Jump to content

Erat hemliga barskåp

The Dude
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 233
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Varför inte säga till era föräldrar att ni dricker? Det fattar de väl visserligen själva. Bättre att föräldrarna vet vad ungarna sysslar med än att de super som faen.

Mina föräldrar köpte ut till mig när jag var yngre. Typ 2 flaskor vin. Farsan sa bara: "Ja, då vet jag vad och hur mycket du dricker iallafall"

Tror att många rå super mycket bara för att det är sånt hemlighetsmakeri.

Det viktiga är ju inte hurvida du dricker eller ej utan hur du förhåller dig till alkohol.

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför inte säga till era föräldrar att ni dricker? Det fattar de väl visserligen själva. Bättre att föräldrarna vet vad ungarna sysslar med än att de super som faen.

Mina föräldrar köpte ut till mig när jag var yngre. Typ 2 flaskor vin. Farsan sa bara: "Ja, då vet jag vad och hur mycket du dricker iallafall"

Det viktiga är ju inte hurvida du dricker eller ej utan hur du förhåller dig till alkohol.

Jag tror att man dricker minst lika mycket om föräldrarna bidrar med alkholen för jag gissar på att du inte nöjde dig med en skvätt vin på kvällarna när du festade.

Visst vet mina föräldrar om att jag dricker men jag tror ändå att det skulle kännas lite olustigt för mamma att gå in i sin 17-åriga sons rum och det står 2 flaskor fulsprit och en 70% Absint fint uppställda i bolhyllan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Text

Njo, jag nöjde mig med vinet eller cidern eller vad de nu köpte till mig.

Oftast iallfall.

Tror som sagt det hänger på hur man förhåller sig till det. Om jag utgår från mig själv så när jag får ungar så ser jag hellre att min son kommer till mig och säger: "Ska festa ikväll och behöver dricka." och jag köper några cider till honom eller vad han nu vill ha än att han istället går och dricker HB, smuggelsprit eller nått annat skit. Man har ju mer kontroll på ungarna om man vet vad de gör.

Men det är klart att man inte skulle ge ungen 2L starksprit när den är 14.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dricker inte så ofta sprit så jag har inga flaskor att gömma

dricker jag öl eller vin så brukar jag fixa det samma dag och efter som det brukar ta slut på en kväll så har jag inget kvar att förvara

i våras hade jag dock några öl gömda bakom några i garage i typ 2 månader som jag glömde av, dom var jäste å goa sen :wub:

gömde också en gång en flaska vin i skogen typ 100 meter hemifrån :) (det är ju lite jobbigt att smuggla ut saker)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I don't know about you, men jag blir iaf ganska wasted på två flaskor vin...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor