DimpZ Skrivet 25 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 25 november, 2005 Hejsan! Tänkte att så här i juletider så kunde vi väl ha en peppakakshusbyggartävling(?) här på GTAsajten. Ingen speciell vinst förutom äran är vad jag kan erbjuda.. Regler: 1. ENDAST NYBYGGDA EGENGJORDA FÖREMÅL! 2. Endast saker som går att äta får användas som lim, 3. Pepparkakorna får inte färgläggas med målarfärg eller annat (kristyren kan dock färgas med karamellfärg) 4. Pepparkakshusen måste vara byggt av dig som postar det (självklart får dina kompisar och föräldrar hjälpa till ) 5. Inga färdigköpta satser (färdigköpt deg i tub/burk/whatever går dock bra) 6. Föremålet ska kunna ätas! Du får alltså inte kristyra dit plastbitar och stenar, men lite tomtar och bomull som snö funkar bra 7. Att det är erat hus ska kunna verifieras med en lapp med nick + GTAsajten, eller text på huset.. Vad tror ni? Roligt? Skit? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tossie Skrivet 25 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 25 november, 2005 Yeeaaaaah coolt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 25 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 25 november, 2005 Kul idé. Tror dock inte det kommer bli särskilt aktivt deltagande. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 25 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 25 november, 2005 Börjar väl bli dags att värma upp då. All fear me in pepparkakshustävling. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chiligr Skrivet 25 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 25 november, 2005 Och det är för tidigt än... Men det verkar kul! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DimpZ Skrivet 25 november, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 25 november, 2005 (redigerad) Kanske inte, men någon positiv kommentar kommer nog om nån skickar in en bild! Kanske blir så att fler personer bygger då !? Wait and see EDIT: kom ju några posts där, min post är till Siana! @ chiligr: Äh måste ju börja i tid, nån annan kanske tar min ide! Redigerad 25 november, 2005 av DimpZ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chiligr Skrivet 25 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 25 november, 2005 Hehehe,,,men nu för tiden känns julen som om den är "förtidigt född"...jul ska börja 1a advent! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DimpZ Skrivet 25 november, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 25 november, 2005 Mjoo, men det är ju på söndag och jag ska bort i helgen så det passar väl ganska bra, men ska vi ha nån deadline nu om det blir några byggen? måste vara klart runt jul typ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chiligr Skrivet 25 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 25 november, 2005 Mjoo, men det är ju på söndag och jag ska bort i helgen så det passar väl ganska bra, men ska vi ha nån deadline nu om det blir några byggen? måste vara klart runt jul typ Alla lägger upp sina bilder på det KROSSADE huset den dan de har julgransplundring! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
krull Skrivet 25 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 25 november, 2005 Whoho!! drömde om en sådan tråd. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DimpZ Skrivet 25 november, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 25 november, 2005 Tråd som denna eller krossade pepparkakshus? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Benvit Skrivet 25 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 25 november, 2005 Räkna med mig, snart då Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 26 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 26 november, 2005 I'm on it, fast jag kanske är seg med mitt bidrag. Meritlista: Tim Burton/Gaudi-aktigt torn och en pepparkaksbinge. Även en massa småhus. "If you wan't another kind of love: I'm your man" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RadiuZ Skrivet 26 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 26 november, 2005 Hehehe,,,men nu för tiden känns julen som om den är "förtidigt född"...jul ska börja 1a advent! Ja, likadant med julpynt. Vissa har redan haft uppe julpyntet i 2 veckor. Skam Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tija Skrivet 26 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 26 november, 2005 Jag suger på att bygga pepparkakshus, men jag är gärna med i tävlingen ändå!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 26 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 26 november, 2005 Haha, det här ska bli roligt att se. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Dumbom Skrivet 26 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 26 november, 2005 Hmm.. Jag ska nog också vara med i tävlingen om jag hinner. Så ni kan nog räkna med mig också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tossie Skrivet 26 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 26 november, 2005 Thihihhih jag är också med Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Foo Skrivet 26 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 26 november, 2005 Får se om jag orkar engagera mig... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 26 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 26 november, 2005 Ska baka pepparkakor på söndag. Första advent FTW. Ska bli grymt mysigt att julpynta huset och dricka glögg Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts