Jump to content

Att ta en människas?

berit
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 134
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Crice, jag har sett spöken, det har spökat i vårat förra hus. Det finns spöken, dom finns överallt. Ge mig en aledning varför dom skulle ha försvunnit bort bara? Klart dom finns här på jorden, en del är mer snäll än andra.

Saken är bara den att oavsett vad du tror dig ha sett/hört, så är de händelserna förankrade i logiska skeenden. Jag lovar dig att det inte finns spöken, och jag vet att "andar" och "den andra sidan" är enkla sätt för folk att tjäna lätta stålar i en smutsig bransch, men låt dig för Guds skull inte bedras.

En anledning varför inte själen skulle försvinna? Egentligen så har vi ingen själ. När vi dör så slocknar allt, helt enkelt. Du ser inget, du känner inget, du hör inget, för du fungerar inte. Detta är svårt att föreställa sig, och antagligen kom väl någon halvljus snubbe för ett bra tag sedan på att det hela vore så mycket lätt att pränta in i roten om man, i stället för att dunsta bort, flög bort med hjälp av en "inre ande" och kunde förpesta Moder Jord i ett par decennier till. Ack, ack...

Redigerad av Crice
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

*klappa huvud*

Det är bra. Du är helt normal.  ^_^

*plockar diskret upp tvångströjan*

Allvarligt talat... om nu andar och sådant finns, hur kommer det sig att allt vi har på dem är rövarhistorier och dåligt photoshoppade bildbevis? Allt tyder ju på att andar inte finns, men att den mänskliga hjärnan vid viss press kan lura i oss diverse falskheter.

Kommer inte ihåg vart stället

Allvarligt talat... om nu andar och sådant finns, hur kommer det sig att allt vi har på dem är rövarhistorier och dåligt photoshoppade bildbevis? Allt tyder ju på att andar inte finns, men att den mänskliga hjärnan vid viss press kan lura i oss diverse falskheter.

Om du tror att allt ärh rövarhistorier har du fel. Det du pratar om med hjärnan funkar inte alls. Man kan inte luras att att man blir mördad av en okönd kraft, eller att man blir slagen av ingenting I andsiktet. Eller att tex. saker kastas runt I rummet/rummen. Kan konstatera att inte photoshop fanns på 1800- talet.

pKz; Som sagt, dom kan KAN och har läst och sett fakta och framförallt sett något vet att det finns. För att få bort detta gör så här.

1: Tänd ett ljus i rummet där det spökar.

2: Släk alla lampor.

3: Vänta på aktivitet.

4: Ställ dig bakom ljuset med ett glas och en skedd eller pinne.

5: Klinga I glaset.

6: Upprepa detta några gånger.

Om du har tur hittar anden vägen till andra sidan.

Kan även säga att min kompis pappa har varit med om några saker.

Redigerad av Cyprez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Oh, så du har prima bevis från 1800-talet som kan bekräfta din ståndpunkt? Ta fram dem, bara, jag ska ge dem en seriös överblick. Vem vet, du kanske lyckas övertyga mig?

Nej, det har jag inte. Men böcker sedan dess är svårt att faka.

Förresten skulle inte du få röra mina böcker.

Edit: D00bbel inlägg.

Redigerad av Cyprez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Saken är bara den att oavsett vad du tror dig ha sett/hört, så är de händelserna förankrade i logiska skeenden. Jag lovar dig att det inte finns spöken, och jag vet att "andar" och "den andra sidan" är enkla sätt för folk att tjäna lätta stålar i en smutsig bransch, men låt dig för Guds skull inte bedras.

En anledning varför inte själen skulle försvinna? Egentligen så har vi ingen själ. När vi dör så slocknar allt, helt enkelt. Du ser inget, du känner inget, du hör inget, för du fungerar inte. Detta är svårt att föreställa sig, och antagligen kom väl någon halvljus snubbe för ett bra tag sedan på att det hela vore så mycket lätt att pränta in i roten om man, i stället för att dunsta bort, flög bort med hjälp av en "inre ande" och kunde förpesta Moder Jord i ett par decennier till. Ack, ack...

Ehm.. jag tror inte? Jag vet, tyvärr.

Haha, du lovar mig att det inte finns spöken? Du har då inte varit ut i gamla hus förstår jag? T.ex huset vi bodde i för ungefär 2-3 år sedan var runt 200 år gammalt, och riktigt stor tomt. Hade även varit ett sorts "dårhus", fast mer för vanliga personen (Inte låsa in folk, utan mer som ett ''hem.'')

Ehm, och du vet att allt slocknar HUR?

Och vadå fungerar inte?

Ehm, om det nu inte finns några spöken. Hur fan i helvete kom någon på spöken då? Såg han, eller kom han bara på att "Jag skrämmer folk genom vita saker, som går igenom väggar och levt ett plågsamt liv börjar återleva?"

I Hofors (Utanför Gävle ungefär.) finns det en gruva som en man dog i, hans förman "låste" in honom i ett bergshål. När dom sedan hittat honom hade gruvattnet droppat ner honom, så hela han var i helskick (Eller hur fan det var. 5 år sedan ungefär jag hörde det.) och han hade rivmärken i ansiktet, och långt uppe på ryggen, där nog ingen tjock som han nådde. Explain, please.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej, det har jag inte. Men böcker sedan dess är svårt att faka.

Förresten skulle inte du få röra mina böcker.

Och det har aldrig slagit dig att författarna till böckerna eventuellt kokade ihop en radda bluffhistorier?

Ett tips, läs inte Mein Kampf. Om du är så påtaglig för andra folks skriverier och visioner så skulle den nog ha en ganska grov inverkan på ditt psyke.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och du baserar din fakta på..? Något du hört som barn, eller?

Hum du har nog förväxlat det lite här. Det är som barn man blir ilurad att spöken och andar finns, men sen när man växer upp är det tänkt att man ska inse att det bara var påhittat. Precis som jultomten.

Ehm, om det nu inte finns några spöken. Hur fan i helvete kom någon på spöken då? Såg han, eller kom han bara på att "Jag skrämmer folk genom vita saker, som går igenom väggar och levt ett plågsamt liv börjar återleva?"

Det är väl ungefär samma som med skräckfilmer, vi tycker om att bli skrämda lite ibland. Spöken och andar är nog ett ganska bra tema, vi är rädda för det okända.

Men jag förnekar inte att folk ser spöken, jag är däremot övertygad om att de bara existerar som en inbillning eller synvilla.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Snälla Cyprez, tänk över lite granna nu. Jag orkar inte hoppa in i en disskusion om "andra sidan", "andar" och annat tjoller du verkar ha snöat in på; du verkar knappt ha förståelse för folks skeptis emot all denna skit du pratar, så det lönar sig inte att jag ens försöker (att förklara att det hela beror på överkänslighet och en tro större än ett förnuft. Vi alla kan känna känslor av det förgångna, det hela handlar om övertydande av associationer som vi alla drar).

Det jag vill att du ska förstå, utan att röva bort din naiva lilla tro på en bro mellan de döda och det levande, är att den idiotiska (scusi) lilla teorin du har omöjligtvis kan lägga grunden brottsliga handlingar hos människan. Du måste förstå att den brottsliga handlingen helt enkelt ligger i människans upproriska natur och inte i händerna på en "ond Gud". Det du säger är verkligen långsökt.

Humbug.

Ursäkta om allt jag skrev inte riktigt kom ut rätt, jag har nämligen en tendens att skriva mindre än vad jag tänker, yo!

pKz: så du anser att det finns onda spöken? Och att endast några syns? Och att endast några kan se dessa? Och att dom hänger i ett fåtal sketna hus som har "kusliga vibbar" rent utseendemässigt också?

Säg mig, varför far inte alla spöken och gör något vettigt istället?

"Blä!", som Klimpens tröja en gång sa.

Sa?

Editation.

Great, nu har pKz kommit med ännu mer idiotiska uttalanden under tiden jag skrev. Fuckeli.

Redigerad av okka
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hum du har nog förväxlat det lite här. Det är som barn man blir ilurad att spöken och andar finns, men sen när man växer upp är det tänkt att man ska inse att det bara var påhittat. Precis som jultomten.

Det är väl ungefär samma som med skräckfilmer, vi tycker om att bli skrämda lite ibland. Spöken och andar är nog ett ganska bra tema, vi är rädda för det okända.

Men jag förnekar inte att folk ser spöken, jag är däremot övertygad om att de bara existerar som en inbillning eller synvilla.

Jag blev inte ilurad, då jag själv sätt det med egna ögon. Och jag är nog inte rädd för dom heller. Varför skulle man? Det värsta som händer är väl antagligen döden, och alla dör ju någon gång, eller?

Skräckfilmer är skrämmande, ja. Men i dom är nog allt så överdrivet. Är ju sämst på och förklara hur jag menar. Men skräckfilmer är ju inte "riktigt", medans spöken "är", jag tvekade också på spöken. Men när vi bodde i förra huset så gick det folk på vinden. Skrapades nere i källaren. Dunkades i väggarna. Då hela familjen hörde det då, så tror jag INTE det var synvillor/hörselvillor? ^^

@Okka: Jag tror inte på medier, men har man sett ett spöka, så tvekar man inte nå mer.

Visst finns det goda spöken också, men inte fan springer/åker dom runt och skrämms? Well, jag säger såhär; alla kan se spöken, men bara ett fåtal kan få chansen och se dom. T.ex en tjej på stan kanske är ett spöke, alla ser henne, men ingen vet att hon är ett spöke.

Visst, du har fastnat vid att det inte finns spöken, samma med The Dude och Crice. Men den dagen ni ser ett spöka, så tvekar ni inte nå mer? Okej?

Redigerad av pKz
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och okka skapar poesi som vanligt. Wörd.

pkz: Ja du såg dom själv, men du inbillade dig.

Inbillade mig inte ett piss. Jag har ALDRIG inbillat mig, eller jo. När man var liten och tittade på en tavla i mörkret och den "rörde" på sig. Men det där var riktigt.

Kan sätta mitt liv på det. Men som sagt, ni tror inte på spöken. Jag gör det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

@Okka: Jag tror inte på medier, men har man sett ett spöka, så tvekar man inte nå mer.

Visst finns det goda spöken också, men inte fan springer/åker dom runt och skrämms? Well, jag säger såhär; alla kan se spöken, men bara ett fåtal kan få chansen och se dom. T.ex en tjej på stan kanske är ett spöke, alla ser henne, men ingen vet att hon är ett spöke.

Visst, du har fastnat vid att det inte finns spöken, samma med The Dude och Crice. Men den dagen ni ser ett spöka, så tvekar ni inte nå mer? Okej?

Så nu påstår du att spöken har mänsklig gestalt? Great. FUCKING great.

Är du så säker på att det du såg, som du så fint kallar ett "spöka", kanske inte bara var en vanlig människa? Ge mig lite mer info om din lilla spökvän du stötte på i ett 200-årigt hus.

Varför han inte springer igenom vägger och dödar folk istället för att gnissla i dörrar förstår jag dock inte...

Säg mig - borde inte jorden vara smockfull med spöken? Ett flertal människor har dött genom alla dessa år, yunno. Eller är det bara dom allra jävligaste, dom där med medfödd ondska (befodrade av den "onda Guden"), som känner för att stanna på jorden, där dom tänder/släcker lampor och gör skrämmande läten i gammla hus?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inbillade mig inte ett piss. Jag har ALDRIG inbillat mig, eller jo. När man var liten och tittade på en tavla i mörkret och den "rörde" på sig. Men det där var riktigt.

Kan sätta mitt liv på det. Men som sagt, ni tror inte på spöken. Jag gör det.

Men det är fortfarande hos dig bevisbördan ligger. Om spöken hade funnits skulle väl man kunna fastställa det med all dagens teknik. Om spöken hade funnits hade det stått i NE. Bah @ Gudar och spöken och annat shit som ingen kan bevisa och bara vissa kan uppleva.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så nu påstår du att spöken har mänsklig gestalt? Great. FUCKING great.

Är du så säker på att det du såg, som du så fint kallar ett "spöka", kanske inte bara var en vanlig människa? Ge mig lite mer info om din lilla spökvän du stötte på i ett 200-årigt hus.

Varför han inte springer igenom vägger och dödar folk istället för att gnissla i dörrar förstår jag dock inte...

Säg mig - borde inte jorden vara smockfull med spöken? Ett flertal människor har dött genom alla dessa år, yunno. Eller är det bara dom allra jävligaste, dom där med medfödd ondska (befodrade av den "onda Guden"), som känner för att stanna på jorden, där dom tänder/släcker lampor och gör skrämmande läten i gammla hus?

Det påstår jag. Tyvärr.

Ehm, han jag stötte på i det där 200 åriga huset vet jag inte vem fan det var. Men inte fan var det en normal jävel. (Då det var ett dårhus.)

Varför han inte springer och döda alla vet jag väl inte.

Antagligen för att han hellre vill skrämma folk och "vill ha huset för sig själv."

Jo, klart den borde vara. Men som sagt, du vet väl inte hur många spöken det bor i ett "spökhus", eller vet du kanske?

Kanske det, jag är inte satan. Inte gud heller, men ställer mig hellre på satans sida. Har aldrig gillat godhet, bara när det gäller kärlek.

Hmm, varför dom stannade på jorden? Kanske som "Pirates of the carrabein"

"A man so evil, hell itself spitted him out."

I dunno.

@Crice: Tack, jag tror på att spöken finns.

@The Dude: Med dagens utveckling så är det bara krig och sånt, så långt har vi dock endå inte kommit.

Visst, jorden fungerar bra. Väldigt bra. Men jag tycker vi har stannat här på 2000-talet endåså.

Redigerad av pKz
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Shizzle-i-skitsnack!!!

Haha, är du tilbaka med ditt shizzle-i-skitsnack?

Jag är tex. aldrig orolig för nåt eftersom jag vet att alla mina döda släktingar vakar runt mig.
Creepy. Fortsätter dom att titta när du runkar? Det var väl det första som dök upp i mitt huvud. Jag vet, jag är lite konstig.

Haha! Jag har ingen halvrolig kommentar till det där. Det där talar för fan för sig själv!

Du är en underhållande kis, må jag säga. Jag trodde också på spöken när jag var liten, det gick dock över när jag insåg hur dumt det var. Men du verkar vara bra mycket envisare. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sluta att skriva själv. Jag har inte sagt att nån han har dystelexi, jag sa ''antingen har du dyslexi ELLER så förstår du inte vad jag säger'' Alltså fattar han inte.

''Påvärkar'' och ''Påvärkar''.. hm, du har inget annat att göra än att komma med dumma kommentarer.

Crice; Jag är inte alls fel ute. Det är ni som är det. Snacket om andra sidan är inte alls skitsnack, dom döda måste ochså vara nånstans, och dom finns bland oss. Jag är tex. aldrig orolig för nåt eftersom jag vet att alla mina döda släktingar vakar runt mig.

Jag har aldrig sagt att jag hör röster I mit huvud heller. Sånna som ni tror inte på sanna saker föränn ni får se dom, men då har ni väl nån förklaring som är helt nere.

Det finns en andra sida, det finns andar, det finns Gudar.

Jag är inte heller rädd för döden, inte alls. Jag vet vart jag hamnar.

Jag har varit med om ca 3 poltergeist aktiviteter I mit liv så jag vet att det finns en andra sida, och att andar finns. När ni väll sett eller varit med om något så kommer ni fatta, och när ni tar tid och lär er. Att andar finns är lika självklart som att Tupac lever - Andar finns!

Nej men indirekt påpekar du att han har dyslexi. Annars skriver man ej så.

Det är som om att jag säger "Är du dum i huvudet eller har du bara en svår störning? " Vart vill jag komma med det tro?

Dumma kommentarer vettefan om jag kommer med. Det skadar aldrig att lära sig något nytt och det tycker jag att du bör göra. Det är ju inte direkt normalt att tro på andar och demoner när man är 14-15, inte sant, huh?

Tycker att allt det där med andar och skit har stigit dig över huvudet. Du bör genast lägga ned lite med tid på ditt studerande vad det gäller stavning istället för att forska och fantisera om andar.

Säg inte att du tror på det där?

Det där var ju lite lustigt. Har aldrig lekt den där leken men jag har hört från mina kompisar när jag gick i 6an att det där skulle "fungera". Äreså?

Nåväl, Lycka till med allt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor