eliizar Skrivet 26 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 26 november, 2005 Någon som har lust att förklara hur man läser av gitarr tabs t.ex. som denna LÄNK Har googlat, men det ger mig inget...kanske bättre om nån som kan förklarar. Och jag kan akord men det är det att jag inte vet hur man läser av sånna här ovan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 26 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 26 november, 2005 (redigerad) EDIT Redigerad 26 november, 2005 av P-C Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RadiuZ Skrivet 26 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 26 november, 2005 Den överst linjen är den tunnaste. Sen betyder siffran att det är där du ska hålla nere fingret. Så om det står 3 betyder det den första pricken från huvudet. De som är längst till vänster börjar du med. Så i din läng ska du första hålla nere 3:e på E (den tjockaste) och 5:e på A (näst tjockaste) och spela samtidigt på båda. 0 betyder att du inte ska hålla nere någon sträng. Hoppas det hjälper, svårt att förklara. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eliizar Skrivet 26 november, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 26 november, 2005 Blev inte så mycket klokare tyvärr, är jag seg eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 26 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 26 november, 2005 Blev inte så mycket klokare tyvärr, är jag seg eller? Ja. http://www.cyberfret.com/reading/internet-tab/index.php Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eliizar Skrivet 26 november, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 26 november, 2005 Ja. http://www.cyberfret.com/reading/internet-tab/index.php Bara för att du kan spela... Nu börjar jag fatta iaf. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 26 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 26 november, 2005 3 betyder att du ska trycka ner fingret på tredje bandet (dom små "pinnarna" på halsen bildar band). Vid 0 ska strängen vara lös o ch vid tex 2 ska du trycka "i" det tredje bandet. Har du spelat gitarr någon annan gång?? Annars förstår du kanske inte vad band betyder Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts