inte från något jävla fängelse. Kan dem inte lägga ner serien innan de floppar stort!?!?! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 16 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 september, 2008 Mja. Dagens avsnitt kändes lite.. random. Visst hände det saker, men enligt mig höll det inte lika hög klass som förra. Det mest spännande var att firman nu närmar sig Sara med stormsteg. Jag tycker du har fel. Dagens avsnitt var minst lika bra som de andra tre. Jag kan erkänna att min puls låg högre än i de andra avsnitten. Det fanns tyvärr inga riktiga minnesvärda scener och jag tyckte allt om Sarah var uselt i detta avsnitt, men de höll ändå. Jag gillade verkligen avsnittet på grund av gemenskapheten som bara blir större och större och jag tycker om att Bellick blir lite mer respekterad. Jag gillar för övrigt verkligen Lincolns klädstil! T-Bag is back! Och det märks! Vilket är grymt roligt! Oj vilken chock jag fick när Lincoln fick syn på T-Bag! Kommer bli otroligt intressant att se vad han hittar på och ännu mer intressant kommer det vara att se hur den svarte mannen bara närmar sig mer och mer. Prison break handlar inte ens om "Prison break" längre, alltså de rymmer inte från något jävla fängelse. Kan dem inte lägga ner serien innan de floppar stort!?!?! Men herregud. Du och fiskaren är sådana hemska whiners så det inte är sant. Ska du sitta och klaga på exakt allt och alla? Du tycker att serien ska läggas ner, det är din åsikt, jag har ingenting emot den. Enligt mig själv tycker jag de antingen borde lagt ner den efter säsong två eller fortsatt och fortsatt, precis som de gör nu. Säsong fyra har överraskat mig väldigt mycket och om du inte hunnit se något av säsong fyra tycker jag du ska göra det. Enligt mig har den fått en hel nytändning! Angående uttrycket Prison Break har jag tidigare beskrivit varför jag fortfarande tycker att namnet kan förknippas med grundkonceptet. Läs nedan. Jag tycker fortfarande de har lite av självaste grundkonceptet kvar. De är ju tvungna att lösa det här med Silla (hur det nu stavas) för att bli fria. Om de inte gör det, åker de tillbaka in i fängelset. Man kan ju tolka det på olika sätt, men jag tycker att namnet Prison Break visar fortfarande att de försöker "slå" sig ur fängelset, bara på ett lite mer annorlunda sätt. Håller med. Det hade ju dessutom varit grymt konstigt om anledningen till det som hänt, alltså hela tiden från början, inte skulle få någon fortsättning och lösning. Jo precis. De är fortfarande fångar eftersom de inte är fria och det ända sättet att bryta sig ur det här fängelset är att stoppa "the company" för gott. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 16 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 september, 2008 T-Bag is back! Och det märks! Det kan jag hålla med om är ett stort plus, men i övrigt tycker jag att detta kändes som ett ganska.. jag vet inte vilket ord jag söker, så jag skippar det. Men det är fortfarande spännande, det är det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 17 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 september, 2008 Vad alla naysayers helt glömmer bort och stirrar sig blinda på just orden Prison Break är ju hela grundidén bakom. Bara för det heter Prison Break betyder det inte att hela serien ska handla om just det. Början av serien handlar om det och namnet passar utmärkt. Skulle dessa naysayers viljat att serien bytte namn efter varje säsong? S01: Prison Break from Fox River. S02: On the run! S03: Prison Break from Sona. S04: Scylla! Ja, jävlar vad fyndigt. Hela grejen med Prison Break är inte ordagrant och översatt en serie om att bryta sig ut från ett Fängelse. Spoilers, bör inte läsas av folk som inte sett serien. Har du sett S01 så är det lugnt. Lincoln är dömd till döden för ett brott han inte begått, vilket The Company har gett Lincoln skulden. Detta är inget man vet i början, annars hade serien isf kunnat heta något som anknyter till just The Company, vilket är vad serien egentligen handlar om och inte att bryta sig ut från ett fängelse. Det är med ganska stor sannolikhet så manusförfattarna också fick sina första idéer. Låt en grupp med högt uppsatta göra något och skylla på andra, som i sin tur kommer stå upp mot gruppen och slå tillbaka.. hårt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 19 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 september, 2008 Nu har jag tagit ifatt, och jag gillar't faktiskt. Sarah/Michael-romansen är dock bara jobbig, hoppas den svarta får tag på henne så vi slipper det där. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 19 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 september, 2008 Nu har jag tagit ifatt, och jag gillar't faktiskt. Sarah/Michael-romansen är dock bara jobbig, hoppas den svarta får tag på henne så vi slipper det där. Inget jag direkt stör mig på, men det känns faktiskt inte så Prison Break, nu när du säger det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 20 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 september, 2008 Nu har jag tagit ifatt, och jag gillar't faktiskt. Sarah/Michael-romansen är dock bara jobbig, hoppas den svarta får tag på henne så vi slipper det där. Mja, håller med. Första blev jag glad när jag hörde att hon skulle komma tillbaka, men nu känns det bara drygt att hon ska hålla på att gnälla. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts