minigun Skrivet 23 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 november, 2005 Hej, ska köpa en bluetooth-sak till datorn, vad dom nu kallas för att överföra filer mellan dator och telefon och fjärrstyra osv. jag undrar om jag ska välja en klass 1 eller klass2, klass 1 har en räckvidd på ca 100m medan klass 2 har på ca 10 meter, tror de var så.. Min fråga är om kedjan inte är starkare än sin svagaste länk? Jag menar alltså att om telefonen bara når ca 10m så är det bortkastat att köpa en bluetoothgrej till datorn som når upp till 100m? Jag tror att det är så men jag frågar för säkerhets skull. Jag har en K700i, jag vet inte hur långt den når ? är det ca 10 meter som jag gissade eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gäst Skrivet 23 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 november, 2005 Hej, ska köpa en bluetooth-sak till datorn, vad dom nu kallas för att överföra filer mellan dator och telefon och fjärrstyra osv. jag undrar om jag ska välja en klass 1 eller klass2, klass 1 har en räckvidd på ca 100m medan klass 2 har på ca 10 meter, tror de var så.. Min fråga är om kedjan inte är starkare än sin svagaste länk? Jag menar alltså att om telefonen bara når ca 10m så är det bortkastat att köpa en bluetoothgrej till datorn som når upp till 100m? Jag tror att det är så men jag frågar för säkerhets skull. Jag har en K700i, jag vet inte hur långt den når ? är det ca 10 meter som jag gissade eller? Ska du ha telefonen hos grannen och hämta din låtar därifrån? 10m ftw Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
minigun Skrivet 23 november, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 23 november, 2005 Ska du ha telefonen hos grannen och hämta din låtar därifrån? 10m ftw haha nej det hade jag inte tänkt men jag har på annat sätt användning för längre avstånd, dessutom är det coolt men hur är det? om datorn når 100 meter och telefonen bara 10 så måste man vara inom 10 meters avstånd ändå? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Donkeey Skrivet 23 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 november, 2005 Då är det väll 110 m som längst ? 100 m dator och 10 m mobil ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pain To ThE MaX Skrivet 23 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 november, 2005 Då är det väll 110 m som längst ? 100 m dator och 10 m mobil ? Nepp. Om datorn når 100 meter och mobilen bara 10 så betyder det just det. Mobilen måste ha datorn (eller annan hårdvara) inom 10meter för att få blåtand att fungera - alltså 10 meter och inte 100 m. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Donkeey Skrivet 23 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 november, 2005 Ok Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Speeder Skrivet 23 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 november, 2005 K700 har tiometers bluetooth. Den enda telefonen jag vet som har 100m är SE Z1010.... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
minigun Skrivet 23 november, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 23 november, 2005 Tack, då fick jag det bekräftat lite tråkigt, hade varit coolt med 100m men jag klarar mig nog med 10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
p-c-2 Skrivet 24 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 november, 2005 Tack, då fick jag det bekräftat lite tråkigt, hade varit coolt med 100m men jag klarar mig nog med 10 Gör du verkligen det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts