berit Skrivet 23 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 november, 2005 (redigerad) Varför tror ni människor dödar varandra? skulle ni kunna döda nån? jag skulle aldrig döda nån annan om jag inte skulle ha en jävligt bra anledning, typ nån som mördat ens föräldrar... edit: fast med en andra tanke så är det inte säkert att jag skulle för att jag vet att min morsa och farsa skulle inte vilja att jag ska förstöra mitt liv för att hämnas deras död + att min morsa är jättemycket emot dödsstraff Redigerad 23 november, 2005 av berit Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Moongoose Skrivet 23 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 november, 2005 1. De blir provocerade, de gör det för att överleva, de hatar den personen, de blir hotade och måste göra så, de blir tvingade, de blir hjärntvättade, de tkr det är kul, de är psykfall. 2. Ja Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P1rsson Skrivet 23 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 november, 2005 Du besvarar ju själv frågan Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 23 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 november, 2005 1. För vi kan 2. Ja Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
berit Skrivet 23 november, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 23 november, 2005 Du besvarar ju själv frågan Eller rättare sagt då, skulle du kunna tänka dig att ta ett liv? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stora_tomtefar Skrivet 23 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 november, 2005 (redigerad) 1a. Situationens omständigheter.. Typ, fru och man bråkar, frugans hemligheter avslöjas, mannen kan inte behärska sig och slår henne - antingen med ett tillbehör eller flera gånger. 1b. De är psykiskt avtrubbade av någon drog, typ alkohol eller något annat, eller har sedan barnsben en psykisk skada. Här menar jag typ aggresiva föräldrar eller något inlärt hat mot negrer eller dylikt vilket leder till att man inte känner någon rspekt för dem... Tror att det blir punkt tre... 1c. ... Bristande respekt 1d. Ett misstag: Man A hotar man B med en kniv Man A "Kommer du närmare skär jag halsen av dig!". Man B snubblar på en sten mot man A Tror att det defineras som dråp 2. Om någon av dessa faktorer var sanna? ja, kanske det. Mycket möjligt. Redigerad 23 november, 2005 av Stora_tomtefar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crille_ Skrivet 23 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 november, 2005 Finns många olika anledningar varför människor dödar varandra. T.ex Hat, Krig, Fattidom, osv osv Ja jag skulle kunna döda en människa. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 23 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 november, 2005 (redigerad) Hämnd, döda eller dö. Redigerad 23 november, 2005 av Cortez Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BroDD Skrivet 23 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 november, 2005 Skulle självklart kunna döda nån, typ om han/hon/den/dom dödat mina föräldrar syskon och så... men inte annars... Och då stå och sparka och slå när dom ligger ner och är helt blodiga tills dom nästan är döda, sen hoppa på skallen och lite sånt... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 23 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 november, 2005 (redigerad) Svårt att veta varför en människa dödar en annan, eftersom det oftast finns flera orsaker. Finns alltid en eller fler. Kan nog hända dom flesta som känner att dom inte gjort något bra, då vill dom väll vara bra på nåt - att döda. Så klart så har man fått en slags störning, eller är det en ond gud som ger felaktig kundalinin, som ger personen en kraftig energi på helt fel sätt. Kan vara att någon ond ande eller Gud som styr detta. Eller vill dom bli återfödda för att dom inte gillar siit liv. Tyvärr, vet inte till 100%, men förmodligen blir dom återfödd till nåt på en lägre nivå, eller förstår Gud. Redigerad 23 november, 2005 av Cyprez Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 23 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 november, 2005 Skulle bara döda om någon dödade min mamma eller pappa. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
^MeTaNoLiC^ Skrivet 23 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 november, 2005 Eller rättare sagt då, skulle du kunna tänka dig att ta ett liv? .ja, om det var en polis och om jag var säker på att komma undan med det eller om jag ändå hade bestämt mig för att ta mitt eget liv.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pKz Skrivet 23 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 november, 2005 .ja, om det var en polis och om jag var säker på att komma undan med det eller om jag ändå hade bestämt mig för att ta mitt eget liv.. Varför är du emot poliser så mycket? Ska själv bli polis, och vill hellre döda någon krimminell djävul än en polis. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P1rsson Skrivet 23 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 november, 2005 Som dom flesta andra, om nån dödat nån nära till mig, min flickvän osv skulle jag nog kunna döda någon. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 23 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 november, 2005 Men på samma gång som man vill döda någon efter att någon av ens kära har blivit mördade så är det nog rätt så jobbigt att döda. Många soldater efter ww2 fick psykiska problem p.g.a att de hade dödat någon. Så det är nog enkelt för någon av oss säga att vi skulle döda någon även om den personen(elr personerna) dödade någon av ens kära. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 23 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 november, 2005 Gör en poll imo. Skulle inte kunna ta livet av en annan människa. Möjligtvis om jag var en religiös person och den jag ska mörda är väldigt heretisk. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stora_tomtefar Skrivet 23 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 november, 2005 (redigerad) Möjligtvis om jag var en religiös person och den jag ska mörda är väldigt heretisk. Jag har aldrig hört någon mer klokt och djupsinnigt. Jag är kär i dig. Ska vi älska? Redigerad 23 november, 2005 av Stora_tomtefar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 23 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 november, 2005 (redigerad) Varför är du emot poliser så mycket? Ska själv bli polis, och vill hellre döda någon krimminell djävul än en polis. Han syftar nog på att han skulle kunna döda en korrumperad polis utan tvekan. Vilket inte låter så galet... @P-C: Wow, smart uttalande. Jag har sett snorungar säga visare saker. Redigerad 23 november, 2005 av Cortez Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stoffe Skrivet 23 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 november, 2005 Man A hotar man B med en kniv Man A "Kommer du närmare skär jag halsen av dig!". Man B snubblar på en sten mot man A Tror att det defineras som dråp Snarare olaga hot och vållande till annans död. lr? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stora_tomtefar Skrivet 23 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 november, 2005 Snarare olaga hot och vållande till annans död. lr? Dråp är väl de två faktorerna mixade? Det tycker jag Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts