Zack Skrivet 24 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 november, 2005 (redigerad) Oh, så du har prima bevis från 1800-talet som kan bekräfta din ståndpunkt? Ta fram dem, bara, jag ska ge dem en seriös överblick. Vem vet, du kanske lyckas övertyga mig? Jag är ganska säker på att jag såg en målning med ett spöke från 1800-talet för ett tag sen. OCH OM INTE DET ÄR BEVIS NOG SÅ VET JAG INTE VAD!! Jag är tex. aldrig orolig för nåt eftersom jag vet att alla mina döda släktingar vakar runt mig. Det tänker säkert alla precis innan det kommer en jättestor långtradare och splattar ut deras inälvor över hela gatan. Redigerad 24 november, 2005 av Zack Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 24 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 november, 2005 "Jag är tex. aldrig orolig för nåt eftersom jag vet att alla mina döda släktingar vakar runt mig." Ursäkta, men om vi nu ponerar att så är fallet; släktingarna dina är ständigt närvarande, vad skulle dom göra om något hände? "Rycka in"? Jag är bara nyfiken på din tankebana. Den känns fortfarande som om den är väldigt kvasi-, och du är säkerligen relativt medveten om det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 25 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 25 november, 2005 (redigerad) Jag tycker att det låter som som du du han inte vet vad jag pratar om, alltså kan ni inte säga att jag pratar massa skit. då hade jag inte skrivit detta inlägg, hade bara hållit käft efter som det ofta funkar så. Det ska även vara sant, kommer att forska om detta och se till. Hmmm... Jag tror han mer syftar på din svenska mer än nåt annat: "Jag tycker att det låter som som du du han inte vet vad jag pratar om, alltså kan ni inte säga att jag pratar massa skit." Du du han vet inte vad du pratar om? QUE? Vem vem vem vaddå? "då hade jag inte skrivit detta inlägg, hade bara hållit käft efter som det ofta funkar så." Särskrivning... "Det ska även vara sant, kommer att forska om detta och se till." Se till vad? Redigerad 25 november, 2005 av darkjak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 25 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 25 november, 2005 (redigerad) Haha, är du tilbaka med ditt shizzle-i-skitsnack? Creepy. Fortsätter dom att titta när du runkar? Det var väl det första som dök upp i mitt huvud. Jag vet, jag är lite konstig. Haha! Jag har ingen halvrolig kommentar till det där. Det där talar för fan för sig själv! Du är en underhållande kis, må jag säga. Jag trodde också på spöken när jag var liten, det gick dock över när jag insåg hur dumt det var. Men du verkar vara bra mycket envisare. Jag trode inte på spöken då jag var liten. Började tro på det då jag såg och insåg. Det är som sagt inte alls skitsnack. Det jag säger om att driva bort andar med ljus osv kan funka. Oka, Japp. Skulle det hända mig nåt så skulle kanske nån I släkten dycka upp. Försöker att få en Seans med min döda farfar. Har en stuga där jag brukar gå ut på gården och försöka att få kontakt. han skulle nog visa sig för mig. Edit: Du ska kalla mig envis? Jag säger sanningen men du vägrar inse. Har haft nog med diskusioner med dig. Zack: Med tankte på din bror borde du veta att andar existerar. Andar och Gudar kan påvärka människor. Redigerad 25 november, 2005 av Cyprez Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 25 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 25 november, 2005 Det är som sagt inte alls skitsnack. Det jag säger om att driva bort andar med ljus osv kan funka. Jasså? Själv har jag ett tips på hur man ska göra om man vill bli varulv. Jag läste det i en bok när jag var yngre. Ganska intressant bok må jag säga. (Skriver ur minnet): Under midnatt under fullmåne ska man ta en höna och gå och ställa sig i en skogsdunge. Man ska hugga av huvudet på hönan och svinga den i luften tre gånger. Sen ska man smörja in sig i hönans blod och yla mot månen. Done. Edit: Du ska kalla mig envis? Jag säger sanningen men du vägrar inse. Har haft nog med diskusioner med dig. "Sanningen" som du kallar den, existerar bara i ditt universum, uppenbarligen. I den riktiga verkligheten så finns det inga spöken, och mördare får själva ta ansvar för sina handlingar. *Går iväg och utför varulvsförvandlingen* (BTW: Om det är någon som vet vilken bok jag talar om så får ni gärna tipsa mig om vad den heter, för jag kommer inte ihåg). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zack Skrivet 26 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 26 november, 2005 Zack: Med tankte på din bror borde du veta att andar existerar. Du har nog rätt... Ska nog posta en bild snart, fick ett par bra när han åt frukost. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 26 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 26 november, 2005 Jasså? Själv har jag ett tips på hur man ska göra om man vill bli varulv. Jag läste det i en bok när jag var yngre. Ganska intressant bok må jag säga. (Skriver ur minnet): Under midnatt under fullmåne ska man ta en höna och gå och ställa sig i en skogsdunge. Man ska hugga av huvudet på hönan och svinga den i luften tre gånger. Sen ska man smörja in sig i hönans blod och yla mot månen. Done. "Sanningen" som du kallar den, existerar bara i ditt universum, uppenbarligen. I den riktiga verkligheten så finns det inga spöken, och mördare får själva ta ansvar för sina handlingar. *Går iväg och utför varulvsförvandlingen* (BTW: Om det är någon som vet vilken bok jag talar om så får ni gärna tipsa mig om vad den heter, för jag kommer inte ihåg). Jaha. Kul tips. Tyvärr tror jag inte nån har prövat om inte du då. Böker är intressanta du tror inte på andar, jaha, det betyder inte att dom inte finns. Nu tror inte jag bara på andar, utan jag vet att dom finns. Den existerar inte bara I mitt universum. Eller har jag smittat fler som tror på det? som har sett det? som vet att det existerar? Ska kanske börja och meditera och sedan försöka få kontakt med andar. Skulle vara kul med ett bevis, så borde du inse. Hur vet du så säkert att andar & Gudar inte kan påvärka människor? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 26 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 26 november, 2005 Jaha. Kul tips. Tyvärr tror jag inte nån har prövat om inte du då. Böker är intressanta du tror inte på andar, jaha, det betyder inte att dom inte finns. Nu tror inte jag bara på andar, utan jag vet att dom finns. Den existerar inte bara I mitt universum. Eller har jag smittat fler som tror på det? som har sett det? som vet att det existerar? Ska kanske börja och meditera och sedan försöka få kontakt med andar. Skulle vara kul med ett bevis, så borde du inse. Hur vet du så säkert att andar & Gudar inte kan påvärka människor? Som sagts tidigare så stavas det Påverka.. Detta är ju ett mycket bra exempel att visa upp som tyder på att du totalt skiter i vad andra säger till dig. Ey, grabbar! Det är ingen idé att förstätta en diskussion med denne kille. För han totalt skiter i det ni skriver och står fast vid sina barn fantasier. Jag jag kan redan förutse vad du kommer att skriva. Du kommer att vara skit förbannad för att jag rättade dig och fråga om jag inte han något bättre för mig eller påpeka att andarna kommer att döda mig Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 26 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 26 november, 2005 Som sagts tidigare så stavas det Påverka.. Detta är ju ett mycket bra exempel att visa upp som tyder på att du totalt skiter i vad andra säger till dig. Ey, grabbar! Det är ingen idé att förstätta en diskussion med denne kille. För han totalt skiter i det ni skriver och står fast vid sina barn fantasier. Jag jag kan redan förutse vad du kommer att skriva. Du kommer att vara skit förbannad för att jag rättade dig och fråga om jag inte han något bättre för mig eller påpeka att andarna kommer att döda mig Varför ska jag lyssna på saker som jag absolut inte tror på, och saker som jag vet att dom inte är sanninng. Så du påstår att alla som tror på andar är är barn, eller har barnfantasier? Intressant. Alltså så är alla parapsykologer barn eller har barnfantasier? Kanske alla är omogna? Konstigt att det finns parapsykologiska avdelningar? btw, tack för att du sa vad jag inte skulle skriva. Att andar finns är lika säkert som att Tupac lever, alltså är det 100 procentoz. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
HOWHOW Skrivet 26 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 26 november, 2005 Men tyst, det handlar inte om spöken. Tyst. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 26 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 26 november, 2005 Men tyst, det handlar inte om spöken. Tyst. Det kan visst göra det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
HOWHOW Skrivet 26 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 26 november, 2005 Det kan visst göra det. Nej, det stämmer inte. Du är bara lite konstig i huvudet och borde vara tyst. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 26 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 26 november, 2005 (redigerad) Hur vet du så säkert att andar & Gudar inte kan påvärka människor? Människan är skapad med fri vilja. Finito. Vad skulle dom påvärka för? Om vi nu ponerar att dina andar finns lite överallt i världen med enorm makt, hur kommer det sig att samhället vi lever i, jorden vi bor på, människorna som bestämmer, inte är ett reslutat av perfektion? Förstår du vad jag menar? Om vi ponerar att det finns en Gud (i ditt fall ett flertal Gudar, din kvasi-asa-troare) med makt att kontrollera människors öde, så är det ungefär likadant som felet i att säga ”tacka Gud för att du lever”. Det hela innebär att man sätter denna eventuella guden i en diktatorroll om vi nu ponerar att det faktiskt VAR en Gud som ingrep. Detta i.o.m. att denna "härskare av världen" i 70% (?) av fallen INTE ingrpier. Genom att säga ”tacka Gud för att du överlevde” så menar man, kort och enkelt, att liv helt enkelt är värt olika. Ansvaret på liv och död, lycka och berömmelse, yaddayadda, lägger man, i detta fall, på Guds axlar. Man tror indirekt på ödet. Get the picture? Människan har en fri vilja. Basta! Då Jesus blev bedd att gå ner från korset för att visa att han sannerligen var Guds son så stannade han kvar, han dog, vilket gör att människornas tro på Gud inte är påtvingad. Men i.o.m. att människan måste få fakta istället för att endast tro för att "hålla hoppet uppe", så har denna eventuella Gud grävt sin egen grav. Men om Gud skulle vara ett faktum skulle det inte vara en tro, utan en vetenskap, vilket i sin tur skulle ta kål på religionen i sig. Typ. Editing. Jag gick nog lite off-topic. Slutsummering: mord är en samhällsfråga, inte en andlig. Eller - det ligger snarare i den mänskliga naturen. Redigerad 26 november, 2005 av okka Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 26 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 26 november, 2005 Varför ska jag lyssna på saker som jag absolut inte tror på, och saker som jag vet att dom inte är sanninng. Så du påstår att alla som tror på andar är är barn, eller har barnfantasier? Intressant. Alltså så är alla parapsykologer barn eller har barnfantasier? Kanske alla är omogna? Konstigt att det finns parapsykologiska avdelningar? btw, tack för att du sa vad jag inte skulle skriva. Att andar finns är lika säkert som att Tupac lever, alltså är det 100 procentoz. Det är bra att du tar in andar i parapsykologi. Parapsykologi och andar är två olika saker. Parapsykologi så pratar man med döda och inte med andar. Jävla bra exempel du tog där med tupac, vill också kunna göra så bra exempel som du gör Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 26 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 26 november, 2005 (redigerad) Människan är skapad med fri vilja. Finito. Vad skulle dom påvärka för? Om vi nu ponerar att dina andar finns lite överallt i världen med enorm makt, hur kommer det sig att samhället vi lever i, jorden vi bor på, människorna som bestämmer, inte är ett reslutat av perfektion? Förstår du vad jag menar? Om vi ponerar att det finns en Gud (i ditt fall ett flertal Gudar, din kvasi-asa-troare) med makt att kontrollera människors öde, så är det ungefär likadant som felet i att säga ”tacka Gud för att du lever”. Det hela innebär att man sätter denna eventuella guden i en diktatorroll om vi nu ponerar att det faktiskt VAR en Gud som ingrep. Detta i.o.m. att denna "härskare av världen" i 70% (?) av fallen INTE ingrpier. Genom att säga ”tacka Gud för att du överlevde” så menar man, kort och enkelt, att liv helt enkelt är värt olika. Ansvaret på liv och död, lycka och berömmelse, yaddayadda, lägger man, i detta fall, på Guds axlar. Man tror indirekt på ödet. Get the picture? Människan har en fri vilja. Basta! Då Jesus blev bedd att gå ner från korset för att visa att han sannerligen var Guds son så stannade han kvar, han dog, vilket gör att människornas tro på Gud inte är påtvingad. Men i.o.m. att människan måste få fakta istället för att endast tro för att "hålla hoppet uppe", så har denna eventuella Gud grävt sin egen grav. Men om Gud skulle vara ett faktum skulle det inte vara en tro, utan en vetenskap, vilket i sin tur skulle ta kål på religionen i sig. Typ. Folk har länge trott på det psykiska syftet när det gäller mord. Jag har gått till en annan nivå, att börja tro att Gud och det okända påvärkar oss. Folk som hör röster behöver inte vara psykiskt sjuka alls, de Kan hända, men det behöver inte vara så. Det kan komma från den andra sidan, eller ger en gud, eller varför inte ande som ger fel energi, kan vara seansen som andarna har hittat som bara funkar på ett fåtal personer. Andarna eller någon ong Gud kan ha tagit över Kundalininen I våra kroppar, för att döda något som skaddar någon annans energi, och av detta mord, kanske det skadar någon annan. Det är en RUNDGÅNG tror jag! Inget är bekräftat! Människan är skapad av sperma, Guds spott. Att andar finns vet alla som har sett dom, eller sett för mycket. Andar är odödliga och har/och kommer få förmodligen mer makt, eftersom dom ochså utvecklas. När et gäller Gudar finns den säkert miljontals stycken. Onda eller goda. Ser vi på våran jord finns det mer ''goda'' än ''onda'' människor. Funkar likadant för Gudar & andar. Onda eller goda. Man kan heller inte veta, eller jag vet inte, hur en Gud/Gudar arbetar. Kanske en I varje land eller fler anhängare. Det skulle vara omöjligt för Gud att kontrollera allt som pågår på våran jord. Låt oss säga att jhan ser en person som håller på att drunkna. Räddar han denna resulterar det orättvisa. Varför? Jo, det finns dom som har drunknat eller på nått annat sätt dött, och som har varit omöjliga att rädda. Alla människor måste få leva så rätvist som möjligt. Då kan man undra varför Gud ingriper ibland? Detta är upp till vad det är för personer och vad dödsorsaken kommer att vara, sen tror jag att andar är till för att hjälpa person eller några personer för sig. (Dom Goda då) SlewME; Har jag inte sagt att man blir en ande då man dör? Redigerad 26 november, 2005 av Cyprez Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 26 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 26 november, 2005 (redigerad) Folk har länge trott på det psykiska syftet när det gäller mord. Jag har gått till en annan nivå, att börja tro att Gud och det okända påvärkar oss. Folk som hör röster behöver inte vara psykiskt sjuka alls, de Kan hända, men det behöver inte vara så. Det kan komma från den andra sidan, eller ger en gud, eller varför inte ande som ger fel energi, kan vara seansen som andarna har hittat som bara funkar på ett fåtal personer. Andarna eller någon ong Gud kan ha tagit över Kundalininen I våra kroppar, för att döda något som skaddar någon annans energi, och av detta mord, kanske det skadar någon annan. Det är en RUNDGÅNG tror jag! Inget är bekräftat! Människan är skapad av sperma, Guds spott. Att andar finns vet alla som har sett dom, eller sett för mycket. Andar är odödliga och har/och kommer få förmodligen mer makt, eftersom dom ochså utvecklas. När et gäller Gudar finns den säkert miljontals stycken. Onda eller goda. Ser vi på våran jord finns det mer ''goda'' än ''onda'' människor. Funkar likadant för Gudar & andar. Onda eller goda. Man kan heller inte veta, eller jag vet inte, hur en Gud/Gudar arbetar. Kanske en I varje land eller fler anhängare. Det skulle vara omöjligt för Gud att kontrollera allt som pågår på våran jord. Låt oss säga att jhan ser en person som håller på att drunkna. Räddar han denna resulterar det orättvisa. Varför? Jo, det finns dom som har drunknat eller på nått annat sätt dött, och som har varit omöjliga att rädda. Alla människor måste få leva så rätvist som möjligt. Då kan man undra varför Gud ingriper ibland? Detta är upp till vad det är för personer och vad dödsorsaken kommer att vara, sen tror jag att andar är till för att hjälpa person eller några personer för sig. (Dom Goda då) SlewME; Har jag inte sagt att man blir en ande då man dör? Det heter fortfarande påverkar. Hör du inte själv hur patetiskt det du skriver låter? En slags kristen och anderlig propaganda inbakat i varandra. Väx upp. Det finns mycket som är konstigt här i världen men det du skriver är tam mig fan värst. Finns ingen idé att ens fortsätta denna diskussion med dig för att du är så inbiten och fastklistrad i dina fantasier att du inte går att övertala. Redigerad 26 november, 2005 av SlewME Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 26 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 26 november, 2005 Folk har länge trott på det psykiska syftet när det gäller mord. Jag har gått till en annan nivå, att börja tro att Gud och det okända påvärkar oss. Folk som hör röster behöver inte vara psykiskt sjuka alls, de Kan hända, men det behöver inte vara så. Det kan komma från den andra sidan, eller ger en gud, eller varför inte ande som ger fel energi, kan vara seansen som andarna har hittat som bara funkar på ett fåtal personer. Andarna eller någon ong Gud kan ha tagit över Kundalininen I våra kroppar, för att döda något som skaddar någon annans energi, och av detta mord, kanske det skadar någon annan. Det är en RUNDGÅNG tror jag! Inget är bekräftat! Människan är skapad av sperma, Guds spott. Att andar finns vet alla som har sett dom, eller sett för mycket. Andar är odödliga och har/och kommer få förmodligen mer makt, eftersom dom ochså utvecklas. När et gäller Gudar finns den säkert miljontals stycken. Onda eller goda. Ser vi på våran jord finns det mer ''goda'' än ''onda'' människor. Funkar likadant för Gudar & andar. Onda eller goda. Man kan heller inte veta, eller jag vet inte, hur en Gud/Gudar arbetar. Kanske en I varje land eller fler anhängare. Det skulle vara omöjligt för Gud att kontrollera allt som pågår på våran jord. Låt oss säga att jhan ser en person som håller på att drunkna. Räddar han denna resulterar det orättvisa. Varför? Jo, det finns dom som har drunknat eller på nått annat sätt dött, och som har varit omöjliga att rädda. Alla människor måste få leva så rätvist som möjligt. Då kan man undra varför Gud ingriper ibland? Detta är upp till vad det är för personer och vad dödsorsaken kommer att vara, sen tror jag att andar är till för att hjälpa person eller några personer för sig. (Dom Goda då) SlewME; Har jag inte sagt att man blir en ande då man dör? Nä lilla pojke. Din syn på det hela är vrickat. Jämra PUCKO! Gaah. Du anser att en människa låtes dödas pga hur han är som person. Du anser att det finns en medfödd ondska - REN ondska - i människor och andar. Du säger "alla människor måste få leva så rättvist som möjligt", och i meningen efter så säger du att människor låtes dö pga hur "dom är som person". Gaah. Jämra PUCKO! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 26 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 26 november, 2005 Det heter fortfarande påverkar. Hör du inte själv hur patetiskt det du skriver låter? En slags kristen och anderlig propaganda inbakat i varandra. Väx upp. Det finns mycket som är konstigt här i världen men det du skriver är tam mig fan värst. Finns ingen idé att ens fortsätta denna diskussion med dig för att du är så inbiten och fastklistrad i dina fantasier att du inte går att övertala. Jag tycker det låter bra. Låter därimot konstigt att alla kristna och parapsykologer är omogna. Det är inte fantasier. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 26 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 26 november, 2005 Jag börjar tro att Cyprez inte är det minsta seriös utan bara testar oss. Ungefär som Weener och den där jävla masken som han lurade i oss att det var ett spöke. Ganska kul tråd faktiskt Men om det nu råkar vara så att han faktiskt tror på det där () är han ganska pinsam. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 26 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 26 november, 2005 Jag börjar tro att Cyprez inte är det minsta seriös utan bara testar oss. Ungefär som Weener och den där jävla masken som han lurade i oss att det var ett spöke. Ganska kul tråd faktiskt Men om det nu råkar vara så att han faktiskt tror på det där () är han ganska pinsam. Faktum är att han predikar för mig och HOWHOW på MSN just nu Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts