Jump to content

Att ta en människas?

berit
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 134
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Dråp är när man dödat nån, men att det inte var med flit. T.e.x. om en person attackerat med kniv, men man vänt kniven och stuckit honom istället.

Det är det inte. Dråp är när man dödar någon utan att planera det. t.ex om man rånar en bank, men mitt i bara får man ett ryck och skjuter nån.

Vållande till annans död är det som du säger, när man dödat nån, men att det inte var med flit.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Får jag bara klaga på ni som säger att ni ska döda de som dödar någon närstående?

Vill ni det för att visa att ni inte accepterar sådana handlingar, för att hämnas?

Er tankebana går såhär:

"Jag ska härmed visa att det är fel att döda genom att döda dig"

Så talar en sann amerikansk kapitalist! :wub:

Leve!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nå för att få slut på allt dråpande!

1 § Den som berövar annan livet, dömes för mord till fängelse i tio år eller på livstid.

2 § Är brott som i 1 § sägs med hänsyn till de omständigheter som föranlett gärningen eller eljest att anse som mindre grovt, dömes för dråp till fängelse, lägst sex och högst tio år.

Exempel på barandråp

3 § Dödar kvinna sitt barn vid födelsen eller eljest å tid då hon på grund av nedkomsten befinner sig i upprivet sinnestillstånd eller i svårt trångmål, dömes för barnadråp till fängelse i högst sex år.

Gammelsvenska, akta!

Redigerad av SlewME
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1. De blir provocerade, de gör det för att överleva, de hatar den personen, de blir hotade och måste göra så, de blir tvingade, de blir hjärntvättade, de tkr det är kul, de är psykfall.

2. Ja

Gör det för att överleva my ass.

I alla fall i Sverige, för här finns FETA bidrag att hämta om man är arbetslös...

Personligen skulle jag kunna döda. Men bara om personen i fråga skulle utgöra ett direkt hot mot mig eller mitt land...

Typ i krig, eller om jag skulle stöta på en terrorist eller nån som bryter sig in i mitt hus beväpnad...

Om nån skulle försöka råna mig i stan, skulle jag inte ge honom mobilen bara för att han hotar. Han skulle få ha kniv, pistol eller annat tillhygge, eller slå mig sönder och samman innan han skulle få de...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Svårt att veta varför en människa dödar en annan, eftersom det oftast finns flera orsaker. Finns alltid en eller fler.

Kan nog hända dom flesta som känner att dom inte gjort något bra, då vill dom väll vara bra på nåt - att döda.

Så klart så har man fått en slags störning, eller är det en ond gud som ger felaktig kundalinin, som ger personen en kraftig energi på helt fel sätt. Kan vara att någon ond ande eller Gud som styr detta. Eller vill dom bli återfödda för att dom inte gillar siit liv.

Tyvärr, vet inte till 100%, men förmodligen blir dom återfödd till nåt på en lägre nivå, eller förstår Gud.

Much offense; men vad i helvete är det du kacklar om? Moder af Gud. Rappakalja på hög nivå yo.

Hmm.. Tzu Sun sade en gång att behovet att beröva en annan människa på livet var lika naturligt som behovet av att fortplanta. Inte för att jag har mycket tillit för medeltida kinesiska krigsherrar som möjligtvis aldrig ens existerat.

Döda nån? Hmm... varför inte?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Much offense; men vad i helvete är det du kacklar om? Moder af Gud. Rappakalja på hög nivå yo.

Hmm.. Tzu Sun sade en gång att behovet att beröva en annan människa på livet var lika naturligt som behovet av att fortplanta. Inte för att jag har mycket tillit för medeltida kinesiska krigsherrar som möjligtvis aldrig ens existerat.

Döda nån? Hmm... varför inte?

Du påstår väll inte att jag snackar skit?

:D

Vet inte om det finns krigsherrar som existerat, är inte så intresserad av sånt. :P

Jaja, jag menar det jag säger.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor