felshoe Skrivet 11 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 november, 2006 Han skojar. Man tar det inte i ögat, då blir man blind. Däremot om du tar det precis under ögat, så händer kuliga saker. Man får en okontrollerbar gråtattack. Haha bra att du fattar vinkeln. Det sitter kvar ett bra tag också kan jag lova Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 11 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 november, 2006 Det är väl som en sak som var populärt här på skolan för ett par tre år sedan, det kallades "gay-test". Dom gnuggade ett sudde mot armen, och dom som tyckte att det gjorde för ont och inte suddade klart, dom fick en "Gay-stämpel" på sig. Jag kan lova dig att nästan varenda kille på skolan hade ett stort brännmärke på armen efter dom veckorna. Nu när man tittar tillbaka så var det oerhört fjantigt och onödigt, inget roligt i det direkt. På tal om sadistlekar... Ni som går i skolan nu, har ni fortfarande kvar den här leken som vi hade!? Den heter: Krona! Spelets poäng? att skada den andra så mycket att han ger upp. Hur går spelet till? Spelpjäsen är en vanlig svensk enkrona. Den som startar ställer kronan på högkant och knäpper till den med pekfingret genom att ta kraft med hjälp av tummen, så att den börjar spinna. När kronan /spinner/snurrar skall motstånaren öka farten genom att slå till den med ett eller flera fingrar. Misslyckas motståndaren och kronan slutar spinna och tar den som startade spinnen och lägger kronan platt ner och skjuter den mot motsåndarens knogar (de övre knogarna på handen). Då är omgången slut och den straffade börjar ny omgång. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 11 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 november, 2006 På tal om sadistlekar... Ni som går i skolan nu, har ni fortfarande kvar den här leken som vi hade!? Den heter: Krona! Spelets poäng? att skada den andra så mycket att han ger upp. Hur går spelet till? Spelpjäsen är en vanlig svensk enkrona. Den som startar ställer kronan på högkant och knäpper till den med pekfingret genom att ta kraft med hjälp av tummen, så att den börjar spinna. När kronan /spinner/snurrar skall motstånaren öka farten genom att slå till den med ett eller flera fingrar. Misslyckas motståndaren och kronan slutar spinna och tar den som startade spinnen och lägger kronan platt ner och skjuter den mot motsåndarens knogar (de övre knogarna på handen). Då är omgången slut och den straffade börjar ny omgång. Vi hade bord med glasskivor ovanpå på högstadiet, perfekta att spela krona på... Är sugen på att testa det igen, var rätt roligt. Men alla polare bangar när man tar upp det på fyllan. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 11 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 november, 2006 På tal om sadistlekar... Ni som går i skolan nu, har ni fortfarande kvar den här leken som vi hade!? Den heter: Krona! Spelets poäng? att skada den andra så mycket att han ger upp. Hur går spelet till? Spelpjäsen är en vanlig svensk enkrona. Den som startar ställer kronan på högkant och knäpper till den med pekfingret genom att ta kraft med hjälp av tummen, så att den börjar spinna. När kronan /spinner/snurrar skall motstånaren öka farten genom att slå till den med ett eller flera fingrar. Misslyckas motståndaren och kronan slutar spinna och tar den som startade spinnen och lägger kronan platt ner och skjuter den mot motsåndarens knogar (de övre knogarna på handen). Då är omgången slut och den straffade börjar ny omgång. När jag gick i grundskolan så körde vi med enklare regler. Skippa det där med att snurra, utan gå direkt till att skjuta! Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 11 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 november, 2006 Vi hade bord med glasskivor ovanpå på högstadiet, perfekta att spela krona på... Är sugen på att testa det igen, var rätt roligt. Men alla polare bangar när man tar upp det på fyllan. Så det var inte bara här i Skåne den leken fanns!? Coolt. Varför bangar de för det lilla?! Jag har det där elspelet som jag köpte på teknikmagasinet, det är det flera som bangar ur för. (tom jag ibland. Det gör grymt ont att få en elchok av den där grejen. Dock värd att köpa för att ha på förfester ) Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 11 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 november, 2006 Så det var inte bara här i Skåne den leken fanns!? Coolt. Varför bangar de för det lilla?! Jag har det där elspelet som jag köpte på teknikmagasinet, det är det flera som bangar ur för. (tom jag ibland. Det gör grymt ont att få en elchok av den där grejen. Dock värd att köpa för att ha på förfester ) Vi kör kronan både här i blacka och "här" i Norrköping. Jag själv tycker det är kul, för jag välter inte kronan så jätteofta, jag har blivit ganska bra på att hålla den i spel. Sedan brukar vi köra med en 50-öring, det blir enklare hål i huden med en sån, och sedan är det bara att sikta på samma knoge om och om igen Jag blev träffad på ett redan öppet sår en gång så att det blev en liten splatt utav det, blod på myntet och blod på bordet ^^ Leken förbjöds på min gamla skola eftersom man skadade varandra :/ Elchocken körde vi på klassresan, jag var ganska feg först och ville inte testa, men jag föll förr grupptrycket och sedan satt vi och hittade på olika ställen på kroppen att avlösa elchockerna på för att se vart man fick ondast Sjuka lekar. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 11 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 november, 2006 På tal om sadistlekar... Ni som går i skolan nu, har ni fortfarande kvar den här leken som vi hade!? Den heter: Krona! Spelets poäng? att skada den andra så mycket att han ger upp. Hur går spelet till? Spelpjäsen är en vanlig svensk enkrona. Den som startar ställer kronan på högkant och knäpper till den med pekfingret genom att ta kraft med hjälp av tummen, så att den börjar spinna. När kronan /spinner/snurrar skall motstånaren öka farten genom att slå till den med ett eller flera fingrar. Misslyckas motståndaren och kronan slutar spinna och tar den som startade spinnen och lägger kronan platt ner och skjuter den mot motsåndarens knogar (de övre knogarna på handen). Då är omgången slut och den straffade börjar ny omgång. Haha, den leken förbjöds i min skola för att vi blodade ner borden. Några andra som gick i klassen över mig (det var förra året) blodade ner sjukt många bord både i klassrummen och i uppehållsrummet . Sjukligt rolig lek dock. Nu har vi börjat slå varandra om någon svär. Igår t.ex var vi hemma hos en kompis, och varje gång någon svor fick den som sa sitt namn först slå honom allt vad man hade i arslet med en trumpinne. Hans roev var ganska svårt misshandlad efter ett tag kan jag säga. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 11 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 november, 2006 (redigerad) På tal om sadistlekar... Ni som går i skolan nu, har ni fortfarande kvar den här leken som vi hade!? Den heter: Krona! Spelets poäng? att skada den andra så mycket att han ger upp. Hur går spelet till? Spelpjäsen är en vanlig svensk enkrona. Den som startar ställer kronan på högkant och knäpper till den med pekfingret genom att ta kraft med hjälp av tummen, så att den börjar spinna. När kronan /spinner/snurrar skall motstånaren öka farten genom att slå till den med ett eller flera fingrar. Misslyckas motståndaren och kronan slutar spinna och tar den som startade spinnen och lägger kronan platt ner och skjuter den mot motsåndarens knogar (de övre knogarna på handen). Då är omgången slut och den straffade börjar ny omgång. Haha, jo, den leken kördes även den en hel del här förr. Inte så länge sen faktiskt. Smärtsamma minnen, ack och ve... Men roligt var det. Redigerad 11 november, 2006 av Eudoros Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Dee Skrivet 11 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 november, 2006 Jag såg ett promram på tv för några dagar sedan som handlade om vad som kommer att hända med jorden om 50 år tack vare oss människor Och nu har jag en fråga: Vilket är det första konstgjorda giftiga ämnet som kan förstöra naturen? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 11 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 november, 2006 Haha, minns när krona var populärt i 9an. Man såg vilka som spelat, folk gick runt med toapapper lindat runt händerna. Nu brukar vi köra en mindre farlig lek, när som helst under dagen ska man hålla tummen och pefingret så dem bildar ett O och försöka få den andre att kolla på dem, utan att man sätter framför ögonen eller nåt sånt. Att man typ knackar på axeln och nickar ner mot handen, och när dem kollat på ditt "O" så får man slå dem utan att dem får göra något tillbaka. Rätt kul eftersom att man måste vara på sin vakt typ hela tiden. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 11 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 november, 2006 Och nu har jag en fråga: Vilket är det första konstgjorda giftiga ämnet som kan förstöra naturen? Man har ju förbränt fossila-bränslen, t.e.x olja, kol osv..., bra långt bak i tiden. Och när man förbränner dom bildas det svavel oxider, har jag för mig, och dom "förstör" naturen. Så skulle gissa på att dom är en av dom första som kom ut i naturen tack vare oss människor. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 11 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 november, 2006 Haha, minns när krona var populärt i 9an. Man såg vilka som spelat, folk gick runt med toapapper lindat runt händerna. Nu brukar vi köra en mindre farlig lek, när som helst under dagen ska man hålla tummen och pefingret så dem bildar ett O och försöka få den andre att kolla på dem, utan att man sätter framför ögonen eller nåt sånt. Att man typ knackar på axeln och nickar ner mot handen, och när dem kollat på ditt "O" så får man slå dem utan att dem får göra något tillbaka. Rätt kul eftersom att man måste vara på sin vakt typ hela tiden. Haha den är jobbig. Man kan ju motattackera, genom att stoppa ner sitt finger i kompisens O utan att kolla på O:et, då får man själv slå Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Roxxy Skrivet 11 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 november, 2006 På tal om sadistlekar... Ni som går i skolan nu, har ni fortfarande kvar den här leken som vi hade!? Den heter: Krona! Spelets poäng? att skada den andra så mycket att han ger upp. Hur går spelet till? Spelpjäsen är en vanlig svensk enkrona. Den som startar ställer kronan på högkant och knäpper till den med pekfingret genom att ta kraft med hjälp av tummen, så att den börjar spinna. När kronan /spinner/snurrar skall motstånaren öka farten genom att slå till den med ett eller flera fingrar. Misslyckas motståndaren och kronan slutar spinna och tar den som startade spinnen och lägger kronan platt ner och skjuter den mot motsåndarens knogar (de övre knogarna på handen). Då är omgången slut och den straffade börjar ny omgång. Har fortfarande ett märke kvar sen 7:an på en av mina knogar. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
p-c-2 Skrivet 11 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 november, 2006 Haha, minns när krona var populärt i 9an. Man såg vilka som spelat, folk gick runt med toapapper lindat runt händerna. Nu brukar vi köra en mindre farlig lek, när som helst under dagen ska man hålla tummen och pefingret så dem bildar ett O och försöka få den andre att kolla på dem, utan att man sätter framför ögonen eller nåt sånt. Att man typ knackar på axeln och nickar ner mot handen, och när dem kollat på ditt "O" så får man slå dem utan att dem får göra något tillbaka. Rätt kul eftersom att man måste vara på sin vakt typ hela tiden. Det där gjorde vi i 7:an. Vi körde dock också med att om han som såg O:et stoppade in sitt pekfinger i O:et så fick han slå honom. Om han som gjorde O:et grep tag i pekfingret på han som försöker så får han slå honom 10 gånger. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 11 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 november, 2006 Haha, minns när krona var populärt i 9an. Man såg vilka som spelat, folk gick runt med toapapper lindat runt händerna. Nu brukar vi köra en mindre farlig lek, när som helst under dagen ska man hålla tummen och pefingret så dem bildar ett O och försöka få den andre att kolla på dem, utan att man sätter framför ögonen eller nåt sånt. Att man typ knackar på axeln och nickar ner mot handen, och när dem kollat på ditt "O" så får man slå dem utan att dem får göra något tillbaka. Rätt kul eftersom att man måste vara på sin vakt typ hela tiden. Den kör vi också, bara det att "O"et måste vara på knäskålen. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 11 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 november, 2006 När jag gick i grundskolan så körde vi med enklare regler. Skippa det där med att snurra, utan gå direkt till att skjuta! Det verkar helt jävla meningslöst. Poängen är ju att hålla pengen i snurrning. annars blir man bestraffad. Har man inget att kämpa för så är det ju ingen mening att spela alls. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kattälskaren Skrivet 11 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 november, 2006 Det där gjorde vi i 7:an. Vi körde dock också med att om han som såg O:et stoppade in sitt pekfinger i O:et så fick han slå honom. Om han som gjorde O:et grep tag i pekfingret på han som försöker så får han slå honom 10 gånger. Så "spelar" vi i alla fall. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.White Skrivet 12 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 november, 2006 Jag frågar er nu; Hur kommer man lättast över en tjej? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 12 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 november, 2006 Nu brukar vi köra en mindre farlig lek, när som helst under dagen ska man hålla tummen och pefingret så dem bildar ett O och försöka få den andre att kolla på dem, utan att man sätter framför ögonen eller nåt sånt. Att man typ knackar på axeln och nickar ner mot handen, och när dem kollat på ditt "O" så får man slå dem utan att dem får göra något tillbaka. Rätt kul eftersom att man måste vara på sin vakt typ hela tiden. Ahh, Malcolm in the middle strikes back! Den har vi också kört i omgångar under högstadiet. Jag var rätt bra på att lura folk, men ganska dålig på att slå. "Kronan" är jag så jävla dålig på, så det undviker jag. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 12 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 november, 2006 Jag frågar er nu; Hur kommer man lättast över en tjej? Droga henne. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts