Jump to content

Svensk soldat stupad i Afghanistan!

Jacker
 Share

Recommended Posts

Saknar ord. (w00t)

http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=2262...760&lpos=rubrik

Tycker det här bevisar att Sverige inte är säkert. Så snart som terrororganasitioner världen över får reda på att "USA allierade svenskar" undanstökats kommer dem jubla, och Sverige kommer bli ett ännu bättre mål för dem. Som om inte det vore nog kommer vänstern utnyttja läget för att vinna billiga poäng för att skära ned yttligare på vår militära verksamhet. <_<

R.I.P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 41
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Saknar ord. (w00t)

http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=2262...760&lpos=rubrik

Tycker det här bevisar att Sverige inte är säkert. Så snart som terrororganasitioner världen över får reda på att "USA allierade svenskar" undanstökats kommer dem jubla, och Sverige kommer bli ett ännu bättre mål för dem. Som om inte det vore nog kommer vänstern utnyttja läget för att vinna billiga poäng för att skära ned yttligare på vår militära verksamhet. (w00t)

R.I.P

Ehm... Ja, och hur många afganska soldater har stupat? Herregud... <_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej Tija, jag har förstått det som att du är ganska vänster och vill ha jämställdhet. Låter ju som du tycker Afghanerna plötsligt är mer värda en svensken. Vilka Afghanska soldater förresten? När USA invaderade var landet kontrollerat av tallibanerna, och USA hjälpte till att frigöra dem från dem. Dem Afghaner som dör idag (både beväpnade och civila) dör pga motståndsmän som spränger sig själv i luften och skjuter vilt omkring sig. Vad ska USA och dess allierade göra? Stå och kolla på och låta sig själva bli beskjutna? Givetvis måste dem besvara eldgivningen. Om inte dessa "hjältar-som-dödar-amerikanare" skulle löpa amok hade aldrig USA skjutit någonting heller.

Redigerad av Jacker
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vi satsar redan mest på forskning i hela världen. Iallafall inom EU.

Och hur ska vi försvara oss utan ett försvar? Hotbilden må vara minimal idag, men läget kan ändras ganska radikalt på bara något år. Och det tar minst 10 år att rösta upp försvaret så pass att det är kapabelt att avskräcka/nedkämpa en fiende.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om inte dessa "hjältar-som-dödar-amerikanare" skulle löpa amok hade aldrig USA skjutit någonting heller.

Jag hoppas att du inte seriöst tror på det där själv.

EDIT: Och det där andra du skrev, att jag tycker att afganerna är mer värda än svensken, hur fan fick du ihop det? Alla är lika mycket värda... Är inte det rätt självklart? Man måste väl inte ha vänsterorienterade åsikter för att tycka det?

Redigerad av Tija
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hehe. Drama Queen....

Detta är ju ett skrattretande bevis på hur den västerländska median behandlar nyheter. Människor dör i mångfald varje dag på grund av krig, svält och sjukdomar. Fast imorgon så kommer flaggan att hissas halvt och svenska folket kommer att hålla en tyst minut för den stackars saten som i verkliga fallet inte hade något där att göra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hehe. Drama Queen....

Detta är ju ett skrattretande bevis på hur den västerländska median behandlar nyheter. Människor dör i mångfald varje dag på grund av krig, svält och sjukdomar. Fast imorgon så kommer flaggan att hissas halvt och svenska folket kommer att hålla en tyst minut för den stackars saten som i verkliga fallet inte hade något där att göra.

Precis vad jag menar. Det är sjukt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hehe. Drama Queen....

Second that <_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mendå... Att folk dör av det Maholo sa varje dag är det ju knappast någon nyhet. Jag är själv medveten om att folk dör av sjukdomar, osv varje dag. Men eftersom det gäller en svensk i det här fallet har vi väl inte mer än rätt att få veta det?

Tror ändå Sverige är en av de mer generösa länder vad det gäller donationer till svältande länder osv. Kolla bara på Röda Korsets insamling till Pakistanjordbävningen. Men ni kanske inte tycker döda människor förtjänar någon som helst uppmärksamhet. Förrsten är utlandsstyrkan frivillig, och han åkte dit ner på egen risk. Det tycker jag var väldigt modigt och anser att han förtjänar en viss respekt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mendå... Att folk dör av det Maholo sa varje dag är det ju knappast någon nyhet. Jag är själv medveten om att folk dör av sjukdomar, osv varje dag. Men eftersom det gäller en svensk i det här fallet har vi väl inte mer än rätt att få veta det?

Tror ändå Sverige är en av de mer generösa länder vad det gäller donationer till svältande länder osv. Kolla bara på Röda Korsets insamling till Pakistanjordbävningen. Men ni kanske inte tycker döda människor förtjänar någon som helst uppmärksamhet. Förrsten är utlandsstyrkan frivillig, och han åkte dit ner på egen risk. Det tycker jag var väldigt modigt och anser att han förtjänar en viss respekt.

Självklart så är det knappast någon nyhet att människor dör varje dag. Det dog säkert ett par svenskar ikväll också runtom i landet. Men de kommer knappast att få tre sidor tillägnat till dem i morgondagens upplaga av Aftonbladet, där hans familj uttrycker sin sorg, berättar om hans drömmar och ambitioner, och bli hyllad som martyr i detta "krig mot terrorism". Svenska media och högerdårar kommer använda detta för att fortsätta att sätta skräck i svenskarna.

Jag ser ju själv att det redan börjat när du sitter och svamlar om hur detta kommer att leda till terroristattentat på svensk mark. Befängt är vad det är, kamrat. Du spär bara på rädslan och hatet. Lägg ner

Redigerad av Mahalo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ehm..

Jag kanske dejtar en tjej vars familj är invandrare och ej godkänner mig. Hot tillkommer, hedersmord kommer snart.

Jag kanske går i parken när det är mörkt. Dras in bakom en buske, dödas/misshandlas/våldtas/något annat.

Jag kanske råkar se rasistisk/nazistisk ut enligt ett invandrargäng. Blir misshandlad och rånad.

Jag kanske går över en gata och en rattfyllist kör på mig. Jag avlider/får lindriga skador/får dödshotande skador.

Vardagsnyheter. När svenskar dör i sverige, är det inget speciellt. När det är utomlands.

OMFG!!!!ONEONEELEVEN1111!! Han är död! Vi kommer snart bli anfallna!!!!!1111

...

Det kanske lika väl kunde varit en norsk grupp som åkt där. Shitty news, skulle det varit då. Kanske en liten notis.

Mahalo har rätt. Mskor dör, vi lever vidare. Media blåser upp det. Alla ska sörja hans familj för förlusten. Vi kommer bli attackerad säger medier.

Ett annat exempel på detta är fågelviruset. Fan vad många i min närhet osm blev oroliga och skit. Att de inte kan förstå att det var de som rörde djuren hela dagarna som hade avlidit, visste inte att alla dom jobbade med sådant. Gah..

Många är lättmanipulerade.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Håller med Tija, whats the big deal? och är Sverige osäkert för det? nej snarare var det han som vill ner dit självmant och då tyvärr dog, men inte fan känner jag mig osäker för en schomme dog x antal mil härifrån i ett land som har varit krigsdrabbat i x antal år.

Och inte fan är jag rädda att Terrorister ska slå till här för det.

Redigerad av eliizar
Länk till kommentar
Dela på andra sidor