Jump to content

Half life 2 problem

P1rsson
 Share

Recommended Posts

När jag ska installera spelet komemr det först upp installation av steam, vilket jag INTE vill instalera men tydligen inte kan skippa. När jag sedan instalerat det och ska spela half life 2 så hittar jag först inte hl2 mappen och när jag trycker på genvägen kommer steam upp! hur ska jag göra för att spela?!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Förstår inte riktigt vad du menar.

Men problemet är alltså att det verkar som att hl2 inte är instalerat på datorn trots 5 skivor varit i.

Om jag t.ex går in på start å valve då finns det Half life 2.exe men trycker jag på den går bara steam igång, inget annat. Så hur ska jag göra för att spela hl2?!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Aha okej :( jo nu fick jag igån det! Grejen var det att d stog Half life 2 : DEMO.

Så jag tänkte attt d va ett demo men d går att spara å allt så d e nog spelet då. :) nu ska jag fortsätta lira, men kan någon dra storyn väldigt kort på svenska så jag fattar lite :P åh varför e d massa soldater som är emot en, har bara kommit till viseteringen eller vad det var där en kille var undercover..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Aja, fick igång det tillslut. Nu har jag då lite frågor som jag ställde tidigare:

1. Varför går vakterna runt med gasmasker och varför är dom emot andra mäniskorna och vilka är dom?

2. Varför gör dom så kallade blokader i vissa områden?

3. Kan nån lite kort dra storyn? Vad gör man i City 17? Och vad är city 17?!

Allt tills vidare ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Aja, fick igång det tillslut. Nu har jag då lite frågor som jag ställde tidigare:

1. Varför går vakterna runt med gasmasker och varför är dom emot andra mäniskorna och vilka är dom?

Allt tills vidare ^_^

Har du spelat HL1?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan ignen svara på mina frågor ifall ni nu missat dom? =)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor