Eudoros Skrivet 20 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2008 Njae, men det kännas att folk inte tänker sig för ibland (väldigt ofta). Jag tycker det låter trevligare med conceptet som Cyprez nämde, än att vara på en fest och dricka, där kompisar blir nersparkade och folk stjäl datorer. (MyStiCs kväll) Ta inte det jag skriver så seriöst, det är bara vad jag tror. Det var - som Tweak sade - en rätt skev jämförelse, ja. Festen Mystic nämnde var verkligen ett skräckexempel, och på festerna jag brukar vara är det då inte ofta det förekommer nedsparkningar och stöld, men visst händer det på vissa skräckexempel. Men dom verkar ju verkligen avskräcka er. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xazzi Skrivet 20 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2008 Trollvarning på Nikolai, eh? Känns nästan som Teoman. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 20 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2008 jo det du skrev är gay definierat Leta reda på någon/något ord eller mening som definerar gay i det jag skrev. Brukar folk dricka för att må dåligt, spy och gå vingligt tror du? Då har du verkligen missuppfattat det hela - alternativt aldrig varit full. Japp. Det finns människor i de yngre tonåren som dricker enbart för att bli full. En del tycker inte ens om vad de dricker utan ''tvingar'' i sig. Jag vet att det är chockerande och att dessa människor inte förtjänar att klassas som människor, men det bara är så. Fjortisar, en bra benämning. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 20 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2008 Japp. Det finns människor i de yngre tonåren som dricker enbart för att bli full. En del tycker inte ens om vad de dricker utan ''tvingar'' i sig. Jag vet att det är chockerande och att dessa människor inte förtjänar att klassas som människor, men det bara är så. Fjortisar, en bra benämning. Haha, inte är det chockerande. Jag brukar oftast dricka vodka och det smakar bajs. Jag dricker för att bli full, är jag fjortis? Ska jag inte klassas som människa? Du är fan blåst. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 20 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2008 (redigerad) Haha, inte är det chockerande. Jag brukar oftast dricka vodka och det smakar bajs. Jag dricker för att bli full, är jag fjortis? Ska jag inte klassas som människa? Du är fan blåst. Jo, nog fan är det chockerande. Om du är fjortis eller inte vägrar jag uttala mig om. Redigerad 20 januari, 2008 av Cyprez Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 20 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2008 Haha, inte är det chockerande. Jag brukar oftast dricka vodka och det smakar bajs. Jag dricker för att bli full, är jag fjortis? Ska jag inte klassas som människa? Du är fan blåst. Men det känns ju ändå lite onödigt: "Åh, fan ikväll ska jag bara dricka för att bli full, skitsamma vad jag dricker bara jag får bli full" Jag dömer ingen så som Cyprez gör, jag kallar inte en sådan för fjortis, att denne person inte är en människa eller "chockerande". Men jag själv dricker aldrig bara för att bli full, utan för att det är gott eller tar ett par glas när man hänger med kompisar. Men jag måste erkänna att jag kan ta en hutt med ren vodka. Men det är mest för jag gillar känslan när magen blir så varm. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 20 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2008 Men det känns ju ändå lite onödigt: "Åh, fan ikväll ska jag bara dricka för att bli full, skitsamma vad jag dricker bara jag får bli full" Jo, fast så resonerar inte jag. Det blir roligare när man har druckit. Och jag tycker att allt är äckligt, liksom. Och jag väljer att det roliga överväger det äckliga. Och det är ju inte fyllan som är kul, bara att man blir gladare och roligare. Fast jag känner mig ändå ful som säger så, det ska jag erkänna. Men ja.. Jag vet inte. Så är det i alla fall. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 20 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2008 Men det känns ju ändå lite onödigt: "Åh, fan ikväll ska jag bara dricka för att bli full, skitsamma vad jag dricker bara jag får bli full" Vadårå? Alkohol är en drog. Varför tar man en drog? Jo, för att berusa sig. Varför skulle man ta drogen om man inte menade att berusa sig? DET är onödigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 20 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2008 Vadårå? Alkohol är en drog. Varför tar man en drog? Jo, för att berusa sig. Varför skulle man ta drogen om man inte menade att berusa sig? DET är onödigt. Ja, fasen! Sen kan Cyprez snacka om hur mycket han gillar sina cigariller och sin whiskey hur mycket han vill... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 20 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2008 (redigerad) Jo, fast så resonerar inte jag. Det blir roligare när man har druckit. Och jag tycker att allt är äckligt, liksom. Och jag väljer att det roliga överväger det äckliga. Och det är ju inte fyllan som är kul, bara att man blir gladare och roligare. Fast jag känner mig ändå ful som säger så, det ska jag erkänna. Men ja.. Jag vet inte. Så är det i alla fall. Okej, då förstår jag dig bättre. Vadårå? Alkohol är en drog. Varför tar man en drog? Jo, för att berusa sig. Varför skulle man ta drogen om man inte menade att berusa sig? DET är onödigt. Jag kan inte prata om varför man tar droger då jag inte har testat det. Vet inte hur man resonerar om huruvida man tar det eller inte. Men. Jag vet att jag inte dricker för att bli full/så full som möjligt. Visst att bli full tillkommer ju, men jag dricker hellre lite och gott än mycket och äckligt. Kvalitet framför kvantitet så att säga. Jag skulle med andra ord hellre dricka något som är gott och inte bli speciellt full än att dricka något äckligt bara för att bli full. Har du uppfattat mig korrekt rätt? Redigerad 20 januari, 2008 av eXotic Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 20 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2008 Jag kan inte prata om varför man tar droger då jag inte har testat det. Vet inte hur man resonerar om huruvida man tar det eller inte. Vad snackar du om? Jag sa 'drog', inte 'narkotika'. Alkohol är en drog. Du har druckit alkohol, du har tagit en drog. Hursomhelst så finns det annat som är gott att dricka. Jag tycker ni romantiserar findrickandet. Ni kan omöjligt sitta och dricka ren whiskey ENDAST för att det smakar gott. Ni bara lurar er själva att det är gott. Om ni tvunget vill ha alkoholsmaken så finns det vodka-extrakt och liknande som du och cyprez kan hälla i eran saft så att den smakar bajs. Missuppfatta mig rätt dock, jag dricker öl som smakar gott, jag dricker drinkar som smakar gott men jag skulle inte sitta och smutta på en drink om jag inte gjorde det för att bli berusad. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 20 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2008 Vad snackar du om? Jag sa 'drog', inte 'narkotika'. Alkohol är en drog. Du har druckit alkohol, du har tagit en drog. Hursomhelst så finns det annat som är gott att dricka. Jag tycker ni romantiserar findrickandet. Ni kan omöjligt sitta och dricka ren whiskey ENDAST för att det smakar gott. Ni bara lurar er själva att det är gott. Om ni tvunget vill ha alkoholsmaken så finns det vodka-extrakt och liknande som du och cyprez kan hälla i eran saft så att den smakar bajs. Missuppfatta mig rätt dock, jag dricker öl som smakar gott, jag dricker drinkar som smakar gott men jag skulle inte sitta och smutta på en drink om jag inte gjorde det för att bli berusad. Ah, jag missläste din drogrelaterade del. Nej, jag dricker inte sprit rent för godhetens skull, men det var ett inflikande från mig. "Men jag måste erkänna att jag kan ta en hutt med ren vodka. Men det är mest för jag gillar känslan när magen blir så varm." alltså dricker jag aldrig det rent för att bli full. Whiskey som du nämner har jag däremot aldrig druckit. Vi får inte tag på sådana finheter här borta. Men, jag lurar inte i mig om att någonting är gott, när jag inte dricker ren vodka så är den blandad som någon drink och det är verkligen inte ofta det smakar alkohol. Nej, men där är vi olika, jag dricker som sagt hellre gott än för att bli full. Så för att försöka förklara igen. Får jag välja mellan ett glas med bara vodka, eller en vodkadrink som smakar gott så väljer jag vodkadrinken även fast den innehåller mindre alkohol så jag blir mindre full. Men ja, även jag har i mina dagar druckit mindre goda saker bara för att, men aldrig under de senaste 1½ - 2 åren. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 20 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2008 Vad snackar du om? Jag sa 'drog', inte 'narkotika'. Alkohol är en drog. Du har druckit alkohol, du har tagit en drog. Hursomhelst så finns det annat som är gott att dricka. Jag tycker ni romantiserar findrickandet. Ni kan omöjligt sitta och dricka ren whiskey ENDAST för att det smakar gott. Ni bara lurar er själva att det är gott. Om ni tvunget vill ha alkoholsmaken så finns det vodka-extrakt och liknande som du och cyprez kan hälla i eran saft så att den smakar bajs. Missuppfatta mig rätt dock, jag dricker öl som smakar gott, jag dricker drinkar som smakar gott men jag skulle inte sitta och smutta på en drink om jag inte gjorde det för att bli berusad. Jag dricker endast det som jag verkligen tycker smakar gott, exempelvis whisky. Smakade det äckligt hade jag aldrig druckit det. Det är starkt, smakar gott och jag njuter av det. Just därför dricker jag det. Är någon dryck litet imot min smak dricker jag det inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 20 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2008 (redigerad) Japp. Det finns människor i de yngre tonåren som dricker enbart för att bli full. En del tycker inte ens om vad de dricker utan ''tvingar'' i sig. Jag vet att det är chockerande och att dessa människor inte förtjänar att klassas som människor, men det bara är så. Fjortisar, en bra benämning. Jag håller med. Slödder och wt-ungar, usch! Vadårå? Alkohol är en drog. Varför tar man en drog? Jo, för att berusa sig. Varför skulle man ta drogen om man inte menade att berusa sig? DET är onödigt. Du har fått ett och annat om bakhoven. Ja, alkohol är en drog men samtidigt är alkohol också en dryck i många olika former som kan kopplas till vår matkultur. Därmed kan alkohol mycket väl avnjutas även utan syfte att berusa sig. Det gjorde jag personligen senast igår. LOUNGE-08 Redigerad 20 januari, 2008 av Umberto Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 20 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2008 (redigerad) Vad tror du Vänta lite nu fattar jag inte :S Är datorn inne i chassit? Vadå är chassit dator fodralet eller vad man nu ska säga?. Mina föräldrar letar inte men försäkerhets skull vill jag ändå ha ett bra gömställe... Vet inte vad jag ska tro? Då du verkligen inte verkar så klyftig eller så är du 12år så har jag svårt å tänka mig att du röker på, men tydligen så hade jag fel.. Plus att du gömmer saker för dina föräldrar..Bevisar väl din ringa ålder. eller? Redigerad 20 januari, 2008 av FerkurZ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 20 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2008 (redigerad) Han är ett troll. Jag hatar troll. http://www.gtasajten.com/forum/style_emoticons/default/dry.gif Edit: Redigerad 20 januari, 2008 av Cyprez Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 20 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2008 Man dricker för att bli full. Är det någon som har provat att gå på krogen nykter? Det suuger. Man känner sig tung som en sten och alla människor skriker och är jobbiga. Men vad kan inte lite sprit råda bot på? Öl kanske jag dricker ibland för att ha trevligt (inte ofta). Vin dricker jag ibland för att bli accepterad av gruppen, det smakar skit. Dricker det aldrig för att bli full. Dricka whisky på sitt rum i smyg för att det är gott låter sorgligt. Dricka sprit för att ha kul är också lite sorgligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 21 januari, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2008 Dricka whisky på sitt rum i smyg för att det är gott låter sorgligt. Dricka sprit för att ha kul är också lite sorgligt. Hur får du det till att vara sorgligt? Jag vet inte om du la tygden i ditt uttalde på "i smyg" för det finns väl inte så många personer som dricker whisky i hemlighet? Jag tar ett glas whisky framför datorn då och då utan att jag eller någon annan sörger särskillt mycket. Och seriöst människor, varför tror ni systembolaget säljer över 3000 olika alkoholhaltiga drycker om det inte för att folk tycker det är gott? Extra förundrad över att L_Voll skriver detta som är relativt vuxen... och P-C som är relativt intelligent. För min egen del så dricker jag såklart extra mycket för att bli berusad om det är fest, men i 9 av 10 fall så är det till mat eller kanske nån avec till kaffet, inte fan är det för att supa sig full Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
emo Skrivet 21 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2008 inte fan är det för att supa sig full I disagree Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 21 januari, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2008 I disagree Jag pratar om mina alkoholvanor... inte dina. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts