Jump to content

Att ta en människas?

berit
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 134
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Svar: Nej... Men jag skulle bra gärna vilja se vissa människor döda... Bara för att dom är helt fel i huvet och inte har någon respekt alls!

Så p.g.a. deras lack of respect så vill du - din lilla respekt-förespråkare - se dom döda?

Smaaart, väldigt intelligent. Är du dum eller?

Snälla, jag blir seriöst rädd för dagens ungdom...

...ni tänker för lite!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja.

Hmm.. Ärligt så vet jag inte så mycket om han. Har väll tittat igenom nån sida som han har. Och om han kan prata med andar vet jag faktiskt inte, men jag skulle kanske tänka mig det. Litar inte på allting, sen har jag aldrig läst nån bok av han.

packe_88: Är nåt på tok?

:P

Redigerad av Cyprez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm.. Ärligt så vet jag inte så mycket om han. Har väll tittat igenom nån sida som han har. Och om han kan prata med andar vet jag faktiskt inte, men jag skulle kanske tänka mig det. Litar inte på allting, sen har jag aldrig läst nån bok  av han.

Ok. I varje fall som helst, han och nästan alla andra medium, sysslar med något som kallas för "Cold Reading" (även "Hot Reading" - när man samlar in information om folk innan). Vem som helst här inne kan lura i folk att dom kan tala med döda, bara man har läst lite böcker på ämnet.

Se South Park avsnittet "The biggest douche in the universe", som handlar om John Edward, mycket underhållande.

Redigerad av Funnylin
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ok. I varje fall som helst, han och nästan alla andra medium, sysslar med något som kallas för "Cold Reading" (även "Hot Reading" - när man samlar in information om folk innan). Vem som helst här inne kan lura i folk att dom kan tala med döda, bara man har läst lite böcker på ämnet.

Se South Park avsnittet "The biggest douche in the universe", som handlar om John Edward, mycket underhållande.

Tror jag har hört talas om det där ja. Cold reading. Ja, somsagt, det är inte svårt att lura folk att man kan prata med döda. Gäller bara att man kan prata om som du sa att man kan något om ämnet.

Brukar inte se South Park. Men får väl kolla upp det. :P

Ok. I varje fall som helst, han och nästan alla andra medium, sysslar med något som

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

OK märkte att folk inte gillade mitt inlägg.. Så jag måste försvara mig...

Dessa människor jag pratar om är så fruktansvärda att det inte är sant.. En kille tex tycker att det är helt normalt att gå o slå någon för att han inte har samma ideologi som han har... En annan tycker att det är fullt försvarbart att kasta äpplen i okända människors huvuden bara för att imponera på några av sina kompisar...

Och okka det jag menar är att skulle de dö så skulle jag bry mig lika mycket om det som att Adam brody gör reklam för JC.. Alltså ingenting...

Fler klagomål??

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dessa människor jag pratar om är så fruktansvärda att det inte är sant.. En kille tex tycker att det är helt normalt att gå o slå någon för att han inte har samma ideologi som han har... En annan tycker att det är fullt försvarbart att kasta äpplen i okända människors huvuden bara för att imponera på några av sina kompisar...

Och okka det jag menar är att skulle de dö så skulle jag bry mig lika mycket om det som att Adam brody gör reklam för JC.. Alltså ingenting...

Fler klagomål??

Albert Puzkatt -  ''Din brorsa, han skastade för tusan äpplen på mitt huvud! Villken jävel! Han ville imponera på kompisarna ochså! Vem bryr sig om han avlider?! Låt jäveln dööö!''

Tycker inte det låter rätt.

^_^

Redigerad av Cyprez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fler klagomål??

Grabben, förstår du inte att känna likgiltighet för en medmänniskas död är värre än att kasta äpplen? Att skita i om någon dör eller ej skulle jag kalla mer idiotiskt än att slå en icke-likasinnad. Förstår du verkligen inte det? Det är ett osympatiskt uttalande. Det finns något som kallas medkänsla, for fuck sake.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Grabben, förstår du inte att känna likgiltighet för en medmänniskas död är värre än att kasta äpplen? Att skita i om någon dör eller ej skulle jag kalla mer idiotiskt än att slå en icke-likasinnad. Förstår du verkligen inte det? Det är ett osympatiskt uttalande. Det finns något som kallas medkänsla, for fuck sake.

Jag tänker inte be om ursäkt för vad jag tycker.. Det jag skrev var dock bara exempel... jag menar inte att jag tycker att någon kan dö för att han har kastat ett äpple i någons huvud.. Jag menar att jag inte bryr mig ifall mobbare och dylikt dör eftersom att jag inte bryr mig om dessa människor och inte har någonting med dem att göra...

Skulle det vara låt oss säga en klasskompis så är det klart att jag bryr mig.. Jag har ju då lärt känna personen och även om han hade mobbat mig så skulle jag bry mig om ifall han dör...

Men om det är någon jag aldrig pratat med utan bara sett någon gång ibland på skolgården när han står och slår nån stackare, som inte hade någonting emot denna människa innan han vart nerslagen, så bryr jag mig inte ett dugg om vad som händer den människan... Alltså han skulle kunna dö utan att jag skulle märka något...

Om det inte var så att han dog mitt framför ögonen på mig... Då bryr man sej automatiskt...

Förstår ni nu???

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tänker inte be om ursäkt för vad jag tycker.. Det jag skrev var dock bara exempel... jag menar inte att jag tycker att någon kan dö för att han har kastat ett äpple i någons huvud.. Jag menar att jag inte bryr mig ifall mobbare och dylikt dör eftersom att jag inte bryr mig om dessa människor och inte har någonting med dem att göra...

Skulle det vara låt oss säga en klasskompis så är det klart att jag bryr mig.. Jag har ju då lärt känna personen och även om han hade mobbat mig så skulle jag bry mig om ifall han dör...

Men om det är någon jag aldrig pratat med utan bara sett någon gång ibland på skolgården när han står och slår nån stackare, som inte hade någonting emot denna människa innan han vart nerslagen, så bryr jag mig inte ett dugg om vad som händer den människan... Alltså han skulle kunna dö utan att jag skulle märka något...

Om det inte var så att han dog mitt framför ögonen på mig... Då bryr man sej automatiskt...

Förstår ni nu???

RÖR det verkligen inte dig då en person dör, oavsett om du kände personen eller ej? Det finns något som kallas medkänsla. Är situationen för stor för dig att emotionellt greppa då du får veta att en person har dött? Inser du inte den kedjereaktion av sorg som sprids, eller är du helt enkelt obrydd om döden i sig och endast bryr dig om personen i fråga om du själv indirekt kommer att påvärkas? Är ditt ego alldeles för stort för att greppa döden som ett slut för mer än andra än dina egna?

Jag vill gärna höra dina åsikter om förintelsen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

RÖR det verkligen inte dig då en person dör, oavsett om du kände personen eller ej? Det finns något som kallas medkänsla. Är situationen för stor för dig att emotionellt greppa då du får veta att en person har dött? Inser du inte den kedjereaktion av sorg som sprids, eller är du helt enkelt obrydd om döden i sig och endast bryr dig om personen i fråga om du själv indirekt kommer att påvärkas? Är ditt ego alldeles för stort för att greppa döden som ett slut för mer än andra än dina egna?

Jag vill gärna höra dina åsikter om förintelsen.

Förintelsen är något som jag bryr mig om.. Inte jättemycket men jag bryr mig.. Anledningen till att jag bryr mig??

För stort för att inte bry sig. Förintelsen och Hitlers styre utav Tyskland är något som påverkat oss alla och kommer påverka flera generationer framöver.

Men det anser inte jag vara samma sak som det vi diskuterar här.

Om jag läser en tidning och det står att någon har dött i Kiruna (själv bor jag i Linköping) så bryr jag mig inte. Varför?? Därför att det helt enkelt som du skriver inte påverkar mig.

Men om det istället står om att någon blivit mördad mitt i centrum av Linköping så bryr jag mig. Men inte om den som dog utan jag blir rädd om mitt eget liv. Klart jag skänker honom en tanke. Men jag måste gå vidare med mitt liv och mina intressen. Jag kan inte sitta hemma och vara ledsen för att någon idiot tvunget måste hugga ner någon.

Däremot om jag känner personen är det en helt annan sak. Det påverkar ju allt och alla runt omkring mig. Alltså blir jag påverkad vare sej jag vill eller inte.

Och ja kanske är det så att jag inte vill tänka på att jag själv ska dö en vacker dag som jag skjuter det ifrån mig. Eller så beror det bara på att jag har för mycket annat att tänka på.

Livet är ju inte hur långt som helst så varför tänka på någon annans död medans min egen kryper allt närmre??

Länk till kommentar
Dela på andra sidor