okka Skrivet 27 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 27 november, 2005 Förintelsen är något som jag bryr mig om.. Inte jättemycket men jag bryr mig.. Anledningen till att jag bryr mig?? För stort för att inte bry sig. Förintelsen och Hitlers styre utav Tyskland är något som påverkat oss alla och kommer påverka flera generationer framöver. Men det anser inte jag vara samma sak som det vi diskuterar här. Om jag läser en tidning och det står att någon har dött i Kiruna (själv bor jag i Linköping) så bryr jag mig inte. Varför?? Därför att det helt enkelt som du skriver inte påverkar mig. Men om det istället står om att någon blivit mördad mitt i centrum av Linköping så bryr jag mig. Men inte om den som dog utan jag blir rädd om mitt eget liv. Klart jag skänker honom en tanke. Men jag måste gå vidare med mitt liv och mina intressen. Jag kan inte sitta hemma och vara ledsen för att någon idiot tvunget måste hugga ner någon. Däremot om jag känner personen är det en helt annan sak. Det påverkar ju allt och alla runt omkring mig. Alltså blir jag påverkad vare sej jag vill eller inte. Och ja kanske är det så att jag inte vill tänka på att jag själv ska dö en vacker dag som jag skjuter det ifrån mig. Eller så beror det bara på att jag har för mycket annat att tänka på. Livet är ju inte hur långt som helst så varför tänka på någon annans död medans min egen kryper allt närmre?? Snälla nån, du ändrar ju perspektiv på dina åsikter och uttalanden. Smygböjer dom. Du började att tala om att du vill se vissa människor döda eftersom dom inte visar respekt. Då menade du människor på din skolgård som är allmänt dumma mot folk, som du inte skulle bry dig ett skit om vare sig dom dog eller ej. "Bara bunta ihop'na och slå ihjäl'na". Sen börjar du snacka om att det gällda någon som du kanske hade sett någon gång någonstans. NU talar du om någon som bor långt uti tjottahejti. Kan du inte bara erkänna att ditt uttalande var puckat, för nu står du i princip på min sida (förutom att du inte mår dåligt av världens skick och yaddayadda, hoho =)). Antagligen blir man inte ledsen och sitter och snyftar om någon HELT okänd människa dör någonstans som du inte har den blekaste aning om vem det är, vad han heter osv., men det var inte det saken gällde. Så varför tar du upp det, måntro? Ett sakta utropat "jag ger mig", lite i skymundan bakom samma åsikt - dock försvagad? Nu ska jag äta. Sovgott. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 27 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 27 november, 2005 Snälla nån, du ändrar ju perspektiv på dina åsikter och uttalanden. Smygböjer dom. Du började att tala om att du vill se vissa människor döda eftersom dom inte visar respekt. Då menade du människor på din skolgård som är allmänt dumma mot folk, som du inte skulle bry dig ett skit om vare sig dom dog eller ej. "Bara bunta ihop'na och slå ihjäl'na". Sen börjar du snacka om att det gällda någon som du kanske hade sett någon gång någonstans. NU talar du om någon som bor långt uti tjottahejti. Kan du inte bara erkänna att ditt uttalande var puckat, för nu står du i princip på min sida (förutom att du inte mår dåligt av världens skick och yaddayadda, hoho =)). Antagligen blir man inte ledsen och sitter och snyftar om någon HELT okänd människa dör någonstans som du inte har den blekaste aning om vem det är, vad han heter osv., men det var inte det saken gällde. Så varför tar du upp det, måntro? Ett sakta utropat "jag ger mig", lite i skymundan bakom samma åsikt - dock försvagad? Nu ska jag äta. Sovgott. Fast jag har inte ändrat mig... Det jag tog upp var exempel till att börja med... Sen var jag ju tvungen att förklara för dig flera gånger om och till slut fick jag ta de mest extrema exempel jag kom på... Sen att du ser det på ett helt annat sett är ju ditt problem... Jag menar fortfarande att jag inte skulle bry mig ifall dessa människor (som går på min skola) dog... Med det vill jag inte ha sagt att jag gärna skulle döda dem eller liknande utan skulle de dö på ett flygplan skulle min reaktion vara:" Jaha, och???" Förstår du... Eller är mitt synsätt alldeles för krångligt för dig?? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 27 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 27 november, 2005 Fast jag har inte ändrat mig... Det jag tog upp var exempel till att börja med... Sen var jag ju tvungen att förklara för dig flera gånger om och till slut fick jag ta de mest extrema exempel jag kom på... Sen att du ser det på ett helt annat sett är ju ditt problem... Jag menar fortfarande att jag inte skulle bry mig ifall dessa människor (som går på min skola) dog... Med det vill jag inte ha sagt att jag gärna skulle döda dem eller liknande utan skulle de dö på ett flygplan skulle min reaktion vara:" Jaha, och???" Förstår du... Eller är mitt synsätt alldeles för krångligt för dig?? Krångligt? Nej. Idiotiskt och enfaldigt? Mjo, more like it. Då du säger att du "var tvungen att förklara för mig flera gånger om och till slut fick ta till de mest extrema exempel" är rent bullshit: så skulle fallet vara om du skulle gå från ditt senaste exempel till ditt första, iom att det du nu har gjort är att du har gått min åsikt till mötes, och försvagat din första ståndpunkt. Men det verkar du inte begripa. Jag ser det ur ett mänskligt perspektiv, du ur ett egoistiskt; svar ja. Än en gång: krångligt?! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 27 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 27 november, 2005 Krångligt? Nej. Idiotiskt och enfaldigt? Mjo, more like it. Då du säger att du "var tvungen att förklara för mig flera gånger om och till slut fick ta till de mest extrema exempel" är rent bullshit: så skulle fallet vara om du skulle gå från ditt senaste exempel till ditt första, iom att det du nu har gjort är att du har gått min åsikt till mötes, och försvagat din första ståndpunkt. Men det verkar du inte begripa. Jag ser det ur ett mänskligt perspektiv, du ur ett egoistiskt; svar ja. Än en gång: krångligt?! Jaa och så var det det här med lågutbildade... Jag har en egen åsikt så enkelt är det... För det första har du ingen aning om hur dessa mäniskor är som personer. För det andra så har jag absolut rätt att tycka illa om någon. Jag har aldrig riktigt förstått vad du är ute efter och kommer nog aldrig förstår.. Men det verkar som att du vill att jag ska känna medlidande med folk jag inte tycker om.. Vilket jag inte tänker göra.. Men för att du ska lägga ner så: Åååh, vad jag bryr mig! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 27 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 27 november, 2005 Jaa och så var det det här med lågutbildade... Jag har en egen åsikt så enkelt är det... För det första har du ingen aning om hur dessa mäniskor är som personer. För det andra så har jag absolut rätt att tycka illa om någon. Jag har aldrig riktigt förstått vad du är ute efter och kommer nog aldrig förstår.. Men det verkar som att du vill att jag ska känna medlidande med folk jag inte tycker om.. Vilket jag inte tänker göra.. Men för att du ska lägga ner så: Åååh, vad jag bryr mig! Jag vill inte att du ska göra något som du inte vill, jag vill bara att du ska förstå litegranna om andra människor: alla har vi rätt att leva. Alla borde vi få leva. Jag har även jag en egen åsikt, och vad jag och säkerligen du med är ute efter är att disskutera våra åsikter. Men visst, vill du lägga av så; hejdå! Ha det bra. (väldigt fult att köra på den klasssiska "är du nöjd nu?"-avslutningen. How immature) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Reve Skrivet 27 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 27 november, 2005 Men börja inte snacka om Andar nu igen vi skulle snacka om att döda folk. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 27 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 27 november, 2005 Jag vill inte att du ska göra något som du inte vill, jag vill bara att du ska förstå litegranna om andra människor: alla har vi rätt att leva. Alla borde vi få leva. Jag har även jag en egen åsikt, och vad jag och säkerligen du med är ute efter är att disskutera våra åsikter. Men visst, vill du lägga av så; hejdå! Ha det bra. (väldigt fult att köra på den klasssiska "är du nöjd nu?"-avslutningen. How immature) Ok.. Men då tar jag väl upp det igen då... Vart har jag skrivit att folkk inte har rätt att leva??? Och Omoget??? Det är snarere mer omoget att säga att någon är omogen om jag ska vara ärlig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pKz Skrivet 27 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 27 november, 2005 Ok.. Men då tar jag väl upp det igen då... Vart har jag skrivit att folkk inte har rätt att leva??? Och Omoget??? Det är snarere mer omoget att säga att någon är omogen om jag ska vara ärlig. HAHA! Nya trenden. Alla är omogen, men "han som skriver det först" är mognast. Haha, snälla. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 27 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 27 november, 2005 HAHA! Nya trenden. Alla är omogen, men "han som skriver det först" är mognast. Haha, snälla. Usch. Alltid ska det finnas trender. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pKz Skrivet 27 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 27 november, 2005 Usch. Alltid ska det finnas trender. Ajo, nu ska jag möta en kompis. Bye Cyprez. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 27 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 27 november, 2005 Ajo, nu ska jag möta en kompis. Bye Cyprez. Bye. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 27 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 27 november, 2005 (redigerad) Ok.. Men då tar jag väl upp det igen då... Vart har jag skrivit att folkk inte har rätt att leva??? Och Omoget??? Det är snarere mer omoget att säga att någon är omogen om jag ska vara ärlig. Du värderar människors liv fel då du kläcker ur dig "låt han dö, jag bryr mig inte". Jag anser det vara felaktig värdering. Yo. Editaaatioooon *D-mol*. Vi ältar samma sak här och kommer inte fram till något. Editation del två. Snälla, kan inte något vara omoget nowadays? Det omogna ligger inte i att kalla något omoget, om det första verkligen ÄR omoget. Det är dock omoget att säga "moget" och yaddayadda, ni kan typen... Redigerad 27 november, 2005 av okka Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joey Skrivet 27 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 27 november, 2005 Kräver läget att jag måste ta livet av någon annan människa så är det klart att jag gör det. Men eftersom jag är egoist så skulle jag tänka över det i någon sekund, vill ju inte riskera fängelse! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
berit Skrivet 27 november, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 27 november, 2005 Men eftersom jag är egoist så skulle jag tänka över det i någon sekund, vill ju inte riskera fängelse! Håller med lite grann En grej är ju den moraliska delen, men det är surt att sittna å ruttna bort i fängelset Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pamlor Skrivet 27 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 27 november, 2005 Varför tror ni människor dödar varandra? skulle ni kunna döda nån? jag skulle aldrig döda nån annan om jag inte skulle ha en jävligt bra anledning, typ nån som mördat ens föräldrar... edit: fast med en andra tanke så är det inte säkert att jag skulle för att jag vet att min morsa och farsa skulle inte vilja att jag ska förstöra mitt liv för att hämnas deras död + att min morsa är jättemycket emot dödsstraff Tja, den dagen det problemet, alt handla om risk kontra avkastning plus värderingar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts