rabarben Skrivet 23 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 november, 2005 Ja det nyaste Splinter cell säljs för 200 kr på maxi och jag undrar om det är värt att köpa det. Jag har spelat ettan och jag älskade det. Kan ni skriva vad som har blivit bättre och ev. sämre. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 23 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 november, 2005 (redigerad) Hehe... 2:a? Chaos Theory är den 3:e i serien. Du har visst missat en hel del i serien, Splinter Cell: Pandora Tomorrow är det 2:a i serien. Sen kom Chaos Theory. De är båda kanonspel, precis som 1:an. De är absolut de bästa smygspelen jag spelat. Härlig story, härliga uppdrag, härliga miljöer, och fienderna har blivit mycket smartare i Chaos Theory btw. Att vissla kunde i 2an vara ditt bästa vapen, men det kan i CT avslöja var du är för vakterna så de dödar dig. Slutsatsen är att du måste köpa det. Btw så är splinter cell 4 under utveckling och ska släppas under våren. Nu, det är nåt man längtar efter. Storyn är grymt lockande. Redigerad 23 november, 2005 av Cortez Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 23 november, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 23 november, 2005 Jaha så det är därför det e så billigt! Men du har fel! 1. Splinter cell 2. Splinter cell 2 (någonting underskrift) 3. Splinter cell Pandorra tomorrow 4. Splinter cell chaos theory. Men åker snipern fortfarande runt i cirklar? Jag har läst att fienderna ska komma ihåg vad man har gjort dom andra gångerna man spelat. Gör dom det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 23 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 november, 2005 (redigerad) Jaha så det är därför det e så billigt! Men du har fel! 1. Splinter cell 2. Splinter cell 2 (någonting underskrift) 3. Splinter cell Pandorra tomorrow 4. Splinter cell chaos theory. Men åker snipern fortfarande runt i cirklar? Jag har läst att fienderna ska komma ihåg vad man har gjort dom andra gångerna man spelat. Gör dom det? 2:an måste isf vara en expansion, därför t.o.m. ubisoft kallar nästa spel "splinter cell 4" hittills. Du får gärna ge mig en länk till vad den heter isf. Ja, snipern "åker runt i cirklar". Men precis som i de äldre spelen kan man hålla den stilla i ett par sekunder genom att hålla andan vilket är allt som behövs för att knäppa fienden i skallen knäpptyst om man har lite skills med ps2-kontrollen. Om de ska komma ihåg vad man gjort tidigare gångerna man spelat... inte som jag minns... nytt spel är ett nytt spel. Hmm.. jag börjar tro att jag inte har fel hörru. http://www.ubi.com/SE/Games/Search.aspx?plTag=ps2 På deras egna spellista finns bara 3 splinter cell, splinter cell(utan extratitel, splinter cell: pandora tomorrow, splinter cell: chaos theory. Redigerad 23 november, 2005 av Cortez Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 23 november, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 23 november, 2005 (redigerad) Kan du förklara det där med hålla andan? HUr man gör det. Har det på Xbox! EDIT: Nu vet jag den där Splintercell 2 var en fakebild... Redigerad 23 november, 2005 av rabarben Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RadiuZ Skrivet 23 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 november, 2005 I fyran ska Sam ju vara kriminell, eller trodligtvis ditsatt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 23 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 november, 2005 (redigerad) Om du har det lagligt till Xbox, d.v.s. att du köpt det, så ska det stå i kontrollboken hur du håller andan. @RadiuZ: Mja, men jag har hört rykten om att han blev petad från the third echelon, och rånade en bank med en annan, som är ledare för ett gäng. Det kan ju vara så man jobbar med dom istället för echelon då. Men det är bekräftat att man kommer börja spelet med att bryta sig ut ur fängelset. Spännande story som sagt! Redigerad 23 november, 2005 av Cortez Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 23 november, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 23 november, 2005 Näe jag lämnade in spelet när jag skulle köpa ett spel *dunkar huvudet i väggen* Vet inte ens hur man bränner te Xbox och skulle aldrig göra det heller... Bara jag som tycker 200 e skitbilligt! Finns det några nya "moves" man kan göra? Jämför med 1:an Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 23 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 november, 2005 Näe jag lämnade in spelet när jag skulle köpa ett spel *dunkar huvudet i väggen* Vet inte ens hur man bränner te Xbox och skulle aldrig göra det heller... Bara jag som tycker 200 e skitbilligt! Finns det några nya "moves" man kan göra? Jämför med 1:an Mja, det finns nya moves. T.e.x. om man sitter i vatten, och får en vakt att komma och ställa sig precis framför en och sen vänder ryggen till kan man dra ner honom under vattnet och dränka honom. Men i Co-Op läget finns det en hel del moves som är nice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 23 november, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 23 november, 2005 (redigerad) Vara i vattnet... Menar du att man kan simma Finns det nya sätt att slåss på också? Hur kan kniven användas? Lätt att jag ska köpa detta spel! Är AIn smarta här? Vad jag läst så kan dom smyga upp bakom en och döda en? Redigerad 23 november, 2005 av rabarben Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
CurunirOfValinor Skrivet 23 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 november, 2005 Vara i vattnet... Menar du att man kan simma Finns det nya sätt att slåss på också? Hur kan kniven användas? Lätt att jag ska köpa detta spel! Är AIn smarta här? Vad jag läst så kan dom smyga upp bakom en och döda en? Nej, man kan inte simma. Om man är i vattnet och någon står precis vid kanten och man också är där kan man dra ner honom. Kniven kan bland annat användas till att förstöra lås i dörrar, hugga ihjäl vakter o. dyl. med då man har tagit fast dem och till att skära upp tältduk. Det är bra AI, till exempel så kan dem upptäcka att ett kodlås har blivit hackat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 23 november, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 23 november, 2005 Tack för svaren.. Men kommer dom ihåg var man gjort andra gånger man spelat eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gonarch Skrivet 23 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 november, 2005 Shit kolla in splinter cell 4 hemsidan! Man blir helt förvirrad, de säger att sam fisher har rymt från ett fängelse o.s.v Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pain To ThE MaX Skrivet 23 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 november, 2005 (redigerad) Shit kolla in splinter cell 4 hemsidan! Man blir helt förvirrad, de säger att sam fisher har rymt från ett fängelse o.s.v Ja, han är i fängelse och man ska försöka fly (första banan?). Man får hjälp av ett "blabla army" gäng....... jag vet inte.. jag gillar inte att sam fisher nu ska bli "ond".. roligare att ta hand om terrorister än att döda stackars poliser. Splinter cell serien är grymt bra, speciellt om man gillar sneak spel. Kan passa på att nämna Hitman: Blood money som släpps snart (januari?) Redigerad 23 november, 2005 av Pain To ThE MaX Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 23 november, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 23 november, 2005 Sneak en up spel 4 life! Ibland tröttnar jag på alla "springa-runt-och-döda-allt-du-ser" spel där vem som helst kan klara det med lite skillz. Sneak em up spel måste man vara smart och ha den rätta känslan för att bara komma förbi ett rum. BTW Älskar känslan i Splinter Cell när man har blivit upptäckt och springer och gömmer sig när den där läskiga musiken spelas. Sen efter när alla vakterna går runt och säger: Where are you? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Shady_4_life Skrivet 23 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 november, 2005 Sneak en up spel 4 life! Ibland tröttnar jag på alla "springa-runt-och-döda-allt-du-ser" spel där vem som helst kan klara det med lite skillz. Sneak em up spel måste man vara smart och ha den rätta känslan för att bara komma förbi ett rum. BTW Älskar känslan i Splinter Cell när man har blivit upptäckt och springer och gömmer sig när den där läskiga musiken spelas. Sen efter när alla vakterna går runt och säger: Where are you? Haha..upptäckt..hmm, måste jag pröva nån gång Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xemtoth Skrivet 24 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 november, 2005 (redigerad) Ja det nyaste Splinter cell säljs för 200 kr på maxi och jag undrar om det är värt att köpa det. Jag har spelat ettan och jag älskade det. Kan ni skriva vad som har blivit bättre och ev. sämre. Chaos Theory är fett mycket roligare än vanliga splinter cell, köp det! Redigerad 24 november, 2005 av Xemtoth Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 24 november, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 24 november, 2005 Goda nyheter har övertygat mamma att åka till maxi idag och köpa Chais Theory . Jag ska spela det till fingrarna blöder och när fingrarna blöder ska jag plåstra dem och sedan spela lite till! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 25 november, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 25 november, 2005 Ursäkta dubbelpost. Men jag och min kompis har börjat spela lite co-up på splinter cell.. Vi har kommit ganska långt på banan efter träningen. Men när vi ska gå in i "Main servers" så står det att vi ska ta upp våran jammer! Vilken jävla jammer? Hur tar man fram/ Var kan man hitta den? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Matteus Skrivet 25 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 25 november, 2005 Ursäkta dubbelpost. Men jag och min kompis har börjat spela lite co-up på splinter cell.. Vi har kommit ganska långt på banan efter träningen. Men när vi ska gå in i "Main servers" så står det att vi ska ta upp våran jammer! Vilken jävla jammer? Hur tar man fram/ Var kan man hitta den? Om jag minns rätt så ska "jammern" vara en mojäng som sitter på din pistol. Om du spelar PS2 så ska du ta fram pistolen och trycka på L1 för att skjuta iväg en liten elektronisk störning så du slår ut t.ex kameror eller lampor. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts